Online og Web Marketing Manager

Med en uddannelse som Online Marketing Manager / Web Marketing Manager bliver du en spiller, der er svær at komme uden om, når det gælder online marketing.
Tilbage til kurset

På kurset lærer du om

Mange danske virksomheder er i stærk konkurrence på nettet - både nationalt og internationalt. Med Online Marketing Manager / Web Marketing Manager bliver du i stand til at udarbejde en online markedsføringsplan, lægge e-strategien for din virksomhed samt planlægge, gennemføre og evaluere aktiviteter i forbindelse med online marketing.

Du bliver stærk i konceptudvikling, web content og usability - alt sammen for at kunne analysere kundegrupper, identificere potentialet for mersalg samt markedsføring af virksomhedens produkter.

  • Den digitale markedsføringsplan
  • Søgemaskineoptimering (SEO)
  • Sociale medier
  • Email marketing
  • Annoncering på nettet via Google Adwords/PPC
  • Brugen af Google Analytics til effektmålinger
  • Webanalyse

Dit udbytte

Web Marketing Manager kurset er for dig, der til daglig arbejder med og brænder for markedsføring på nettet. Du er måske marketingassistent, webredaktør, marketingschef eller iværksætter.

Virksomhedens udbytte

Få indsigt i de digitale markedsvilkår og de nyeste spilleregler på nettet.

Med en dugfrisk viden inden for online marketing lærer du at arbejde med analyser, planlægning og aktiviteter, der skaber resultater for virksomheden.

Dine undervisere

Nick Becker

AdWords Specialist hos Riveronline.dk

Nick har arbejdet med Google Adwords gennem en årrække, hvor han samtidigt har været tilknyttet et bureau og indgået som en fast del af et marketingsteam. I dag er Nick tilknyttet River Online, der er specialiseret i seo optimering.

Her arbejder han Google Adwaords for kunder i med små, mellemstore og større viksomheder. Derudover har Nick erfaring med undervisning og som taler ved fx. Success Online Summit.

 

Brian Brandt

Direktør i ClickStarter

Jeg har arbejdet med online markedsføring siden 2003, herunder med speciale i Google Adwords og SEO, og Google Analytics har siden 2005 været det gennemgående værktøj til konstant at forbedre markedsføringen.

Min undervisning er praktisk anlagt, hvor det handler om at få fingrene ned i din Google Analytics konto, fremfor en masse overfladisk teori. Du vil få del i min erfaring og viden, og konkrete værktøjer med hjem til at kunne få det bedste ud af det bedste analyseværktøj, Google Analytics.

Halfdan Timm

Partner i Obsidian Digital ApS

Halfdan Timm startede med Facebook-annoncering i egen virksomhed JUF.dk ApS, der senere blev solgt til konkurrenten Agera. Facebook blev efter års optimering til den bedste markedsføringskanal udover søgemaskineoptimering. Siden da har han hjulpet store og små virksomheder med Facebook-annoncering med fokus ikke på rækkevidde, men hårde konverteringer.

Udover kurser hos IBC har Halfdan også erfaring med undervisning fra bl.a. Danmarks største konference inden for online markedsføring Marketing Camp og Digital Markedsføring i Holstebro.

Niels Kinch

Niels Kinch - Ecommerce Manager hos Palby Marine

Niels har arbejdet med digital markedsføring i mere end 10 år, både som ekstern konsulent og internt i virksomheder. Nøglen til arbejdet har været en datadrevet tilgang, hvor analyse og forståelse er afgørende elementer. 

Hos Palby Marine, der er leverandør til hele branchen for bådudsty, Har Niels ansvaret for virksomhedens egen B2B e-handel, samt at forhandlernes webshops afsætter flest mulige Palby varer. 

 

Anders Witzel

Partner og specialist i digital marketing hos somea

Anders Witzel er stiftende partner i somea, som har specialiseret sig i, at hjælpe virksomheder og organisationer med, at opnå succes på de digitale medier - med særligt fokus på de sociale mediers potentiale. Anders underviser, rådgiver og løser konkrete opgaver for virksomheder med ambitioner på det digitale område.

Anders har en fortid i fagforeningen Kommunikation og Sprog som han hjalp til at sætte helt nye standarder på sociale medier - og til at vende medlemsafgang til medlemstilgang.

Alex Kiszka-Kanowitz

AdWords Specialist hos Riveronline.dk

Alex er uddannet AdWords konsulent hos Google, hvor han har vejledt kunder og mediebureauer i markedsføring på Google. I sin tid som teknisk specialist hos Google AdWords har Alex samarbejdet med over 80 danske mellemstore mediebureauer gennem tiden.

Alex har opnået erfaring med AdWords gennem over 1.000 kundecases og arbejder i dag med de største kunder ved River Online.

Susan Wiesenberg

Adm. direktør og partner i CUEX - customer experience consultancy

Susan har arbejdet med kommunikation i over 25 år. Hun brænder for at hjælpe virksomheder med at blive sociale og derved opnå de bedste resultater i strategisk brug af online medier, kundeoplevelser og networking.
Hendes filosofi er, at vi sætter spor, hvor vi end færdes. Og at etisk, sund optræden krydret med en god potion empati sagtens kan praktiseres - uden at vi mister fokus på bundlinjen.

Claus Rump

SEO Specialist hos River Online og ejer af Spraytana.dk / Suntana.dk

Claus har arbejdet med SEO siden 2010. Han har startet to webshops, som han stadig driver ved siden af sit arbejde hos River Online og som underviser hos IBC Kurser.

Han elsker at lære fra sig, så du får ikke en masse højtravende slides med viden, men i stedet får du praktisk træning i, hvordan du efter endt kursus kan bruge de værktøjer og den viden, du får, så du får bedre placeringer ud af det.

"På Web Marketing Manageren er nøgleordene ”input til videreudvikling af mit og det globale webteams arbejde”."

Steen Pedersen

Corporate Webmaster, Danfoss (2011)

Web Marketing Manager

“På Web Marketing Manageren er nøgleordene ”input til videreudvikling af mit og det globale webteams arbejde”. Det er guld værd at komme hjem med otte sider gode notater efter en dags spændende undervisning i SEO.”

“Da jeg fik informationsmaterialet om Web Marketing Manageren, virkede kurset tiltrækkende og overbevisende. Selvom jeg har arbejdet med IT og web på fagligt højt niveau i mange år, vil kurset styrke den viden, jeg har, og tilføre mig ny og brugbar viden.”

Målgruppe

Web Marketing Manager kurset er for dig, der til daglig arbejder med og brænder for markedsføring på nettet. Du er måske marketingassistent, webredaktør, marketingschef eller iværksætter.

Pris

DKK 5535,- ekskl. moms

Faglærte og ufaglærte får tilskud til arbejdsmarkedsuddannelser.
Pris fra DKK 1080,-

Læs om mulighed for tilskud

Online og Web Marketing Manager strækker sig over 10 undervisningsdag(e), og udbydes i Kolding

Online og Web Marketing Manager, Kolding - 16/01/2017

Der er undervisning følgende dage fra kl. 9.00 - 16.25:
Modul 1: 16. - 17. januar
Modul 2: 6. - 7. februar
Modul 3: 27. februar - 28. februar
Modul 4: 20. - 21. marts
Modul 5: 5. - 6. april

Online og Web Marketing Manager, Kolding - 19/04/2017

Der er undervisning følgende dage fra kl. 9.00 - 16.25:
Modul 1: 19. - 20. april
Modul 2: 8. - 9. maj
Modul 3: 29. maj - 30. maj
Modul 4: 7. - 8. juni
Modul 5: 19. - 20. juni

Denne erhvervsrettede arbejdsmarkedsuddannelse er officielt anerkendt og delvist finansieret af Undervisningsministeriet. Har du en videregående uddannelse fra fx seminariet eller universitet skal du betale det fulde deltagergebyr: DKK 5535,- eksl. moms. Faglærte og ufaglærte kan få tilskud til arbejdsmarkedsuddannelser, og der kan være mulighed for at søge tilskud til transport, kost og logi og tilskud for tabt løn. Læs mere om Voksen- og Efteruddannelsesgodtgørelse. Prisen med tilskud er fra DKK 1080,- ekskl. moms.

Følgende AMU-fag indgår i Web Marketing Manager:

47629 Markedsføring i praksis DKK 324
45951 Kundeanalyse og e-strategi DKK 216
45952 Udvikling af e-koncepter og produktdifferentiering DKK 216
46486 Virksomhedskommunikation med e-mail DKK 216
47341 Sociale medier som kommunikationskanal DKK 108

Samlet pris for deltagere i AMU-målgruppen
inkl. lån af bøger, materialer og pc 
DKK 1.080


Vi tager forbehold for prisændringer som følge af ministerielle tiltag.

Tilmeld vores nyhedsbrev