Digital Marketing Manager

Du bliver undervist af 7 eksperter i online marketing. Du får deres guldkorn til, hvordan du optimerer din web marketing med fx. SEO, nyhedsbreve, video, Facebook, Google Ads og analytics.

Bemærk at dette er et e-læringskursus, der tages på vores lokationer ved IBC.

Tilbage til kurset

Dine undervisere er specialister

Digital Marketing Manager er uddannelsen, hvor du bliver undervist af førende eksperter i online kommunikation, web marketing og e-commerce. På denne uddannelse får du ikke den gamle skole med akademiske teorier, lektier, lektorer og studieordning. Derimod bliver du undervist af praktikere, som til dagligt er ude og løse opgaver for deres egne kunder.

Digital marketing ekspert Lise Halskov giver i videoen et overblik over indholdet på Digital Marketing Manager uddannelsen.


Under underviserteamet her på siden kan du se videoer med underviserne og læse om deres faglige baggrund fra performance marketing bureauer.

På uddannelsen arbejder du selv med digitale marketing værktøjer i praksis. Du lærer at optimere din online markedsføring ved at bruge værktøjerne fra undervisningen.

Du får eksperternes bedste tips og tricks, så du kan optimere din online markedsføring, allerede imens du er på kurset. De digitale eksperter, der står for undervisningen, er sparringspartnere for dig, og du kan spørge dem om konkrete udfordringer fra din hverdag.

Modulerne på forløbet Digital Marketing Manager:

  • Marketingstrategi
  • Customer Journey Mapping
  • Content marketing
  • Google Analytics (GA4) og Tag Manager 
  • Søgemaskineoptimering (SEO)
  • Meta annoncering - Facebook og Instagram
  • E-handel - nyheder, trends og tendenser
  • Video til web – YouTube og mobilvideo
  • E-mail marketing – herunder marketing automation
  • Copywriting og skriv til nettet
  • Konverteringsoptimering, usability og adfærdsdesign
  • Annoncering via Google Ads - PPC
  • Projektstyring for marketers

Se det samlede program for uddannelsen Digital Marketing Manager her. Der bliver løbende justeret på både underviserteam og indhold på uddannelsen, sådan at du altid får den mest relevante og nyeste viden. Derfor er dette ikke det endelige program. Der vil være ændringer i både rækkefølge og indhold.

Du får Klitsgaards bog om at skrive

Du får også en lille “goodiebag” med et par web marketing bøger, som er supergode, når du skal have din nye viden omsat til praksis.

Du får f.eks. den trykte version af bogen “Skriv dig ind i dine læseres hjerne, hjerte og pengepung i 8 nemme trin”, der er skrevet af danske Christina Klitsgaard. Bogen har en værdi af 995 kr. og er inkluderet i deltagergebyret.

web marketing online

Underviserteamet bag

Underviserteamet består udelukkende af eksperter fra erhvervslivet, der deler ud af cases med deres egne kunder og den nyeste viden. Under den enkelte underviser kan du læse mere om deres faglighed og se en video med underviseren. Programmet for uddannelsen bliver løbende opdateret, så du altid får den nyeste viden. Derfor kan der være opdateringer i det endelige underviserteam og uddannelsesprogram. 

Lise Halskov

Ekspert i marketingstrategi 

Lise Halskov har stor erfaring inden for markedsføring og reklame, hvor hun har arbejdet med store brands som VELUX, Oticon, Statoil, Procter & Gamble og Kellogg's. Lise Halskov rådgiver desuden små og mellemstore virksomheder, hvor hendes speciale er rådgivning om at planlægge og eksekvere kampagner, der giver synlighed og tiltrækker kunder. Med sin mangeårige erfaring som projektleder indenfor marketing kan Lise krydre sin undervisning med tips til overblik og planlægning. 

Måske kender du Lise Halsvkov fra online virksomheden Online Haj, der er en populær medlemsklub, en ugentlig podcast og webinarer, der fokuserer på virksomhedens online synlighed og effektivitet i marketing.



 


Benjamin Speedtsberg

Head of SEO i Performance Marketing Bureauet Asento

Benjamin har arbejdet med nogle af Danmarks største virksomheder, hvor han har hjulpet dem med at skabe online vækst med SEO i både USA, England, Tyskland og herhjemme.

Ud over at arbejde hands-on med SEO i det daglige rådgiver Benjamin også virksomheder, som arbejder in-house med SEO. De seneste år har han desuden undervist virksomheder inden for hårde hvidevarer-, bygge- og tekstilbranchen om SEO, med fokus på hvordan virksomhederne specifikt skal eksekverer på SEO og anlyserer resultaterne af deres indsats. 

Jens Balle

Førende ekspert i adfærdsdesign og forfatter til "Hulemænd i habitter".

Nudgingekspert Jens Balle har siden 2006 holdt foredrag om nudging og adfærdsdesign under overskriften "Hulemænd i habitter". En overskrift, der også er titlen på hans bog om adfærdsdesign. Jens har mere end 30 års erfaring med kommunikation og succesfuld branding. Derudover underviser han på IBC i adfærdsdesign og nudging på Social Media Manager, Digital Marketing Manager og på uddannelsen Adfærdsdesign og nudging. På Digital Marketing Manager underviser Jens i psykologien i konvertereingsoptimering og usability, og på Social Media Manager underviser Jens i psykologiske tips og tricks, der gør dine opslag på sociale medier umulige at ignorere og lette at forstå.

Dennis Kronborg

Ekspert i e-mail markedsføring og marketing automation

I marketingbureauet Kronborg Marketing arbejder Dennis dagligt med online synlighed og markedsføring for små og mellemstore virksomheder. Specialerne er e-mail markedsføring, marketing automation, strategi og leadgenerering. Han har undervist, afholdt workshops og lavet kurser i e-mail markedsføring over hele landet.

Derudover rådgiver Dennis såvel B2B- som B2C-virksomheder med at udsende succesfulde nyhedsbrevskampagner, ligesom samspillet mellem de forskellige marketing aktiviteter altid er i højsædet.

Kristian Regel

Indehaver af filmproduktionsselskab og underviser i video

Kristian Regel er uddannet film- og tv-produktionstekniker og producerer videoer til sociale medier, biografreklamer samt tv-programmer. Derudover rådgiver og underviser Kristian små og mellemstore virksomheder i videoproduktion, og han hjælper virksomheder i hverdagen, så de in-house kan klare videoopgaver selv. Kristian har løst en lang række kundeopgaver for bl.a. Coca Cola, Arla og Fleggaard. Inden for musikbranchen har Kristian produceret for kunstnere som eksempelvis Kim Larsen og Gulddrengen. 

René Hjetting

Journalist og forfatter til bogen "Sådan får du omtale med PR og sociale medier"

Til daglig laver René kommunikations- og PR-arbejde for MyPressWire. René er forfatter til bestselleren "Sådan får du omtale med PR og sociale medier" og "Opbyg dit publikum". Hver dag har han kontakt med mange forskellige mennesker, som skal lancere eller relancere deres produkter/ydelser/virksomhed eller vedligeholde deres markedsføring.

Nogle gange er han med, helt fra idéen opstår, gennem planlægningsfasen og til idéen realiseres – andre gange på dele af rejsen.

René hjælper folk med at finde ud af, hvad der skal skrives, hvordan det skal skrives, hvem det skal henvende sig til, hvornår det skal udsendes, og hvilke medier, journalister, bloggere mv., det vil være relevant at satse på – og alt sammen på en måde, som spiller sammen med den øvrige markedsføring.

Dorte Tindahl

Head of Google Ads i Performance Marketing Bureauet Asento

Dorte slår dagligt sine folder hos Asento i Kolding, hvor hun som head of PPC har ansvaret for afdelingens strategi, performance og nytænkning. Med mere end 15 år i branchen har Dorte en unik værktøjskasse, der spænder fra Google Ads over Facebook-annoncering til Bing, søgemaskineoptimering og konverteringsoptimering. Dortes absolutte faglige force er Google Ads, hvor hele produktporteføljen er taget i brug og gennemtestet. Erfaringen stammer fra begge sider af bordet; Bl.a. Bestseller og Thansen samt i bureau, hvor berøringsfladen tæller mere end 400 virksomheder fra alle brancher.

Rikke S. F. Simonsen

Social Media specialist i Performance Marketing Bureauet Asento

Rikke er specialist i annoncering på sociale medier, og arbejder til dagligt med nationale og internationale kunder fra forskellige brancher. Hun har undervist flere virksomheder samt afholdt forskellige kurser i, hvordan man får mest muligt ud af sine annoncekroner på Facebook og Instagram.

Rikke har en cand. mag. i International Virksomhedskommunikation, og har primær erhvervsbaggrund inden for marketing og kommunikation.

"På Digital Marketing Manageren er nøgleordene ”input til videreudvikling af mit og det globale webteams arbejde”."

Steen Pedersen

Corporate Webmaster, Danfoss

Digital Marketing Manager

“På Digital Marketing Manager er nøgleordene ”input til videreudvikling af mit og det globale webteams arbejde”. Det er guld værd at komme hjem med otte sider gode notater efter en dags spændende undervisning.

Da jeg fik informationsmaterialet om Digital Marketing Manageren, virkede uddannelsen tiltrækkende og overbevisende. Selvom jeg har arbejdet med marketing, IT og web på fagligt højt niveau i mange år, så har kurset styrke den viden, jeg har, og tilført mig ny og brugbar viden.”

Dit og virksomhedens udbytte

Uddannelsen giver dig en bred indgang til digital marketing. Det vil sige, at du kommer rundt om alle de væsentlige emner indenfor digital marketing.

Du lærer om at producere det gode indhold, den fængende tekst til nyhedsbrevet og videoen til websiden. Du får praktisk erfaring med online annoncering på Google, Facebook og Instagram. Du lærer om konverteringsoptimering og remarketing, og endelig lærer du om at måle effekten af din indsats med Google Analytics og at beregne din ROI. Dit udbytte af uddannelsen er øget konvertering, omsætning og indtjening, og så får du masser af nye idéer med hjem.

Online marketing og kommunikation kræver en bred viden og forståelse for forskellige discipliner. På Digital Marketing Manager får du en grundlæggende forståelse for alle discipliner og hele kunderejsen. Det vil sige, at du får overblik over essentielle discipliner indenfor digital marketing, og du lærer, hvordan de enkelte discipliner skal spille sammen for at opnå maksimal effekt.

Efter kurset er du klar til at samarbejde med et performance marketing bureau og vurdere hvilke opgaver, der bør gives videre til eksterne samarbejdspartnere. Samtidig kan du begynde at løse flere web opgaver in-house uden at gå på kompromis med kvaliteten.

Succeskriteriet for denne uddannelse er, at når du forlader uddannelsen, så er du klar til at dykke dybere ned i de emner, der er mest relevante for dig og dem, du samarbejder med. Det vil sige, at du kan begynde på specialisering indenfor udvalgte marketing emner.

IBC har fire grundlæggende marketing uddannelser: Digital Marketing Manager, Social Media Manager, Grafisk Design Basis og WordPress. De fire uddannelser giver dig et solidt grundlag, som du kan bygge ovenpå med kurser, der giver mulighed for specialisering indenfor f.eks.- SEO, Mailchimp, Facebook ads, Google ads, copywriting, nudging, mobilvideo etc.

Målgruppe

Uddannelsen er for dig, der arbejder professionelt med digital marketing og kommunikation. Du kan både møde kommunikationsmedarbejderen fra en offentlig institution, og der kan være enkeltmands iværksætteren, der lige har åbnet sin webshop.

Det kan også være den erfarne webmaster eller webdesigner, der er godt i gang, men som skal lære flere og nye værktøjer. Digital Marketing Manager er for dig, der til hverdag sidder med fingrene i web markedsføring eller kommunikation.

Du kan have teoretisk viden fra en akademisk uddannelse og have brug for at få eksperternes praktiske erfaring med de konkrete digitale værktøjer. Uddannelsen er grundlæggende, og der stilles ikke krav til en forudgående uddannelse.

Pris

DKK 6306,- momsfrit

Faglærte og ufaglærte får tilskud.
AMU-fag og pris fra DKK 1408,-

Praktisk info

Digital Marketing Manager strækker sig over 10 undervisningsdag(e), og udbydes i Kolding

Digital Marketing Manager, Kolding - 18/01/2023

Der er undervisning følgende dage fra kl. 9.00 - 16.25:
Modul 1: 18.-19. januar
Modul 2: 8.-9. februar
Modul 3:  1.-2. marts
Modul 4: 22.-23. marts
Modul 5: 12.-13. april

Digital Marketing Manager, Kolding - 29/03/2023

Der er undervisning følgende dage fra kl. 9.00 - 16.25:
Modul 1: 29.-30. marts
Modul 2: 19.-20. april
Modul 3:  10.-11. maj
Modul 4: 31. maj -1. juni
Modul 5: 21.-22. juni

Digital Marketing Manager, Kolding - 16/08/2023

Der er undervisning følgende dage fra kl. 9.00 - 16.25:
Modul 1: 16.-17. august
Modul 2: 6.-7. september
Modul 3:  27.-28. september
Modul 4: 25.-26. oktober
Modul 5: 15.-16. november

Digital Marketing Manager, Kolding - 20/09/2023

Der er undervisning følgende dage fra kl. 9.00 - 16.25:
Modul 1: 20.-21. september
Modul 2: 11.-12. oktober
Modul 3:  1.-2. november
Modul 4: 22.-23. november
Modul 5: 12.-13. december

Virkomhedskurser

Prøver

AMU-fag og pris

Denne erhvervsrettede arbejdsmarkedsuddannelse er officielt anerkendt og delvist finansieret af Undervisningsministeriet. Har du en videregående uddannelse fra fx seminariet eller universitet skal du betale det fulde deltagergebyr: DKK 6306,- eksl. moms. Faglærte og ufaglærte kan få tilskud til arbejdsmarkedsuddannelser, og der kan være mulighed for at søge tilskud til transport, kost og logi og tilskud for tabt løn.
Er du selvstændig, kan du også søge om refusion, såfremt du tilhører AMU’s målgruppe, dvs. du er faglært eller ufaglært. Læs mere om Voksen- og Efteruddannelsesgodtgørelse. Prisen med tilskud er fra DKK 1408,- momsfrit.

Følgende AMU-fag indgår i Digital Marketing Manager:

49834 Datadrevet markedsføring DKK 384
49835 Digital kommunikation i e-handel DKK 256
46732 Webdesign - Test af brugervenlighed DKK 128
48754 Grundlæggende videooptagelse og redigering DKK 384
45383 Grafik og tekster til virksomhedens webside DKK 256

Samlet pris for deltagere i AMU-målgruppen
inkl. lån af bøger, materialer og pc 
DKK 1.408


Vi tager forbehold for prisændringer som følge af ministerielle tiltag.

Uddannelse skal være en oplevelse

I Kolding kan du opleve IBC Innovationsfabrikkens prisbelønnede arkitektur. Hele bygningen er i træ, og rammerne på denne fabrik er lys, kunst, plantevægge og rislende vand.

Andre lokationer

IBC Esbjerg
Stormgade 200
6700 Esbjerg

Vis adresse på Google maps

 

IBC Sønderborg
Hilmar Finsens Gade 18
6400 Sønderborg

Vis adresse på Google maps

 

IBC Kurser - Tønder
Plantagevej 35
6270 Tønder

Vis adresse på Google maps

 

IBC Kurser - København
Børsen, Slotsholmsgade 1
1217 København K

Vis adresse på Google maps

Digital Marketing Manager strækker sig over 10 undervisningsdag(e), og udbydes i Kolding

Digital Marketing Manager, Kolding - 18/01/2023

Der er undervisning følgende dage fra kl. 9.00 - 16.25:
Modul 1: 18.-19. januar
Modul 2: 8.-9. februar
Modul 3:  1.-2. marts
Modul 4: 22.-23. marts
Modul 5: 12.-13. april

Digital Marketing Manager, Kolding - 29/03/2023

Der er undervisning følgende dage fra kl. 9.00 - 16.25:
Modul 1: 29.-30. marts
Modul 2: 19.-20. april
Modul 3:  10.-11. maj
Modul 4: 31. maj -1. juni
Modul 5: 21.-22. juni

Digital Marketing Manager, Kolding - 16/08/2023

Der er undervisning følgende dage fra kl. 9.00 - 16.25:
Modul 1: 16.-17. august
Modul 2: 6.-7. september
Modul 3:  27.-28. september
Modul 4: 25.-26. oktober
Modul 5: 15.-16. november

Digital Marketing Manager, Kolding - 20/09/2023

Der er undervisning følgende dage fra kl. 9.00 - 16.25:
Modul 1: 20.-21. september
Modul 2: 11.-12. oktober
Modul 3:  1.-2. november
Modul 4: 22.-23. november
Modul 5: 12.-13. december

Denne erhvervsrettede arbejdsmarkedsuddannelse er officielt anerkendt og delvist finansieret af Undervisningsministeriet. Har du en videregående uddannelse fra fx seminariet eller universitet skal du betale det fulde deltagergebyr: DKK 6306,- eksl. moms. Faglærte og ufaglærte kan få tilskud til arbejdsmarkedsuddannelser, og der kan være mulighed for at søge tilskud til transport, kost og logi og tilskud for tabt løn.
Er du selvstændig, kan du også søge om refusion, såfremt du tilhører AMU’s målgruppe, dvs. du er faglært eller ufaglært. Læs mere om Voksen- og Efteruddannelsesgodtgørelse. Prisen med tilskud er fra DKK 1408,- momsfrit.

Følgende AMU-fag indgår i Digital Marketing Manager:

49834 Datadrevet markedsføring DKK 384
49835 Digital kommunikation i e-handel DKK 256
46732 Webdesign - Test af brugervenlighed DKK 128
48754 Grundlæggende videooptagelse og redigering DKK 384
45383 Grafik og tekster til virksomhedens webside DKK 256

Samlet pris for deltagere i AMU-målgruppen
inkl. lån af bøger, materialer og pc 
DKK 1.408


Vi tager forbehold for prisændringer som følge af ministerielle tiltag.

Tilmeld dig nyhedsbrev - få gratis mini e-bøger, tips og tricks og invitationer til gratis morgenseminarer.