Digital Marketing Manager

På Digital Marketing Manager møder du 7 eksperter, der arbejder professionelt med digital marketing. Du får deres guldkorn til, hvordan du optimerer din webside med SEO, Adwords og Google Analytics
Tilbage til kurset

På kurset lærer du om

Digital Marketing Manager er uddannelsen, hvor du bliver undervist af eksperter i online kommunikation, web marketing og e-commerce. Det er eksperter som til dagligt er ude og løse opgaver for deres egne kunder. De har den praktiske erfaring, som gør, at deres tips og tricks kan omsættes til optimering af din webside allerede imens du er i gang med kurset. De kan lære dig alt lige fra online annoncering til konverteringsoptimering på din webside, og du lærer at måle på effekten af din indsats med Google Analytics.

På denne uddannelse får du ikke blot teorier og kommunikationsmodeller. Du arbejder med online kommunikation i praksis. Du opbygger og optimerer din egen webside ved at bruge værktøjerne i undervisningen.

  • Brugen af Google Analytics til ROI effektmålinger
  • Søgemaskineoptimering (SEO)
  • Facebook annoncering 
  • E-handel
  • Video til web – YouTube
  • Email marketing – herunder Marketing Automation
  • Copywriting og skriv til nettet
  • Konverteringsoptimering, splittest og usability
  • Annoncering på nettet via Google Adwords/PPCMarkedsføringsloven
  • Customer Journey Mapping
  • Marketingstratigi

Underviseren fortæller

Hør Casper Ackermann fortælle om sit modul på kurset Digital marketing manager. Under dine undervisere her på siden kan du læse mere om de andre undervisere på forløbet, og du kan se film, hvor de fortæller om deres undervisning. 

 

Dit og virksomhedens udbytte

På Digital Marketing Manager kan alt hvad du lærer implementeres direkte på din egen webside og dermed styrke konverteringer her-og-nu!  Dit udbytte er øget konvertering, omsætning og indtjening, og du får masser af nye idéer med hjem.

De digitale eksperter, der står for undervisningen, er sparringspartnere for dig, og du kan spørge dem om konkrete udfordringer fra din hverdag.

Du lærer at lave indhold, den gode tekst til nyhedsbrevet eller video’en til websiden. Du får viden om, hvordan din virksomhed kan gøre brug af online annoncering. Du får erfaring med Google Adwords og Facebook Power Editor, som gør det muligt at lave effektiv Facebook-annoncering.

Endelig lærer du at måle ROI af virksomhedens indsat med Google Analytics, så det bliver klart, hvad udbyttet af at optimere på websiden er.

 

Dine undervisere

Claus Farsinsen

Medejer og social advertising specialist hos Lorentzen & Farsinsen ApS

Claus har 5 års erfaring fra softwarevirksomheden Komfo, hvor han har supporteret og vejledt i alt, der relaterer sig til virksomheders brug af sociale medier - og særligt Facebook. De sidste 3 år hos Komfo specialiserede Claus sig inden for annonceringsområdet, og har undervist og sparret med virksomheder af alle størrelser både i Danmark og i udlandet. 

Claus er nu medejer af Lorentzen & Farsinsen ApS sammen med David Lorentzen, som afholder kurser, workshops og oplæg over hele landet om Facebook-annoncering og tilbyder derudover sparring både online og onsite.

Trine Nygaard

Journalist og redaktør

Trine er uddannet journalist, og hun var i mange år skribent for medier som Alt for damerne, Femina og Børsen. Herefter blev hun chefredaktør og forlagsdirektør for en række medier, og hun bestred flere ledende poster i mediehuset Aller blandt andet som chefredaktør for modemagasinet IN. Trine har desuden undervist i journalistik på Danmarks Medie og Journalisthøjskole.

Trine er i dag selvstændig konsulent inden for PR, branding og strategi. Hun arbejder som livsstilsredaktør på netmediet POINT of VIEW International, associeret partner i konsulenthuset MU2 og livstilsblogger på livingdanishly.com, der er gearet til det amerikanske marked.

Clara Løfgren

E-mail marketing og MailChimp ekspert

Clara Løfgren har arbejdet med email marketing og MailChimp i mere end 10 år, både som ekstern konsulent og internt i virksomheder. Hun har assisteret mere end 50 forskellige virksomheder med design, email-udvikling & test, rådgivning og MailChimp-support; heriblandt Irma, Jysk Fynske Medier, Rudolph Care, Den Blå Avis, Trendsales, Gyldendals Bogklub og Dansk flygtningehjælp. Clara er uddannet på Stafford College med speciale i illustration, typografi og grafisk design.

Niels Kinch

E-commerce Manager hos Palby Marine underviser i konverteringsoptimering, usability, splittest og e-handel

Niels har arbejdet med digital markedsføring i mere end 10 år, både som ekstern konsulent og internt i virksomheder. Nøglen til arbejdet har været en datadrevet tilgang, hvor analyse og forståelse er afgørende elementer. 

Hos Palby Marine, der er leverandør til hele branchen for bådudsty, har Niels ansvaret for virksomhedens egen B2B e-handel, samt at forhandlernes webshops afsætter flest mulige Palby varer. 

 

Kristian Regel

Indehaver af filmproduktionsselskab Regel Media underviser i video til web

Kristian Regel er uddannet film- og tv-produktionstekniker, og producerer videoer til sociale medier, biografreklamer samt tv-programmer. Derudover rådgiver og underviser Kristian små og mellemstore virksomheder i videoproduktion, og han hjælper virksomheder i hverdagen, så de in-house kan klare videoopgaver selv. Kristian har løst en lang række kundeopgaver for bl.a. Coca Cola, Arla og Fleggaard. Indenfor musikbranchen har Kristian produceret for kunstnere som eksempelvis Kim Larsen og Gulddrengen. 

 

Dennis Jørgensen

SEM Chef hos StepUp Media underviser i Adwords, Analytics og SEO

Dennis har det overordnede ansvar for al online markedsføring på tværs af StepUp Medias kunder, med ansvar for SEO, Adwords og Facebook annoncering. Med 7 års erfaring med online markedsføring, har han arbejdet med alt fra webshops til services, samt store og små kunder. Dennis har speciale i teknisk SEO, han elsker at snakke om kode, tekniske analyser, struktureret data m.m.

Interessen for web og markedsføring er det drivende element for Dennis. Lysten til at teste ting af samt lære af fejl og erfaringer, det er med til at gøre ham til en erfaren herre. Dennis har undervist i online markedsføring gennem hele sin karriere.

Casper Ackermann

Managing Partner i Ackermann Kommunikation underviser i e-mail marketing og automation

Casper Ackermann har arbejdet med websites siden han var 12 år gammel. I en alder af 19 fik han tilbudt en stilling som ansvarlig for bl.a. e-mail marketing hos et af Danmarks hurtigst voksende IT hosting selskaber og i dag driver han sit eget marketingbureau med speciale i social media og e-mail marketing med base i centrum af København. Casper har en bachelorgrad i Erhvervsøkonomi og Virksomhedskommunikation fra Copenhagen Business School.

Se video med Casper her.

Peter Larsen

Direktør på reklamebureauet Markant underviser i marketingstrategi og Customer Journey Mapping

Peter har arbejdet med reklame, marketing, strategi, branding og kommunikation siden 1998. Peter har stor hands-on erfaring fra virksomheder som LEGO, LIDL, Merlin, hvor han har siddet som marketingansvarlig nationalt og internationalt, og han har derudover arbejdet med stærke brands på førende reklamebureauer i Odense, København og nu i Kolding.

Peter har undervist siden 2007 på kurser i marketing, kampagner og kommunikation. I undervisningen trækker Peter på sin store erfaring og deler gerne ud af sin praktiske viden når han underviser.

 

Mathias Grene

Digital Strategist & Advertising Specialist underviser i Facebook annoncering

I dag rådgiver og underviser Mathias Grene små og mellemstore virksomheder i digital kommunikation, strategier og markedsføring. Han hjælper virksomhederne i hverdagen, så de kan klare In-house opgaverne selv. Han hjælper dem med at skabe tætter dialog med kunden gennem værdig og loyalitet. for kun på den måde kan man skille sig ud fra mængden og kunden vælger en til frem for fra. Sp det bliver til et community som både virksomheden og kunderne for gavn af.

Morten Nevado

Head of Market Development & Data hos Lead Supply A/S

Morten er online marketing-nørd med mange år i gamet. Han arbejder ved Lead Supply A/S, et fintech-startup i Aarhus, der bygger og markedsfører sammenligningstjenester til at finde lån online i 9 lande. Morten er chef for afdelingen, der åbner nye markeder - et startup i startup’et - og han er ansvarlig for at udvikle og drifte virksomhedens avancerede platform til webanalyse.

Morten har undervist i SEO, webanalyse og konverteringsoptimering for blandt andre Google og en række uddannelsesinstitutioner samt været taler på flere større marketingkonferencer. Tidligere har han været konsulent ved bureauet OnlinePartners, hvor han rådgav ambitiøse virksomheder i at få succes med datadrevet online marketing.

"På Digital Marketing Manageren er nøgleordene ”input til videreudvikling af mit og det globale webteams arbejde”."

Steen Pedersen

Corporate Webmaster, Danfoss

Digital marketing manager

“På Digital marketing manager er nøgleordene ”input til videreudvikling af mit og det globale webteams arbejde”. Det er guld værd at komme hjem med otte sider gode notater efter en dags spændende undervisning i SEO.”

“Da jeg fik informationsmaterialet om Web Marketing Manageren, virkede kurset tiltrækkende og overbevisende. Selvom jeg har arbejdet med IT og web på fagligt højt niveau i mange år, vil kurset styrke den viden, jeg har, og tilføre mig ny og brugbar viden.”

Du får bogen ePusher 3.0 af Martin Thorborg 

Deltagerne får den digitale version af bogen; ePusher i version 3.0, som er skrevet af den danske iværksætter Martin Thorborg. Bogen har en værdi af 1875,- kr., og er inkluderet i deltagergebyret.

Bogen er et rigtig godt opslagsværk, du kan bruge når du kommer hjem fra kurset, og skal have al din nye viden omsat til praksis i din virksomhed.

Martin Thorborg ibc1

Målgruppe

Uddannelsen er for dig, der skal arbejde professionelt med websiden som marketingskanal i din virksomhed, og som gerne vil have en dybere indsigt i strategisk og praktisk arbejde med online marketing. Du kan have teoretisk viden fra en akademisk uddannelse og have brug for at få eksperternes praktiske erfaring med de konkrette digitale værktøjer.

Pris

DKK 6030,- momsfrit

Faglærte og ufaglærte får tilskud.
Pris fra DKK 1180,-

Praktisk info

Digital Marketing Manager strækker sig over 10 undervisningsdag(e), og udbydes i Kolding

Digital Marketing Manager, Kolding - 03/09/2018

Der er undervisning følgende dage fra kl. 9.00 - 16.25:
Modul 1: 3. - 4. september
Modul 2: 17. - 18. september
Modul 3: 1. - 2. oktober 
Modul 4: 22. - 23. oktober 
Modul 5: 5. - 6. november

Digital Marketing Manager, Kolding - 24/10/2018

Der er undervisning følgende dage fra kl. 9.00 - 16.25:
Modul 1: 24. - 25. oktober
Modul 2: 7. - 8. november
Modul 3: 21. - 22. november 
Modul 4: 3. - 4. december 
Modul 5: 17. - 18. december

Digital Marketing Manager, Kolding - 29/01/2019

Der er undervisning følgende dage fra kl. 9.00 - 16.25:
Modul 1: 29. - 30. januar
Modul 2: 25. - 26. februar
Modul 3: 18. - 19. marts 
Modul 4: 23. - 24. april 
Modul 5: 6. - 7. maj

Firmakurser

Workshops

Tilskud

Denne erhvervsrettede arbejdsmarkedsuddannelse er officielt anerkendt og delvist finansieret af Undervisningsministeriet. Har du en videregående uddannelse fra fx seminariet eller universitet skal du betale det fulde deltagergebyr: DKK 6030,- eksl. moms. Faglærte og ufaglærte kan få tilskud til arbejdsmarkedsuddannelser, og der kan være mulighed for at søge tilskud til transport, kost og logi og tilskud for tabt løn.
Er du selvstændig, kan du også søge om refusion, såfremt du tilhører AMU’s målgruppe, dvs. du er faglært eller ufaglært. Læs mere om Voksen- og Efteruddannelsesgodtgørelse. Prisen med tilskud er fra DKK 1180,- momsfrit.

Følgende AMU-fag indgår i Web Marketing Manager:

47629 Markedsføring i praksis DKK 354
45951 Kundeanalyse og e-strategi DKK 236
45952 Udvikling af e-koncepter og produktdifferentiering DKK 236
46486 Virksomhedskommunikation med e-mail DKK 236
47341 Sociale medier som kommunikationskanal DKK 118

Samlet pris for deltagere i AMU-målgruppen
inkl. lån af bøger, materialer og pc 
DKK 1.180


Vi tager forbehold for prisændringer som følge af ministerielle tiltag.

Uddannelse skal være en oplevelse

I Kolding kan du opleve IBC Innovationsfabrikkens prisbelønnede arkitektur. Rammerne på denne fabrik er kunst, plantevægge, fugle og rislende vand. 

Andre lokationer

IBC Esbjerg
Stormgade 200
6700 Esbjerg

Vis adresse på Google maps

 

IBC Sønderborg
Hilmar Finsens Gade 18
6400 Sønderborg

Vis adresse på Google maps

 

IBC Kurser - Tønder
Plantagevej 35
6270 Tønder

Vis adresse på Google maps

 

IBC Kurser - København
Børsen, Slotsholmsgade 1
1217 København K

Vis adresse på Google maps

Digital Marketing Manager strækker sig over 10 undervisningsdag(e), og udbydes i Kolding

Digital Marketing Manager, Kolding - 03/09/2018

Der er undervisning følgende dage fra kl. 9.00 - 16.25:
Modul 1: 3. - 4. september
Modul 2: 17. - 18. september
Modul 3: 1. - 2. oktober 
Modul 4: 22. - 23. oktober 
Modul 5: 5. - 6. november

Digital Marketing Manager, Kolding - 24/10/2018

Der er undervisning følgende dage fra kl. 9.00 - 16.25:
Modul 1: 24. - 25. oktober
Modul 2: 7. - 8. november
Modul 3: 21. - 22. november 
Modul 4: 3. - 4. december 
Modul 5: 17. - 18. december

Digital Marketing Manager, Kolding - 29/01/2019

Der er undervisning følgende dage fra kl. 9.00 - 16.25:
Modul 1: 29. - 30. januar
Modul 2: 25. - 26. februar
Modul 3: 18. - 19. marts 
Modul 4: 23. - 24. april 
Modul 5: 6. - 7. maj

Denne erhvervsrettede arbejdsmarkedsuddannelse er officielt anerkendt og delvist finansieret af Undervisningsministeriet. Har du en videregående uddannelse fra fx seminariet eller universitet skal du betale det fulde deltagergebyr: DKK 6030,- eksl. moms. Faglærte og ufaglærte kan få tilskud til arbejdsmarkedsuddannelser, og der kan være mulighed for at søge tilskud til transport, kost og logi og tilskud for tabt løn.
Er du selvstændig, kan du også søge om refusion, såfremt du tilhører AMU’s målgruppe, dvs. du er faglært eller ufaglært. Læs mere om Voksen- og Efteruddannelsesgodtgørelse. Prisen med tilskud er fra DKK 1180,- momsfrit.

Følgende AMU-fag indgår i Web Marketing Manager:

47629 Markedsføring i praksis DKK 354
45951 Kundeanalyse og e-strategi DKK 236
45952 Udvikling af e-koncepter og produktdifferentiering DKK 236
46486 Virksomhedskommunikation med e-mail DKK 236
47341 Sociale medier som kommunikationskanal DKK 118

Samlet pris for deltagere i AMU-målgruppen
inkl. lån af bøger, materialer og pc 
DKK 1.180


Vi tager forbehold for prisændringer som følge af ministerielle tiltag.

Gratis mini e-bøger fra eksperter, tips og tricks, videoer og invitationer til webinarer

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vind en bog...
Skriv dig op til vores nyhedsbrev og deltag i lodtrækningen om en bog fra kurserne på IBC. Vi trækker lod hver måned!