Digital Marketing Manager

På Digital Marketing Manager møder du 7 eksperter, der arbejder professionelt med digital marketing. Du får deres guldkorn til, hvordan du optimerer din webside med SEO, Adwords og Google Analytics

Bemærk at dette er et e-læringskursus, der tages på vores lokationer ved IBC i Kolding, Fredericia, Sønderborg, Tønder eller Aabenraa.

Tilbage til kurset

På kurset lærer du om

Digital Marketing Manager er uddannelsen, hvor du bliver undervist af eksperter i online kommunikation, web marketing og e-commerce. Det er eksperter, som til dagligt er ude og løse opgaver for deres egne kunder. De har den praktiske erfaring, som gør, at deres tips og tricks kan omsættes til optimering af din webside, allerede imens du er i gang med kurset. De kan lære dig alt lige fra online annoncering til konverteringsoptimering på din webside, og du lærer at måle på effekten af din indsats med Google Analytics.

På denne uddannelse får du ikke blot teorier og kommunikationsmodeller. Du arbejder med online kommunikation i praksis. Du kan opbygge og optimere den digitale markedsføring af din egen webside ved at bruge værktøjerne i undervisningen.

  • Brugen af Google Analytics til ROI-effektmålinger
  • Søgemaskineoptimering (SEO)
  • Facebook-annoncering 
  • E-handel
  • Video til web – YouTube
  • Email marketing – herunder Marketing Automation
  • Copywriting og skriv til nettet
  • Konverteringsoptimering, splittest og usability
  • Annoncering på nettet via Google Ads/PPC Markedsføringsloven
  • Customer Journey Mapping
  • Marketingstrategi

Underviseren fortæller

Hør Kristian Regel fortælle om sit modul på kurset Digital Marketing Manager. Under dine undervisere her på siden kan du læse mere om de andre undervisere på forløbet, og du kan se film, hvor de fortæller om deres undervisning. 

 

Dit og virksomhedens udbytte

På Digital Marketing Manager kan alt, hvad du lærer, implementeres direkte på din egen webside og dermed styrke konverteringer her-og-nu. Dit udbytte er øget konvertering, omsætning og indtjening, og du får masser af nye idéer med hjem.

De digitale eksperter, der står for undervisningen, er sparringspartnere for dig, og du kan spørge dem om konkrete udfordringer fra din hverdag.

Du lærer at lave indhold, den gode tekst til nyhedsbrevet eller videoen til websiden. Du får viden om, hvordan din virksomhed kan gøre brug af online annoncering. Du får erfaring med Google Adwords og Facebook Power Editor, som gør det muligt at lave effektiv Facebook-annoncering.

Endelig lærer du at måle ROI af virksomhedens indsat med Google Analytics, så det bliver klart, hvad udbyttet af at optimere på websiden er. 

Underviserteamet bag

Eksperter fra erhvervslivet deler ud af den nyeste viden og kundecases fra deres egne kunder. Underviserteamet består af professionelle indenfor hver deres fagområde, og der bliver løbende justeret på både underviserteam og indhold på uddannelsen, sådan at du altid får den mest relevante viden.

Søren Bo Steendahl

Digital direktør hos Marketsquare A/S
Marketsquare A/S er et at de stærkeste bureauer inden for retail marketing og shopper activation. Her arbejder Søren blandt andet med strategisk rådgivning og sparring på baggrund af indsamlet data om kunders købsadfærd.

Søren har 10 års erfaring med nationale og internationale digitale markedsføringsindsatser, og han har sideløbende med dette undervist i digital marketing. Sørens karriere begyndte som medstifter af reklamebureauet Kadaver, et bureau med fokus på digital kreativitet. Derudover er Søren medstifter af Returntool, som håndterer digitale kundeklubber og loyalitetsskabende aktiviteter for små og mellemstore virksomheder.

Boline Rosendahl Johannessen

PPC Specialist

Boline sidder til dagligt hos Obsidian Digital, der er et datadrevet performancebureau og Danmarks hurtigst voksende digitale marketingbureau. Her arbejder hun med skalering og optimering af kunders forretninger gennem Google Ads og YouTube-annoncering. Blandt Bolines kunder findes flere store, danske virksomheder og brands, såsom Røde Kors, Vejdirektoratet og Danske Bank.

Hun har tidligere erfaring med reklame og kommunikation i finansbranchen, hvor hun har udarbejdet strategier og eksekveret indhold og annoncer på tværs af platforme.

Af uddannelsesmæssig baggrund har Boline en kandidatgrad i Cross Media Communication fra Københavns Universitet, hvor hun i sit speciale skrev om Influencer Marketing. 

Benjamin Speedtsberg

Partner og head of SEO i online marketingbureauet Asento

Benjamin har arbejdet med nogle af Danmarks største virksomheder, hvor han har hjulpet dem med at skabe online vækst med SEO i både USA, England, Tyskland og herhjemme.

Ud over at arbejde hands-on med SEO i det daglige rådgiver Benjamin også virksomheder, som arbejder in-house med SEO. De seneste år har han desuden undervist virksomheder inden for hårde hvidevarer-, bygge- og tekstilbranchen om SEO, og hvad virksomhederne specifikt skal eksekvere på.

Dennis Kronborg

Ekspert i e-mail markedsføring og marketing automation

I marketingbureauet Kronborg Marketing arbejder Dennis dagligt med online synlighed og markedsføring for små og mellemstore virksomheder. Specialerne er e-mail markedsføring, marketing automation, strategi og leadgenerering. Han har undervist, afholdt workshops og lavet kurser i e-mail markedsføring over hele landet.

Derudover rådgiver Dennis såvel B2B- som B2C-virksomheder med at udsende succesfulde nyhedsbrevskampagner, ligesom samspillet mellem de forskellige marketing aktiviteter altid er i højsædet.

 

Trine Nygaard

Journalist og redaktør

Trine er uddannet journalist, og hun var i mange år skribent for medier som Alt for damerne, Femina og Børsen. Herefter blev hun chefredaktør og forlagsdirektør for en række medier, og hun bestred flere ledende poster i mediehuset Aller blandt andet som chefredaktør for modemagasinet IN. Trine har desuden undervist i journalistik på Danmarks Medie og Journalisthøjskole.

Trine er i dag selvstændig konsulent inden for PR, branding og strategi. Hun arbejder som livsstilsredaktør på netmediet POINT of VIEW International, associeret partner i konsulenthuset MU2 og livstilsblogger på livingdanishly.com, der er gearet til det amerikanske marked.

Kristian Regel

Indehaver af filmproduktionsselskab Regel Media og underviser i video til web

Kristian Regel er uddannet film- og tv-produktionstekniker og producerer videoer til sociale medier, biografreklamer samt tv-programmer. Derudover rådgiver og underviser Kristian små og mellemstore virksomheder i videoproduktion, og han hjælper virksomheder i hverdagen, så de in-house kan klare videoopgaver selv. Kristian har løst en lang række kundeopgaver for bl.a. Coca Cola, Arla og Fleggaard. Inden for musikbranchen har Kristian produceret for kunstnere som eksempelvis Kim Larsen og Gulddrengen. 

 

Lise Halskov

Indehaver af Online Haj

I Online Haj underviser og rådgiver Lise om online markedsføring for dem, der synes, at teknikken og fremgangsmåderne kan virke overvældende. Online Haj er også hjemstedet for diverse webinarer, en populær medlemsklub, en ugentlig podcast og masser af gratis kurser.

Lise har en lang erfaring inden for marketing og reklame, hvor hun har arbejdet med store brands som VELUX, Oticon, Statoil, Procter & Gamble og Kellogg's. Desuden har hun indgående kendskab til livet som mindre erhvervsdrivende i sin rolle som indehaver af flere online virksomheder, senest Online Haj.

Med sin mangeårige erfaring som projektleder krydrer Lise al sin undervisning med tips til overblik, planlægning og personlig effektivitet.

David Lorentzen

Medejer og social advertising specialist hos Lorentzen & Farsinsen ApS

David har beskæftiget sig med Facebook-annoncering siden 2012 og har dermed været med hele vejen på den rejse, mediet har taget. Lige fra det vilde vesten til GDPR og dataskandaler.

I dag rådgiver og underviser han alt fra iværksættere til de største virksomheder, organisationer og offentlige myndigheder i Danmark. Som ekstern rådgiver for social media software-virksomheden Falcon rummer porteføljen også adskillige internationale brands.

I sin undervisning fokuserer David på at få kogt Facebooks annoncesystem ned til noget håndgribeligt ved hjælp af en klar strategi, faste rutiner og automatiseringer, som kan fungere i en dagligdag, hvor Facebook ofte blot er en ud af mange arbejdsopgaver.

"På Digital Marketing Manageren er nøgleordene ”input til videreudvikling af mit og det globale webteams arbejde”."

Steen Pedersen

Corporate Webmaster, Danfoss

Digital Marketing Manager

“På Digital Marketing Manager er nøgleordene ”input til videreudvikling af mit og det globale webteams arbejde”. Det er guld værd at komme hjem med otte sider gode notater efter en dags spændende undervisning.

Da jeg fik informationsmaterialet om Digital Marketing Manageren, virkede uddannelsen tiltrækkende og overbevisende. Selvom jeg har arbejdet med IT og web på fagligt højt niveau i mange år, så har kurset styrke den viden, jeg har, og tilført mig ny og brugbar viden.”

Du får Klitsgaards bog om at skrive 

Deltagerne får den trykte version af bogen “Skriv dig ind i dine læseres hjerne, hjerte og pengepung i 8 nemme trin”, der er skrevet af danske Christina Klitsgaard. Bogen har en værdi af 995 kr. og er inkluderet i deltagergebyret.

Bogen er et rigtig godt arbejdsredskab, som du kan bruge når du kommer hjem fra kurset, og du skal have din nye viden omsat til praksis i din virksomhed.

e mail online web marketing

Målgruppe

Uddannelsen er for dig, der skal arbejde professionelt med websiden som marketingskanal i din virksomhed, og som gerne vil have en dybere indsigt i strategisk og praktisk arbejde med online marketing. Du kan have teoretisk viden fra en akademisk uddannelse og have brug for at få eksperternes praktiske erfaring med de konkrete digitale værktøjer. Uddannelsen er grundlæggende, og der stilles ikke krav til en forudgående uddannelse. 

Pris

DKK 5887,- momsfrit

Faglærte og ufaglærte får tilskud.
Pris fra DKK 1260,-

Praktisk info

Digital Marketing Manager strækker sig over 10 undervisningsdag(e), og udbydes i Kolding

Digital Marketing Manager, Kolding - 19/08/2020

Der er undervisning følgende dage fra kl. 9.00 - 16.25:
Modul 1: 19.-20. august 
Modul 2: 2.- 3. september
Modul 3: 16.-17. september
Modul 4: 30. sepember- 1. oktober 
Modul 5: 21.-22. oktober

Digital Marketing Manager, Kolding - 05/10/2020

Der er undervisning følgende dage fra kl. 9.00 - 16.25:
Modul 1: 5.-6. oktober 
Modul 2: 26.- 27. oktober
Modul 3: 9.-10. november
Modul 4: 30. november- 1. december 
Modul 5: 14.-15. december

Digital Marketing Manager, Kolding - 25/01/2021

Der er undervisning følgende dage fra kl. 9.00 - 16.25:
Modul 1: 25.-26. januar 
Modul 2: 8.- 9.februar
Modul 3: 1.-2. marts
Modul 4: 15. marts- 16. marts 
Modul 5: 6.-7. april

Digital Marketing Manager, Kolding - 07/04/2021

Der er undervisning følgende dage fra kl. 9.00 - 16.25:
Modul 1: 7.-8. april 
Modul 2: 19.- 20. april
Modul 3: 17.- 18. maj
Modul 4: 7. - 8. juni 
Modul 5: 21.-22. juni

Firmakurser

Prøver

AMU-fag og pris

Denne erhvervsrettede arbejdsmarkedsuddannelse er officielt anerkendt og delvist finansieret af Undervisningsministeriet. Har du en videregående uddannelse fra fx seminariet eller universitet skal du betale det fulde deltagergebyr: DKK 5887,- eksl. moms. Faglærte og ufaglærte kan få tilskud til arbejdsmarkedsuddannelser, og der kan være mulighed for at søge tilskud til transport, kost og logi og tilskud for tabt løn.
Er du selvstændig, kan du også søge om refusion, såfremt du tilhører AMU’s målgruppe, dvs. du er faglært eller ufaglært. Læs mere om Voksen- og Efteruddannelsesgodtgørelse. Prisen med tilskud er fra DKK 1260,- momsfrit.

Følgende AMU-fag indgår i Digital Marketing Manager:

48319 Multikanalmarkedsføring - anvendelse DKK 378
49556 Anvendelse af sociale medier i virksomheden DKK 378
46732 Webdesign - Test af brugervenlighed DKK 126
48318 Multikanalsmarkedsføring - forretningsmodeller DKK 378

Samlet pris for deltagere i AMU-målgruppen
inkl. lån af bøger, materialer og pc 
DKK 1.260


Vi tager forbehold for prisændringer som følge af ministerielle tiltag.

Uddannelse skal være en oplevelse

I Kolding kan du opleve IBC Innovationsfabrikkens prisbelønnede arkitektur. Rammerne på denne fabrik er kunst, plantevægge, fugle og rislende vand. 

Andre lokationer

IBC Esbjerg
Stormgade 200
6700 Esbjerg

Vis adresse på Google maps

 

IBC Sønderborg
Hilmar Finsens Gade 18
6400 Sønderborg

Vis adresse på Google maps

 

IBC Kurser - Tønder
Plantagevej 35
6270 Tønder

Vis adresse på Google maps

 

IBC Kurser - København
Børsen, Slotsholmsgade 1
1217 København K

Vis adresse på Google maps

Digital Marketing Manager strækker sig over 10 undervisningsdag(e), og udbydes i Kolding

Digital Marketing Manager, Kolding - 19/08/2020

Der er undervisning følgende dage fra kl. 9.00 - 16.25:
Modul 1: 19.-20. august 
Modul 2: 2.- 3. september
Modul 3: 16.-17. september
Modul 4: 30. sepember- 1. oktober 
Modul 5: 21.-22. oktober

Digital Marketing Manager, Kolding - 05/10/2020

Der er undervisning følgende dage fra kl. 9.00 - 16.25:
Modul 1: 5.-6. oktober 
Modul 2: 26.- 27. oktober
Modul 3: 9.-10. november
Modul 4: 30. november- 1. december 
Modul 5: 14.-15. december

Digital Marketing Manager, Kolding - 25/01/2021

Der er undervisning følgende dage fra kl. 9.00 - 16.25:
Modul 1: 25.-26. januar 
Modul 2: 8.- 9.februar
Modul 3: 1.-2. marts
Modul 4: 15. marts- 16. marts 
Modul 5: 6.-7. april

Digital Marketing Manager, Kolding - 07/04/2021

Der er undervisning følgende dage fra kl. 9.00 - 16.25:
Modul 1: 7.-8. april 
Modul 2: 19.- 20. april
Modul 3: 17.- 18. maj
Modul 4: 7. - 8. juni 
Modul 5: 21.-22. juni

Denne erhvervsrettede arbejdsmarkedsuddannelse er officielt anerkendt og delvist finansieret af Undervisningsministeriet. Har du en videregående uddannelse fra fx seminariet eller universitet skal du betale det fulde deltagergebyr: DKK 5887,- eksl. moms. Faglærte og ufaglærte kan få tilskud til arbejdsmarkedsuddannelser, og der kan være mulighed for at søge tilskud til transport, kost og logi og tilskud for tabt løn.
Er du selvstændig, kan du også søge om refusion, såfremt du tilhører AMU’s målgruppe, dvs. du er faglært eller ufaglært. Læs mere om Voksen- og Efteruddannelsesgodtgørelse. Prisen med tilskud er fra DKK 1260,- momsfrit.

Følgende AMU-fag indgår i Digital Marketing Manager:

48319 Multikanalmarkedsføring - anvendelse DKK 378
49556 Anvendelse af sociale medier i virksomheden DKK 378
46732 Webdesign - Test af brugervenlighed DKK 126
48318 Multikanalsmarkedsføring - forretningsmodeller DKK 378

Samlet pris for deltagere i AMU-målgruppen
inkl. lån af bøger, materialer og pc 
DKK 1.260


Vi tager forbehold for prisændringer som følge af ministerielle tiltag.

Gratis mini e-bøger fra eksperter, tips og tricks, videoer og invitationer til IBC's gratis morgenseminarer.