Digital Marketing Manager

På Digital Marketing Manager møder du 7 eksperter, der arbejder professionelt med digital marketing. Du får deres guldkorn til, hvordan du optimerer din marketing med SEO, Adwords og Google Analytics.

Bemærk at dette er et e-læringskursus, der tages på vores lokationer ved IBC.

Tilbage til kurset

På kurset lærer du om

Digital Marketing Manager er uddannelsen, hvor du bliver undervist af førende eksperter i online kommunikation, web marketing og e-commerce. Det er eksperter, som til dagligt er ude og løse opgaver for deres egne kunder. De har den praktiske erfaring, som gør, at deres tips og tricks kan omsættes til optimering af din webside, allerede imens du er i gang med kurset. De kan lære dig alt lige fra online annoncering til konverteringsoptimering på din webside, og du lærer at måle på effekten af din indsats med Google Analytics.

På denne uddannelse får du ikke blot teorier og kommunikationsmodeller. Du arbejder med digital marketing i praksis. Du kan opbygge og optimere den digitale markedsføring af din egen webside ved at bruge værktøjerne i undervisningen.

Modulerne på forløbet Digital Marketing Manager:

  • Brugen af Google Analytics til ROI-effektmålinger
  • Søgemaskineoptimering (SEO)
  • Facebook-annoncering 
  • E-handel
  • Video til web – YouTube
  • Email marketing – herunder Marketing Automation
  • Copywriting og skriv til nettet
  • Konverteringsoptimering, splittest og usability
  • Annoncering på nettet via Google Ads/PPC Markedsføringsloven
  • Customer Journey Mapping
  • Marketingstrategi

 

Se uddannelsesplan for Digital Marketing Manager. Der bliver løbende justeret på både underviserteam og indhold på uddannelsen, sådan at du altid får den mest relevante viden. Derfor er dette ikke den endelig uddannelsesplan, der kan være ændringer i både rækkefølge og indhold.

Få et hurtigt overblik over forløbet

Digital marekting ekspert Nicolai Teglskov giver i videon et hurtigt overblik over indholdet på Digital Marketing Manager uddannelsen. Under underviserteamet her på siden kan du læse mere om de andre undervisere på forløbet, og om baggrunden for at de er eksperter i inden for deres felt. 

 

Dit og virksomhedens udbytte

På Digital Marketing Manager kan alt, hvad du lærer, implementeres direkte på din egen webside og dermed styrke konverteringer her-og-nu. Dit udbytte er øget konvertering, omsætning og indtjening, og du får masser af nye idéer med hjem.

De digitale eksperter, der står for undervisningen, er sparringspartnere for dig, og du kan spørge dem om konkrete udfordringer fra din hverdag.

Du lærer at lave indhold, den gode tekst til nyhedsbrevet eller videoen til websiden. Du får viden om, hvordan din virksomhed kan gøre brug af online annoncering. Du får erfaring med Google Adwords og Facebook Ads Manager, som gør det muligt at lave effektiv Facebook-annoncering.

Endelig lærer du at måle ROI af virksomhedens indsats med Google Analytics, så det bliver klart, hvad udbyttet af at optimere på websiden er. 

Underviserteamet bag

Eksperter fra erhvervslivet deler ud af den nyeste viden og kundecases fra deres egne kunder. Underviserteamet består af professionelle indenfor hver deres fagområde, og der bliver løbende justeret på både underviserteam og indhold på uddannelsen, sådan at du altid får den mest relevante viden.

Lise Halskov

Indehaver af Online Haj

I Online Haj underviser og rådgiver Lise om online markedsføring for små og mellemstore virksomheder med speciel fokus på at planlægge og eksekvere effektive kampagner, der giver mere synlig og tiltrækker endnu flere kunder.

Online Haj er også hjemstedet for diverse webinarer, en populær medlemsklub, en ugentlig podcast og online kurser, der fokuserer på virksomhedens synlighed og effektivitet.

Lise har en lang erfaring inden for marketing og reklame, hvor hun har arbejdet med store brands som VELUX, Oticon, Statoil, Procter & Gamble og Kellogg's. Desuden har hun indgående kendskab til livet som mindre erhvervsdrivende i sin rolle som indehaver af flere online virksomheder, senest Online Haj.

Med sin mangeårige erfaring som projektleder indenfor marketing krydrer Lise al sin undervisning med tips til overblik, planlægning og personlig effektivitet.


Benjamin Speedtsberg

Partner og head of SEO i online marketingbureauet Asento

Benjamin har arbejdet med nogle af Danmarks største virksomheder, hvor han har hjulpet dem med at skabe online vækst med SEO i både USA, England, Tyskland og herhjemme.

Ud over at arbejde hands-on med SEO i det daglige rådgiver Benjamin også virksomheder, som arbejder in-house med SEO. De seneste år har han desuden undervist virksomheder inden for hårde hvidevarer-, bygge- og tekstilbranchen om SEO, og hvad virksomhederne specifikt skal eksekvere på

Jens Balle

Førende ekspert i adfærdsdesign og forfatter til "Hulemænd i habitter".

Siden 2006 har Jens blogget og holdt foredrag om adfærdsøkonomi under overskriften "Hulemænd i habitter". En overskrift, der også er titlen på hans bog om adfærdsøkonomi, som netop er udkommet i en ny udgave.

Jens har mere end 30 års erfaring med kommunikation om de finansielle markeder og produkter. Kommunikation, der har ført til succesfuld lancering af en række finansielle produkter og branding af udbyderne.

Det var netop arbejdet med kunderne i den finansielle verden, der vakte Jens' interesse for adfærdsøkonomi. For hvorfor agerer kunder så irrationelt og træffer dårlige beslutninger, når markederne laver udsving?

Jagten efter svaret på det spørgsmål førte til Jens’ store interesse for adfærdsøkonomi. For mens økonomer tager udgangspunkt i, at vi mennesker foretager rationelle beslutninger, ved psykologer godt, at vi blot er irrationelle mennesker. Og i spændingsfeltet mellem økonomer og psykologer finder man adfærdsøkonomien og teorierne bag adfærdsdesign og nudging.

Dennis Kronborg

Ekspert i e-mail markedsføring og marketing automation

I marketingbureauet Kronborg Marketing arbejder Dennis dagligt med online synlighed og markedsføring for små og mellemstore virksomheder. Specialerne er e-mail markedsføring, marketing automation, strategi og leadgenerering. Han har undervist, afholdt workshops og lavet kurser i e-mail markedsføring over hele landet.

Derudover rådgiver Dennis såvel B2B- som B2C-virksomheder med at udsende succesfulde nyhedsbrevskampagner, ligesom samspillet mellem de forskellige marketing aktiviteter altid er i højsædet.

Kristian Regel

Indehaver af filmproduktionsselskab og underviser i video

Kristian Regel er uddannet film- og tv-produktionstekniker og producerer videoer til sociale medier, biografreklamer samt tv-programmer. Derudover rådgiver og underviser Kristian små og mellemstore virksomheder i videoproduktion, og han hjælper virksomheder i hverdagen, så de in-house kan klare videoopgaver selv. Kristian har løst en lang række kundeopgaver for bl.a. Coca Cola, Arla og Fleggaard. Inden for musikbranchen har Kristian produceret for kunstnere som eksempelvis Kim Larsen og Gulddrengen. 

René Hjetting

Journalist og forfatter til bogen "Sådan får du omtale med PR og sociale medier"

Til daglig laver René kommunikations- og PR-arbejde for MyPressWire. René er forfatter til bestselleren "Sådan får du omtale med PR og sociale medier" og "Opbyg dit publikum". Hver dag har han kontakt med mange forskellige mennesker, som skal lancere eller relancere deres produkter/ydelser/virksomhed eller vedligeholde deres markedsføring.

Nogle gange er han med, helt fra idéen opstår, gennem planlægningsfasen og til idéen realiseres – andre gange på dele af rejsen.

René hjælper folk med at finde ud af, hvad der skal skrives, hvordan det skal skrives, hvem det skal henvende sig til, hvornår det skal udsendes, og hvilke medier, journalister, bloggere mv., det vil være relevant at satse på – og alt sammen på en måde, som spiller sammen med den øvrige markedsføring.

Dorte Tindahl

Head of Google Ads

Dorte slår dagligt sine folder hos Asento i Kolding, hvor hun som head of PPC har ansvaret for afdelingens strategi, performance og nytænkning. Med mere end 15 år i branchen har Dorte en unik værktøjskasse, der spænder fra Google Ads over Facebook-annoncering til Bing, søgemaskineoptimering og konverteringsoptimering. Dortes absolutte faglige force er Google Ads, hvor hele produktporteføljen er taget i brug og gennemtestet. Erfaringen stammer fra begge sider af bordet; Bl.a. Bestseller og Thansen samt i bureau, hvor berøringsfladen tæller mere end 400 virksomheder fra alle brancher.

Rikke S. F. Simonsen

Social Media ekspert 

Rikke er specialist i annoncering på sociale medier, og arbejder til dagligt med nationale og internationale kunder fra forskellige brancher. Hun har undervist flere virksomheder samt afholdt forskellige kurser i, hvordan man får mest muligt ud af sine annoncekroner på Facebook og Instagram.

Rikke har en cand. mag. i International Virksomhedskommunikation, og har primær erhvervsbaggrund inden for marketing og kommunikation.

"På Digital Marketing Manageren er nøgleordene ”input til videreudvikling af mit og det globale webteams arbejde”."

Steen Pedersen

Corporate Webmaster, Danfoss

Digital Marketing Manager

“På Digital Marketing Manager er nøgleordene ”input til videreudvikling af mit og det globale webteams arbejde”. Det er guld værd at komme hjem med otte sider gode notater efter en dags spændende undervisning.

Da jeg fik informationsmaterialet om Digital Marketing Manageren, virkede uddannelsen tiltrækkende og overbevisende. Selvom jeg har arbejdet med marketing, IT og web på fagligt højt niveau i mange år, så har kurset styrke den viden, jeg har, og tilført mig ny og brugbar viden.”

Du får Klitsgaards bog om at skrive 

Deltagerne får den trykte version af bogen “Skriv dig ind i dine læseres hjerne, hjerte og pengepung i 8 nemme trin”, der er skrevet af danske Christina Klitsgaard. Bogen har en værdi af 995 kr. og er inkluderet i deltagergebyret.

Bogen er et rigtig godt arbejdsredskab, som du kan bruge, når du kommer hjem fra kurset, og du skal have din nye viden omsat til praksis i din virksomhed.

web marketing online

Målgruppe

Uddannelsen er for dig, der skal arbejde professionelt med websiden som marketingskanal i din virksomhed, og som gerne vil have en dybere indsigt i strategisk og praktisk arbejde med online marketing. Du kan have teoretisk viden fra en akademisk uddannelse og have brug for at få eksperternes praktiske erfaring med de konkrete digitale værktøjer. Uddannelsen er grundlæggende, og der stilles ikke krav til en forudgående uddannelse. 

Pris

DKK 6306,- momsfrit

Faglærte og ufaglærte får tilskud.
AMU-fag og pris fra DKK 1408,-

Praktisk info

Digital Marketing Manager strækker sig over 10 undervisningsdag(e), og udbydes i Kolding

Digital Marketing Manager, Kolding - 22/08/2022

Der er undervisning følgende dage fra kl. 9.00 - 16.25:
Modul 1: 22.-23.august
Modul 2: 12.-13. september
Modul 3:  3.-4. oktober
Modul 4: 24.-25. oktober
Modul 5: 14.-15. november

Digital Marketing Manager, Kolding - 19/09/2022

Der er undervisning følgende dage fra kl. 9.00 - 16.25:
Modul 1: 19.-20. september
Modul 2: 10.-11. oktober
Modul 3:  7.-8. november
Modul 4: 28.-29. november
Modul 5: 19.-20. december

Digital Marketing Manager, Kolding - 18/01/2023

Der er undervisning følgende dage fra kl. 9.00 - 16.25:
Modul 1: 18.-19. januar
Modul 2: 8.-9. februar
Modul 3:  1.-2. marts
Modul 4: 22.-23. marts
Modul 5: 12.-13. april

Digital Marketing Manager, Kolding - 29/03/2023

Der er undervisning følgende dage fra kl. 9.00 - 16.25:
Modul 1: 29.-30. marts
Modul 2: 19.-20. april
Modul 3:  10.-11. maj
Modul 4: 31. maj -1. juni
Modul 5: 21.-22. juni

Virkomhedskurser

Prøver

AMU-fag og pris

Denne erhvervsrettede arbejdsmarkedsuddannelse er officielt anerkendt og delvist finansieret af Undervisningsministeriet. Har du en videregående uddannelse fra fx seminariet eller universitet skal du betale det fulde deltagergebyr: DKK 6306,- eksl. moms. Faglærte og ufaglærte kan få tilskud til arbejdsmarkedsuddannelser, og der kan være mulighed for at søge tilskud til transport, kost og logi og tilskud for tabt løn.
Er du selvstændig, kan du også søge om refusion, såfremt du tilhører AMU’s målgruppe, dvs. du er faglært eller ufaglært. Læs mere om Voksen- og Efteruddannelsesgodtgørelse. Prisen med tilskud er fra DKK 1408,- momsfrit.

Følgende AMU-fag indgår i Digital Marketing Manager:

49834 Datadrevet markedsføring DKK 384
49835 Digital kommunikation i e-handel DKK 256
46732 Webdesign - Test af brugervenlighed DKK 128
48754 Grundlæggende videooptagelse og redigering DKK 384
45383 Grafik og tekster til virksomhedens webside DKK 256

Samlet pris for deltagere i AMU-målgruppen
inkl. lån af bøger, materialer og pc 
DKK 1.408


Vi tager forbehold for prisændringer som følge af ministerielle tiltag.

Uddannelse skal være en oplevelse

I Kolding kan du opleve IBC Innovationsfabrikkens prisbelønnede arkitektur. Rammerne på denne fabrik er kunst, plantevægge og rislende vand. 

Andre lokationer

IBC Esbjerg
Stormgade 200
6700 Esbjerg

Vis adresse på Google maps

 

IBC Sønderborg
Hilmar Finsens Gade 18
6400 Sønderborg

Vis adresse på Google maps

 

IBC Kurser - Tønder
Plantagevej 35
6270 Tønder

Vis adresse på Google maps

 

IBC Kurser - København
Børsen, Slotsholmsgade 1
1217 København K

Vis adresse på Google maps

Digital Marketing Manager strækker sig over 10 undervisningsdag(e), og udbydes i Kolding

Digital Marketing Manager, Kolding - 22/08/2022

Der er undervisning følgende dage fra kl. 9.00 - 16.25:
Modul 1: 22.-23.august
Modul 2: 12.-13. september
Modul 3:  3.-4. oktober
Modul 4: 24.-25. oktober
Modul 5: 14.-15. november

Digital Marketing Manager, Kolding - 19/09/2022

Der er undervisning følgende dage fra kl. 9.00 - 16.25:
Modul 1: 19.-20. september
Modul 2: 10.-11. oktober
Modul 3:  7.-8. november
Modul 4: 28.-29. november
Modul 5: 19.-20. december

Digital Marketing Manager, Kolding - 18/01/2023

Der er undervisning følgende dage fra kl. 9.00 - 16.25:
Modul 1: 18.-19. januar
Modul 2: 8.-9. februar
Modul 3:  1.-2. marts
Modul 4: 22.-23. marts
Modul 5: 12.-13. april

Digital Marketing Manager, Kolding - 29/03/2023

Der er undervisning følgende dage fra kl. 9.00 - 16.25:
Modul 1: 29.-30. marts
Modul 2: 19.-20. april
Modul 3:  10.-11. maj
Modul 4: 31. maj -1. juni
Modul 5: 21.-22. juni

Denne erhvervsrettede arbejdsmarkedsuddannelse er officielt anerkendt og delvist finansieret af Undervisningsministeriet. Har du en videregående uddannelse fra fx seminariet eller universitet skal du betale det fulde deltagergebyr: DKK 6306,- eksl. moms. Faglærte og ufaglærte kan få tilskud til arbejdsmarkedsuddannelser, og der kan være mulighed for at søge tilskud til transport, kost og logi og tilskud for tabt løn.
Er du selvstændig, kan du også søge om refusion, såfremt du tilhører AMU’s målgruppe, dvs. du er faglært eller ufaglært. Læs mere om Voksen- og Efteruddannelsesgodtgørelse. Prisen med tilskud er fra DKK 1408,- momsfrit.

Følgende AMU-fag indgår i Digital Marketing Manager:

49834 Datadrevet markedsføring DKK 384
49835 Digital kommunikation i e-handel DKK 256
46732 Webdesign - Test af brugervenlighed DKK 128
48754 Grundlæggende videooptagelse og redigering DKK 384
45383 Grafik og tekster til virksomhedens webside DKK 256

Samlet pris for deltagere i AMU-målgruppen
inkl. lån af bøger, materialer og pc 
DKK 1.408


Vi tager forbehold for prisændringer som følge af ministerielle tiltag.

Tilmeld dig nyhedsbrev - få gratis mini e-bøger, tips og tricks og invitationer til gratis morgenseminarer.