Digital marketing manager

På Digital Marketing Manager møder du 7 eksperter, der arbejder professionelt med digital marketing. Du får deres guldkorn til, hvordan du optimerer din webside med SEO, Adwords og Google Analytics
Tilbage til kurset

På kurset lærer du om

Digital Marketing Manager er uddannelsen, hvor du bliver undervist af eksperter i online kommunikation, web marketing og e-commerce. Det er eksperter som til dagligt er ude og løse opgaver for deres egne kunder. De har den praktiske erfaring, som gør, at deres tips og tricks kan omsættes til optimering af din webside allerede imens du er i gang med kurset. De kan lære dig alt lige fra online annoncering til konverteringsoptimering på din webside, og du lærer at måle på effekten af din indsats med Google Analytics.

På denne uddannelse får du ikke blot teorier og kommunikationsmodeller. Du arbejder med online kommunikation i praksis. Du opbygger og optimerer din egen webside ved at bruge værktøjerne i undervisningen.

  • Customer Journey Mapping.
  • Brugen af Google Analytics til ROI effektmålinger  - herunder Attribution modeling.
  • Søgemaskineoptimering (SEO)
  • Sociale medier – bl.a. Facebook-annoncering
  • E-handel
  • Video til web – YouTube.
  • Email marketing – herunder Marketing Automation
  • Copywriting og skriv til nettet
  • Konverteringsoptimering, splittest og usability.
  • Annoncering på nettet via Google Adwords/PPC
  • Internetjura

UNDERVISEREN FORTÆLLER

Hør Casper Ackermann fortælle om sit modul på kurset Digital marketing manager. Under dine undervisere her på siden kan du læse mere om de andre undervisere på forløbet, og du kan se film, hvor de fortæller om deres undervisning. 

 

Dit og virksomhedens udbytte

På Digital Marketing Manager kan alt hvad du lærer implementeres direkte på din egen webside og dermed styrke konverteringer her-og-nu!  Dit udbytte er øget konvertering, omsætning og indtjening, og du får masser af nye idéer med hjem.

De digitale eksperter, der står for undervisningen, er sparringspartnere for dig, og du kan spørge dem om konkrete udfordringer fra din hverdag.

Du lærer at lave indhold, den gode tekst til nyhedsbrevet eller video’en til websiden. Du får viden om, hvordan din virksomhed kan gøre brug af online annoncering. Du får erfaring med Google Adwords og Facebook Power Editor, som gør det muligt at lave effektiv Facebook-annoncering.

Endelig lærer du at måle ROI af virksomhedens indsat med Google Analytics, så det bliver klart, hvad udbyttet af at optimere på websiden er.

 

Dine undervisere

Brian Brandt

Direktør i ClickStarter

Jeg har arbejdet med online markedsføring siden 2003, herunder med speciale i Google Adwords og SEO, og Google Analytics har siden 2005 været det gennemgående værktøj til konstant at forbedre markedsføringen.

Min undervisning er praktisk anlagt, hvor det handler om at få fingrene ned i din Google Analytics konto, fremfor en masse overfladisk teori. Du vil få del i min erfaring og viden, og konkrete værktøjer med hjem til at kunne få det bedste ud af det bedste analyseværktøj, Google Analytics.

Høgni á Reynatrøð

Digital Marketing Manager hos Templafy

Høgni har mange års erfaring som underviser og træner og har bl.a. arbejdet for Google i 3 år, hvor han var ansvarlig for at alle medarbejdere i Google AdWords support blev certificerede. Høgni har været AdWords account manager for 300+ virksomheder, hvoraf en stor del af dem har været internationale. I dag arbejder Høgni hos Templafy og er ansvarlig for en vifte af marketing-aktiviteter og data-analyse.

Christel Skousen Thrane

Journalist, strategisk rådgiver, iværksætter og forfatter.

Christel indledte sin karriere som journalist på diverse aviser og magasiner med et enkelt stop på TV2-Lorry. Derefter fortsatte hun som Chefredaktør for Vores Børn og Junior og har desuden besat flere positioner som kommunikationschef og –rådgiver.

Christel er i dag kommunikationsrådgiver i eget firma KnowingMeKnowingYou.

Se film hvor Christel fortæller om hendes undervisning

 

Casper Ackermann

Managing Partner i Ackermann Kommunikation

Casper Ackermann har arbejdet med websites siden han var 12 år gammel. I en alder af 19 fik han tilbudt en stilling som ansvarlig for bl.a. e-mail marketing hos et af Danmarks hurtigst voksende IT hosting selskaber og i dag driver han sit eget marketingbureau med speciale i social media og e-mail marketing med base i centrum af København. Casper har en bachelorgrad i Erhvervsøkonomi og Virksomhedskommunikation fra Copenhagen Business School.

Peter Larsen

Kontaktdirektør på reklamebureauet Markant

Peter har arbejdet med reklame, marketing, strategi, branding og kommunikation siden 1998. Peter har stor hands-on erfaring fra virksomheder som LEGO, LIDL, Merlin, hvor han har siddet som marketingansvarlig nationalt og internationalt, og han har derudover arbejdet med stærke brands på førende reklamebureauer i Odense, København og nu i Kolding.

Peter har undervist siden 2007 på kurser i marketing, kampagner og kommunikation. I undervisningen trækker Peter på sin store erfaring og deler gerne ud af sin praktiske viden når han underviser.

 

Mathias Grene

Digital Strategist & Advertising Specialist

I dag rådgiver og underviser Mathias Grene små og mellemstore virksomheder i digital kommunikation, strategier og markedsføring. Han hjælper virksomhederne i hverdagen, så de kan klare In-house opgaverne selv. Han hjælper dem med at skabe tætter dialog med kunden gennem værdig og loyalitet. for kun på den måde kan man skille sig ud fra mængden og kunden vælger en til frem for fra. Sp det bliver til et community som både virksomheden og kunderne for gavn af.

Casper Edens

Partner i SEO-service.dk

Med en vision om at skabe flere succesfulde virksomheder i Danmark, har Casper valgt at tage en resultatorienteret tilgang til SEO. Casper arbejder med søgemaskineoptimering på hjemmesider for alt fra industrivirksomheder, til mindre webshops. Casper har mere end 4 års erfaring indenfor SEO, og ved hvad der kræves, for at dukke op, som nummer 1 i Googles søgeresultater.

"På Digital Marketing Manageren er nøgleordene ”input til videreudvikling af mit og det globale webteams arbejde”."

Steen Pedersen

Corporate Webmaster, Danfoss

Digital marketing manager

“På Digital marketing manager er nøgleordene ”input til videreudvikling af mit og det globale webteams arbejde”. Det er guld værd at komme hjem med otte sider gode notater efter en dags spændende undervisning i SEO.”

“Da jeg fik informationsmaterialet om Web Marketing Manageren, virkede kurset tiltrækkende og overbevisende. Selvom jeg har arbejdet med IT og web på fagligt højt niveau i mange år, vil kurset styrke den viden, jeg har, og tilføre mig ny og brugbar viden.”

Du får bogen ePusher 3.0 af Martin Thorborg 

Deltagerne får den digitale version af bogen; ePusher i version 3.0, som er skrevet af den danske iværksætter Martin Thorborg. Bogen har en værdi af 1875,- kr., og er inkluderet i deltagergebyret.

Bogen er et rigtig godt opslagsværk, du kan bruge når du kommer hjem fra kurset, og skal have al din nye viden omsat til praksis i din virksomhed.

Martin Thorborg ibc1

Målgruppe

Uddannelsen er for dig, der skal arbejde professionelt med websiden som marketingskanal i din virksomhed, og som gerne vil have en dybere indsigt i strategisk og praktisk arbejde med online marketing. Du kan have teoretisk viden fra en akademisk uddannelse og have brug for at få eksperternes praktiske erfaring med de konkrette digitale værktøjer.

Pris

DKK 5525,- ekskl. moms

Faglærte og ufaglærte får tilskud.
Pris fra DKK 1080,-

Reserver din plads gratis og uforpligtende

Praktisk info

Digital marketing manager strækker sig over 10 undervisningsdag(e), og udbydes i Kolding

Digital marketing manager, Kolding - 11/09/2017

Der er undervisning følgende dage fra kl. 9.00 - 16.25:
Modul 1: 11. - 12. september
Modul 2: 25. - 26. september
Modul 3: 23. - 24. oktober
Modul 4: 13. - 14. november
Modul 5: 6. - 7. december

Digital marketing manager, Kolding - 11/10/2017

Der er undervisning følgende dage fra kl. 9.00 - 16.25:
Modul 1: 11. - 12. oktober
Modul 2: 30. - 31. oktober
Modul 3: 20. - 21. november
Modul 4: 4. - 5. december
Modul 5: 18. - 19. december

For virksomheden

Er du ledig?

Tilskud

Denne erhvervsrettede arbejdsmarkedsuddannelse er officielt anerkendt og delvist finansieret af Undervisningsministeriet. Har du en videregående uddannelse fra fx seminariet eller universitet skal du betale det fulde deltagergebyr: DKK 5525,- eksl. moms. Faglærte og ufaglærte kan få tilskud til arbejdsmarkedsuddannelser, og der kan være mulighed for at søge tilskud til transport, kost og logi og tilskud for tabt løn. Læs mere om Voksen- og Efteruddannelsesgodtgørelse. Prisen med tilskud er fra DKK 1080,- ekskl. moms.

Følgende AMU-fag indgår i Web Marketing Manager:

47629 Markedsføring i praksis DKK 324
45951 Kundeanalyse og e-strategi DKK 216
45952 Udvikling af e-koncepter og produktdifferentiering DKK 216
46486 Virksomhedskommunikation med e-mail DKK 216
47341 Sociale medier som kommunikationskanal DKK 108

Samlet pris for deltagere i AMU-målgruppen
inkl. lån af bøger, materialer og pc 
DKK 1.080


Vi tager forbehold for prisændringer som følge af ministerielle tiltag.

Digital marketing manager strækker sig over 10 undervisningsdag(e), og udbydes i Kolding

Digital marketing manager, Kolding - 11/09/2017

Der er undervisning følgende dage fra kl. 9.00 - 16.25:
Modul 1: 11. - 12. september
Modul 2: 25. - 26. september
Modul 3: 23. - 24. oktober
Modul 4: 13. - 14. november
Modul 5: 6. - 7. december

Digital marketing manager, Kolding - 11/10/2017

Der er undervisning følgende dage fra kl. 9.00 - 16.25:
Modul 1: 11. - 12. oktober
Modul 2: 30. - 31. oktober
Modul 3: 20. - 21. november
Modul 4: 4. - 5. december
Modul 5: 18. - 19. december

Denne erhvervsrettede arbejdsmarkedsuddannelse er officielt anerkendt og delvist finansieret af Undervisningsministeriet. Har du en videregående uddannelse fra fx seminariet eller universitet skal du betale det fulde deltagergebyr: DKK 5525,- eksl. moms. Faglærte og ufaglærte kan få tilskud til arbejdsmarkedsuddannelser, og der kan være mulighed for at søge tilskud til transport, kost og logi og tilskud for tabt løn. Læs mere om Voksen- og Efteruddannelsesgodtgørelse. Prisen med tilskud er fra DKK 1080,- ekskl. moms.

Følgende AMU-fag indgår i Web Marketing Manager:

47629 Markedsføring i praksis DKK 324
45951 Kundeanalyse og e-strategi DKK 216
45952 Udvikling af e-koncepter og produktdifferentiering DKK 216
46486 Virksomhedskommunikation med e-mail DKK 216
47341 Sociale medier som kommunikationskanal DKK 108

Samlet pris for deltagere i AMU-målgruppen
inkl. lån af bøger, materialer og pc 
DKK 1.080


Vi tager forbehold for prisændringer som følge af ministerielle tiltag.

Gratis mini e-bøger fra eksperter, tips og tricks, videoer og invitationer til webinarer

Vind en bog...
Skriv dig op til vores nyhedsbrev og deltag i lodtrækningen om en bog fra kurserne på IBC. Vi trækker lod hver måned!