SEO Manager

På SEO Manager får du undervisning af SEO ekspert Mik Andersen, der har stor erfaring med SEO fra Danmarks førende e-handelshus.
Tilbage til kurset

På kurset lærer du om

Vi bygger videre på din viden om søgeordsanalyse, teknisk SEO, linkbuilding, duplicate content, onpage- og offpage optimering. Du får et indblik i søgemønstre og tendenser, ligesom du naturligvis også får ekspertviden om søgeordsanalyser baseret på en kombination af brainstorming, viden om produkter, søgeordsværktøjer og synonymer.

Med redskaber fra dette kursus kan du optimere HTML-koden på dit website, så det lever op til søgemaskinernes guidelines, og du kan linkbuilde via linkkataloger, gæsteblogge, sociale medier og eget linkbuilding netværk. Du lærer også at bruge Ahrefs, der hjælper dig med at se, hvorfor dine konkurrenter rangerer højt, og hvad du skal gøre for at overgå dem. 

  • Søgninger, søgemønstre og tendenser
  • Søgeordsanalyse og konkurrentanalyse
  • Prioritering af søgeord ud fra søgevolumen og konkurrencen i søgemaskinerne
  • Onpage og offpage optimering
  • Produktion af indhold i større mængder - med bevaring af kvalitet
  • Identificering af indekseringsbarrierer og dobbelt indhold
  • Flytning af et website til et nyt domæne/platform og forebyggelse af placeringer i Google
  • Internationalisering af websitet
  • Linkbuilding-teknikker
  • Opbygning af eget linkbuilding netværk
  • SEO-køreplan

Få et hurtigt overblik over forløbet

Mik Andersen, SEO ekspert ved Hesehus, giver i videoen et hurtig overblik over indhold på SEO manager uddannelsen. Under dit underviserteam her på siden kan du læse mere Mik Andersen. 

 

Dit og virksomhedens udbytte

Alle virksomheder afsætter hvert år betydelige midler til at ligge nr. 1 på Google. Nogle af disse virksomheder bliver skuffede, for alle kan ikke ligge nr. 1. At ligge nr. 1 på Google kræver konstant træning, den nyeste viden og sparring med andre om SEO. Derfor vender kursisterne på SEO Manager tilbage og tager kurset igen.

Tid til SEO og penge til Adwords er nødvendigt for at nå i mål, men hvor skal tiden bruges, og hvor mange penge kan du bruge? SEO Manager giver dig effektivitet og fokus i implementering af din SEO. Se desuden vores kursus i Google Analytics og ROI i din markedsføring.

Google kigger på kvaliteten og optimeringen af de sider, som du via Google Adwords sender kunder ind på. Så en god seo-optimeret landingsside, vil give dig bedre klikpriser og bedre placeringer både i Adwords og i de organiske søgeresultater. Se også vores kursus i Google Adwords, som gør at du kan dominere søgeresultaterne helt.

SEO Manager uddannelsen kan også være begyndelsen til en karriere som SEO ekspert i et af de danske SEO bureauer.

SEO - kursusdag 1

På den første kursusdag kigger vi på, hvordan vi finder de rigtige søgeord. Det handler om at anvende de rigtige værktøjer, og indarbejde de fundne søgeord i alle områder af websitet:

Vi ser bl.a. på:

  • En grundlæggende introduktion til søgemaskineoptimering. Du lærer, hvordan søgemaskinerne fungerer, og hvilke faktorer de lægger mest vægt på.
  • Søgeordsanalyse og hvordan du finder de rigtige søgeord. Du lærer, hvordan du strukturerer arbejdet med søgeordsanalysen, og hvordan du prioriterer de enkelte søgeord gennem arbejdet med autoritet, potentiale og relevans.
  • Landingssider og hvordan du indarbejder søgeordet på landingssiden, herunder brødtekst og H-tags.
  • TITLEs og META-descriptions – best practise brug af søgeord i TITLEs og META-descriptions.
  • Google My Business – Bliv fundet lokalt

SEO - kursusdag 2

På den anden kursusdag kigger vi på, hvordan vi håndterer selve domænet, og hvordan vi kommer bedst fra start med den mere tekniske del af SEO-strategien. Der kommer fokus på tekniske begreber, og du lærer bl.a. om duplikeret indhold, URL-formatering og kodning i forhold til SEO.

Vi ser bl.a. på:

  • Valg af domæne og brug af subdomæner – fordele og ulemper
  • URL-formater og navngivning
  • User engagement: Begreber og optimering
  • Hvordan du finder og undgår duplikeret indhold som Google straffer dig for
  • Duplikeret indhold på et teknisk og redaktionelt niveau
  • Website hastighed – værktøjer, analyser og optimeringstiltag
  • Det mobile Google – Responsive webdesign, hastighed, m.m. – hvad skal du vælge?

SEO - kursusdag 3

På den sidste kursusdag bliver du klædt på til at forstå de enkelte elementer i forhold til behandling af indhold på dit website. Du bliver introduceret til, hvordan du undgår duplikeret indhold, og kommer til at forstå, hvad det har af betydning for dit website. Derudover får du indsigt i, hvad der kan være med til at sløve dit website, hvordan du undersøger websitets hastighed og ikke mindst løser dette.

Vi ser bl.a. på:

  • Linkbuilding: Linkets anatomi, linktyper, ankertekster, link penalties og værktøjer
  • Linkbuilding: Linkstruktur og interne links
  • Hastighed
  • Schema (struktureret data)
  • Søgeordstæthed (keyworddensity)
  • Social Media Optimizer–Opengraph

Underviserteamet bag

Mik Andersen

SEO-ekspert hos Hesehus

Mik Andersen er SEO-ekspert hos Hesehus, hvor han i det daglige arbejder med alle typer af SEO-opgaver - lige fra store SEO-tekniske opgaver for nogle af landets største virksomheder til mindre dedikerede linkbuildingopgaver for små og mellemstore virksomheder. Mik startede sin karriere inden for online markedsføring hos Bondtofte&Co - et af landets mest kendste SEO bureauer, og han har arbejdet som konsulent med SEO og online markedsføring i 8 år. Mik har en bachelor i webudvikling og en cand.it fra IT-universitet i København. 

 

"Hvordan får vi banket vores websites op i top 3 placering? Valgt de rigtige søgeord? Og skrevet SEO tekster, som fungerer? Efter Jesper deltog på SEO Advanced Manager kom han hjem med svar på spørgsmålene, ny information og nye guldkorn i bagagen."

Jesper Nygaard

IT-chef, Kokken & Jomfruen

At det blev kurset SEO Advanced Manager på IBC Kurser, som Jesper Nygaard valgte at deltage på, var ikke tilfældighedernes spil. Jesper, som er IT chef hos Kokken & Jomfruen, var fra starten meget bevidst om hans ønsker til udbyttet af hans kursusdeltagelse, han undersøgte markedet i forhold til kursusindhold og underviser, og SEO Advanced Manager opfyldte det perfekt.


- Jeg greb hurtigt fat i Advanced Manager-kurset fordi, jeg fik indtrykket af, at det ville være meget handlings- og løsningsorienteret. Jeg ønskede ikke et foredragsagtigt kursus, hvor man kommer og høre en person fortælle og læse en masse ting op, men hvor der er ikke er nogen handling bag, siger Jesper og fortsætter – Jeg ville have konkrete handle- og løsningsmuligheder med hjem, som jeg kunne tage direkte i brug, når jeg returnerede til jobbet.


Ved ethvert kursus er det interessante jo, hvad udbyttet bliver og om det er brugbart. Og Jesper er ikke sen til at reklamere med Kokken & Jomfruens resultater. – På flere af de store søgeord, hvor vi gerne vil findes, er vi gået fra en 5. plads eller længere nede til nu at ligge i top 3, og det kan helt sikkert tilskrives kurset og guldkornene derfra, siger en tilfreds Jesper.


Jesper er også blevet mere bevidst omkring tekstopbygning, og hvordan han skaber højere ordtæthed på hver side ud fra de udvalgte søgeord. - Jeg fik gode værktøjer med retur til at måle ordtætheden op imod læsekvalitet, tekstens kvalitet og brugerens læseegenskaber, informerer Jesper. Derudover er han blevet klogere på linkbuilding-delen. – Vi fik redskaber til at få tunet ens linkbuilding med, og det har jeg brugt en del krudt på hjemme i virksomheden, beretter Jesper.


– Det var rigtig indbringende at sparre med de andre kursister ved gruppeopgaverne. Efterfølgende har vi oprettet en Facebook gruppe, hvor vi beretter om ting vi har afprøvet, set eller hørt om, som de andre måske også kunne have gavn af, og det er et super godt netværk med forskellige kompetencer, smiler Jesper.

FÅ DANSK BOG OM SEO   

Deltagerne får den digitale bog; SEO LEX, som er skrevet af Thomas Rosenstand. Bogen har en værdi af 1495,- kr., og er inkluderet i deltagergebyret.

Med bogen har du en perfekt håndbog, som du kan bruge, når du kommer hjem fra kurset, det er 426 sider SEO e-bog spækket med praktiske råd og vejledninger.

SEO LEX thomas rosenstand

Målgruppe

Du kan følge SEO Manager, når du har grundlæggende viden om SEO. Du kan f.eks. have taget kurset Digital Marketing Manager eller på anden vis have lært grundlæggende SEO.

Pris

DKK 7899,- ekskl. moms

Praktisk info

SEO Manager strækker sig over 3 undervisningsdag(e), og udbydes i Kolding

SEO Manager, Kolding - 07/11/2023

Der er undervisning følgende dage fra kl. 9.00 - 15.00:
Modul 1: 7. - 8. november 2023
Modul 2: 28. november 2023

SEO Manager, Kolding - 27/02/2024

Der er undervisning følgende dage fra kl. 9.00 - 15.00:
Modul 1: 27. - 28. februar 2024
Modul 2: 19. marts 2024

SEO Manager, Kolding - 28/05/2024

Der er undervisning følgende dage fra kl. 9.00 - 15.00:
Modul 1: 28. - 29. maj 2024
Modul 2: 17. juni 2024

Virkomhedskurser

Prøver

Uddannelse skal være en oplevelse

I Kolding kan du opleve IBC Innovationsfabrikkens prisbelønnede arkitektur. Hele bygningen er i træ, og rammerne på denne fabrik er lys, kunst, plantevægge og rislende vand.

SEO Manager strækker sig over 3 undervisningsdag(e), og udbydes i Kolding

SEO Manager, Kolding - 07/11/2023

Der er undervisning følgende dage fra kl. 9.00 - 15.00:
Modul 1: 7. - 8. november 2023
Modul 2: 28. november 2023

SEO Manager, Kolding - 27/02/2024

Der er undervisning følgende dage fra kl. 9.00 - 15.00:
Modul 1: 27. - 28. februar 2024
Modul 2: 19. marts 2024

SEO Manager, Kolding - 28/05/2024

Der er undervisning følgende dage fra kl. 9.00 - 15.00:
Modul 1: 28. - 29. maj 2024
Modul 2: 17. juni 2024

Tilmeld dig nyhedsbrev - få gratis mini e-bøger, tips og tricks og invitationer til gratis morgenseminarer.