Markedsføring og online marketing

Rammer din markedsføring plet? Er du det mindste i tvivl, er det måske nu, du skal vælge at efteruddanne dig. Vælg mellem kurser og uddannelse i traditionel markedsføring, digital marketing, søgemaskineoptimering SEO eller tag en hel uddannelse som Web Marketing Manager.

Fremtidens marketingmedarbejder

Nøglekompetencerne hos fremtidens marketingmedarbejder handler blandt andet om at kunne omsætte strategi til teknologi.
Hans Tosti Pedersen
Senior Social Media Advisor hos KOMFO
Læs hele historien

Den teknologiske udvikling er en langtidsholdbar megatrend, som forventes at fortsætte det næste årti. Derfor må marketingmedarbejderen nok også indstille sig på, at digitaliseringen af virksomhedens markedsføring fortsætter, og at der dermed kommer nye vilkår på banen, når marketingkarrieren skal fremmes.

Udviklingen betyder jo ikke, at alle medarbejdere skal kunne deres teknologi fra A til Z. Men det er nødvendigt, at den almindelige marketingmedarbejder har et godt basiskendskab, og at der i hvert fald er én på holdet, der har rigtig godt styr på teknologien og kan samarbejde med it. Det er helt afgørende, at både marketingmedarbejdere og virksomheder forholder sig til den udfordring.

Luk historien
Jeg trængte personligt til ny, faglig inspiration og samtidig følte jeg, at jeg manglede noget efteruddannelse. Da jeg satte mig ned og studerede, hvad Grunduddannelsen i markedsføring handler om, slog det mig, at den fokuserede på det, jeg arbejdede med til daglig.
Hanne Grønberg
Citychef i Middelfart (2011)
Læs hele historien

Hanne har igennem de sidste tyve år arbejdet med kommunikation, markedsføring og salg som blandt andet turistchef og eventmager. Hun arbejder i dag som citychef i Middelfart.

- Før i tiden var det tit noget med at stikke en finger op i luften og sige, nu gør vi sådan og sådan. Jeg har lavet handlingsplaner, strategiplaner og markedsføringsplaner i én lang strøm, men jeg har aldrig haft et teoretisk skelet at gå ud fra. Jeg trængte personligt til ny, faglig inspiration og samtidig følte jeg, at jeg manglede noget efteruddannelse.

- Da jeg satte mig ned og studerede, hvad Grunduddannelsen i markedsføring handler om, slog det mig, at den fokuserer meget på det, som jeg arbejder med i det daglige. Prisen var yderst rimelig. Derudover tiltrak det mig, at det er muligt at gennemføre uddannelsesforløbet sideløbende med mit arbejde, fordi det kun tog to dage om måneden. På den måde følte jeg ikke, at jeg svigtede mit arbejde.

- Nu har Grunduddannelsen i markedsføring givet mig en helt ny viden. Det er fantastisk, at underviserne selv har en erhvervsbaggrund og hverdag med markedsføring. De trækker hele tiden på konkrete eksempler, som vi kan forholde os til. Det gør undervisningen levende og vedkommende. De formår at gøre teorierne spændende, fordi de kan relatere dem til hverdagen. For mig er det kanongodt sådan at komme 'back to basics' – og samtidig lære noget nyt.

Luk historien
Jeg tilmeldte mig, fordi markedsføring var begyndt at interessere mig mere og mere. Jeg mente, at jeg burde dygtiggøre mig inden for dette område. For min egen skyld. Og for mit firmas skyld.
Lene Knudsen
Kontormedarbejder, Accu-Dan Støjdæmpning A/S (2011)
Læs hele historien

Lene varetager alt det administrative arbejde hos Accu-Dan. Et job der i stigende grad er kommet til at handle om markedsføring.

- Alene det at lave en annonce kunne for mig være en krævende opgave, før jeg tog Grunduddannelsen i markedsføring. Jeg tilmeldte mig, fordi markedsføring var begyndt at interesse mig mere og mere. Jeg mente, at jeg burde dygtiggøre mig inden for dette område. For min egen skyld. Og for mit firmas skyld.

- Firmaet havde aldrig selv gjort særlig meget ud af intensiv, målrettet markedsføring. Ordrerne var typisk kommet af sig selv ved mund til mund-metoden. Vi var selv forbavsede over, at det havde kunnet køre så længe på den måde. Nu var vi for første gang blevet nødt til at forholde os til fremtiden. Accu-Dan ville nemlig gerne have fat i nye kunder.

- Før i tiden lavede jeg typisk annoncer, hvor jeg indledte med at fortælle om Accu-Dan generelt. Først derefter fortalte jeg om, hvad vi gerne vil sælge og hvilke behov, det ville opfylde for kunden. I dag er der takket være min nye viden ændret en del i den rækkefølge!!

- Alle de ting, jeg har lavet efter kurset, er langt mere præcise, hvad angår budskab og opbygning. Grunduddannelsen i markedsføring har fået mig til at se på annoncer, brochuremateriale og hjemmesiden med nye øjne.

- Undervisningen på kurset er tilrettelagt så snedigt, at man let kan omsætte sin viden fra kurset i praksis hjemme i firmaet på en overskuelig måde. Uddannelsen skaber på den måde sammenhæng i marketingarbejdet i ens egen hverdag. Grunduddannelsen i markedsføring har på den måde lært mig utroligt meget på kort tid.

Luk historien
Vi benytter cookies for at forbedre din oplevelse af IBCs website Læs mere om vores cookies på siden fortrolighedspolitik. Ved at klikke på accept, accepterer du vores brug af cookies på kurser.ibc.dk
Accepter