Virksomhedstilpasset kompetenceudvikling kan omfatte kurser for udvalgte medarbejdere i jeres virksomhed. Det kan også indebære oprettelse af jeres eget akademi med en række uddannelser skræddersyet til jeres virksomhed.
Arbejdsløsheden er lav, og alle kæmper om at tiltrække og fastholde de dygtigste medarbejdere. Dette har skabt hård konkurrence om de dygtigste medarbejdere. En løsning kan være at udvikle kompetencerne og øge jobtilfredsheden blandt dine nuværende medarbejdere.
Et udviklingsprogram for medarbejdere tilpasset jeres virksomhedsstrategi kan sikre følgende:
Få en uddannelsesplan og kompetenceprofiler for alle medarbejdere
IBC kan udarbejde en uddannelsesplan, der giver et samlet overblik over jeres medarbejderes formelle kompetencer, såsom hvem der har en Prince2-certificering, et truckcertifikat eller grundlæggende kendskab til Excel. IBC har også de nødvendige koncepter og redskaber til at skabe et overblik over behovet for medarbejderudvikling af de bløde kompetencer. Vi har den nødvendige ekspertise til at foretage individuel kompetencevurdering af alle jeres medarbejdere, og dette kan vi stå for.
Vi kan hjælpe med at kortlægge kompetencebehovet i din virksomhed:
IBC kan søge de økonomiske ressourcer til kompetenceudvikling
Det er ikke nok at identificere behovet for kompetenceløft. IBC har ekspertisen til at søge økonomiske ressourcer til kompetenceudvikling og kan sikre, at I søger de økonomiske ressourcer, f.eks. efteruddannelsesstøtte, løntabsgodtgørelse, EU-fonde og kompetencefonde. IBC kan rådgive jeres virksomhed om hele det danske uddannelsessystem, da vi kender uddannelsesjunglen, hvilket sikrer, at I altid får kompetenceløft til den rigtige pris og fra den rette udbyder.
IBC kan stå for administrationen af et udviklingsprogram
Endelig er der udfordringen med administrationen af et udviklingsprogram – f.eks. online håndtering af tilmeldinger til kurser og indhentelse af løntabsgodtgørelsen. Det handler altsammen om administration og uddannelsesplanlægning, og det er en af IBC's spidskompetencer.