Digital Marketing Manager

På Digital Marketing Manager møder du 7 eksperter, der arbejder professionelt med digital marketing. Du får deres guldkorn til, hvordan du optimerer din webside med SEO, Adwords og Google Analytics

Bemærk at dette er et e-læringskursus, der tages på vores lokationer ved IBC i Kolding, Fredericia, Sønderborg, Tønder eller Aabenraa.

Tilbage til kurset

På kurset lærer du om

Digital Marketing Manager er uddannelsen, hvor du bliver undervist af eksperter i online kommunikation, web marketing og e-commerce. Det er eksperter, som til dagligt er ude og løse opgaver for deres egne kunder. De har den praktiske erfaring, som gør, at deres tips og tricks kan omsættes til optimering af din webside, allerede imens du er i gang med kurset. De kan lære dig alt lige fra online annoncering til konverteringsoptimering på din webside, og du lærer at måle på effekten af din indsats med Google Analytics.

På denne uddannelse får du ikke blot teorier og kommunikationsmodeller. Du arbejder med online kommunikation i praksis. Du kan opbygge og optimere den digitale markedsføring af din egen webside ved at bruge værktøjerne i undervisningen.

  • Brugen af Google Analytics til ROI-effektmålinger
  • Søgemaskineoptimering (SEO)
  • Facebook-annoncering 
  • E-handel
  • Video til web – YouTube
  • Email marketing – herunder Marketing Automation
  • Copywriting og skriv til nettet
  • Konverteringsoptimering, splittest og usability
  • Annoncering på nettet via Google Ads/PPC Markedsføringsloven
  • Customer Journey Mapping
  • Marketingstrategi

Underviseren fortæller

Hør Kristian Regel fortælle om sit modul på kurset Digital Marketing Manager. Under dine undervisere her på siden kan du læse mere om de andre undervisere på forløbet, og du kan se film, hvor de fortæller om deres undervisning. 

 

Dit og virksomhedens udbytte

På Digital Marketing Manager kan alt, hvad du lærer, implementeres direkte på din egen webside og dermed styrke konverteringer her-og-nu. Dit udbytte er øget konvertering, omsætning og indtjening, og du får masser af nye idéer med hjem.

De digitale eksperter, der står for undervisningen, er sparringspartnere for dig, og du kan spørge dem om konkrete udfordringer fra din hverdag.

Du lærer at lave indhold, den gode tekst til nyhedsbrevet eller videoen til websiden. Du får viden om, hvordan din virksomhed kan gøre brug af online annoncering. Du får erfaring med Google Adwords og Facebook Power Editor, som gør det muligt at lave effektiv Facebook-annoncering.

Endelig lærer du at måle ROI af virksomhedens indsat med Google Analytics, så det bliver klart, hvad udbyttet af at optimere på websiden er. 

Underviserteamet bag

Eksperter fra erhvervslivet deler ud af den nyeste viden og kundecases fra deres egne kunder. Underviserteamet består af professionelle indenfor hver deres fagområde, og der bliver løbende justeret på både underviserteam og indhold på uddannelsen, sådan at du altid får den mest relevante viden.

Søren Bo Steendahl

Digital direktør hos Marketsquare A/S
Marketsquare A/S er et at de stærkeste bureauer inden for retail marketing og shopper activation. Her arbejder Søren blandt andet med strategisk rådgivning og sparring på baggrund af indsamlet data om kunders købsadfærd.

Søren har 10 års erfaring med nationale og internationale digitale markedsføringsindsatser, og han har sideløbende med dette undervist i digital marketing. Sørens karriere begyndte som medstifter af reklamebureauet Kadaver, et bureau med fokus på digital kreativitet. Derudover er Søren medstifter af Returntool, som håndterer digitale kundeklubber og loyalitetsskabende aktiviteter for små og mellemstore virksomheder.

Boline Rosendahl Johannessen

PPC Specialist

Boline sidder til dagligt hos Obsidian Digital, der er et datadrevet performancebureau og Danmarks hurtigst voksende digitale marketingbureau. Her arbejder hun med skalering og optimering af kunders forretninger gennem Google Ads og YouTube-annoncering. Blandt Bolines kunder findes flere store, danske virksomheder og brands, såsom Røde Kors, Vejdirektoratet og Danske Bank.

Hun har tidligere erfaring med reklame og kommunikation i finansbranchen, hvor hun har udarbejdet strategier og eksekveret indhold og annoncer på tværs af platforme.

Af uddannelsesmæssig baggrund har Boline en kandidatgrad i Cross Media Communication fra Københavns Universitet, hvor hun i sit speciale skrev om Influencer Marketing. 

Jens Griebel

Ekspert i email-marketing og MailChimp

Jens har 19 års professionel erfaring med email-markedsføring og har de seneste 9 år specialiseret sig i de tekniske platforme MailChimp og Mandrill. 

Han har assisteret mere end 100 danske virksomheder - blandt andet Statens Museum for Kunst, Danske Medier, Teaterbilletter og Sennheiser - med design af email templates, email-udvikling, integrationer, rådgivning, MailChimp-support og undervisning. 

Benjamin Speedtsberg

Partner og head of SEO i online marketingbureauet Asento

Benjamin har arbejdet med nogle af Danmarks største virksomheder, hvor han har hjulpet dem med at skabe online vækst med SEO i både USA, England, Tyskland og herhjemme.

Ud over at arbejde hands-on med SEO i det daglige rådgiver Benjamin også virksomheder, som arbejder in-house med SEO. De seneste år har han desuden undervist virksomheder inden for hårde hvidevarer-, bygge- og tekstilbranchen om SEO, og hvad virksomhederne specifikt skal eksekvere på.

Claus Farsinsen

Medejer og social advertising specialist hos Lorentzen & Farsinsen ApS

Claus har 5 års erfaring fra softwarevirksomheden Komfo, hvor han har supporteret og vejledt i alt, der relaterer sig til virksomheders brug af sociale medier - og særligt Facebook. De sidste 3 år hos Komfo specialiserede Claus sig inden for annonceringsområdet, og har undervist og sparret med virksomheder af alle størrelser både i Danmark og i udlandet. 

Claus er nu medejer af Lorentzen & Farsinsen ApS sammen med David Lorentzen, som afholder kurser, workshops og oplæg over hele landet om Facebook-annoncering og tilbyder derudover sparring både online og onsite.

Trine Nygaard

Journalist og redaktør

Trine er uddannet journalist, og hun var i mange år skribent for medier som Alt for damerne, Femina og Børsen. Herefter blev hun chefredaktør og forlagsdirektør for en række medier, og hun bestred flere ledende poster i mediehuset Aller blandt andet som chefredaktør for modemagasinet IN. Trine har desuden undervist i journalistik på Danmarks Medie og Journalisthøjskole.

Trine er i dag selvstændig konsulent inden for PR, branding og strategi. Hun arbejder som livsstilsredaktør på netmediet POINT of VIEW International, associeret partner i konsulenthuset MU2 og livstilsblogger på livingdanishly.com, der er gearet til det amerikanske marked.

Kristian Regel

Indehaver af filmproduktionsselskab Regel Media og underviser i video til web

Kristian Regel er uddannet film- og tv-produktionstekniker og producerer videoer til sociale medier, biografreklamer samt tv-programmer. Derudover rådgiver og underviser Kristian små og mellemstore virksomheder i videoproduktion, og han hjælper virksomheder i hverdagen, så de in-house kan klare videoopgaver selv. Kristian har løst en lang række kundeopgaver for bl.a. Coca Cola, Arla og Fleggaard. Inden for musikbranchen har Kristian produceret for kunstnere som eksempelvis Kim Larsen og Gulddrengen. 

 

Lise Halskov

Indehaver af Online Haj

I Online Haj underviser og rådgiver Lise om online markedsføring for dem, der synes, at teknikken og fremgangsmåderne kan virke overvældende. Online Haj er også hjemstedet for diverse webinarer, en populær medlemsklub, en ugentlig podcast og masser af gratis kurser.

Lise har en lang erfaring inden for marketing og reklame, hvor hun har arbejdet med store brands som VELUX, Oticon, Statoil, Procter & Gamble og Kellogg's. Desuden har hun indgående kendskab til livet som mindre erhvervsdrivende i sin rolle som indehaver af flere online virksomheder, senest Online Haj.

Med sin mangeårige erfaring som projektleder krydrer Lise al sin undervisning med tips til overblik, planlægning og personlig effektivitet.

"På Digital Marketing Manageren er nøgleordene ”input til videreudvikling af mit og det globale webteams arbejde”."

Steen Pedersen

Corporate Webmaster, Danfoss

Digital Marketing Manager

“På Digital Marketing Manager er nøgleordene ”input til videreudvikling af mit og det globale webteams arbejde”. Det er guld værd at komme hjem med otte sider gode notater efter en dags spændende undervisning i SEO.”

“Da jeg fik informationsmaterialet om Digital Marketing Manageren, virkede kurset tiltrækkende og overbevisende. Selvom jeg har arbejdet med IT og web på fagligt højt niveau i mange år, vil kurset styrke den viden, jeg har, og tilføre mig ny og brugbar viden.”

Du får Klitsgaards bog om at skrive 

Deltagerne får den trykte version af bogen “Skriv dig ind i dine læseres hjerne, hjerte og pengepung i 8 nemme trin”, der er skrevet af danske Christina Klitsgaard. Bogen har en værdi af 995 kr. og er inkluderet i deltagergebyret.

Bogen er et rigtig godt arbejdsredskab, som du kan bruge når du kommer hjem fra kurset, og du skal have din nye viden omsat til praksis i din virksomhed.

e mail online web marketing

Målgruppe

Uddannelsen er for dig, der skal arbejde professionelt med websiden som marketingskanal i din virksomhed, og som gerne vil have en dybere indsigt i strategisk og praktisk arbejde med online marketing. Du kan have teoretisk viden fra en akademisk uddannelse og have brug for at få eksperternes praktiske erfaring med de konkrete digitale værktøjer. Uddannelsen er grundlæggende, og der stilles ikke krav til en forudgående uddannelse. 

Pris

DKK 5864,- momsfrit

Faglærte og ufaglærte får tilskud.
Pris fra DKK 1240,-

Praktisk info

Digital Marketing Manager strækker sig over 10 undervisningsdag(e), og udbydes i Kolding

Digital Marketing Manager, Kolding - 20/01/2020

Der er undervisning følgende dage fra kl. 9.00 - 16.25:
Modul 1: 20.-21. januar 
Modul 2: 17.-18. februar
Modul 3: 16.-17. marts
Modul 4: 20.-21. april 
Modul 5: 11.-12. maj

Digital Marketing Manager, Kolding - 24/03/2020

Der er undervisning følgende dage fra kl. 9.00 - 16.25:
Modul 1: 23.-24. marts
Modul 2: 14.-15. april
Modul 3: 4.-5. maj
Modul 4: 25.-26. maj 
Modul 5: 15.-16. juni

Firmakurser

Workshops

Tilskud

Denne erhvervsrettede arbejdsmarkedsuddannelse er officielt anerkendt og delvist finansieret af Undervisningsministeriet. Har du en videregående uddannelse fra fx seminariet eller universitet skal du betale det fulde deltagergebyr: DKK 5864,- eksl. moms. Faglærte og ufaglærte kan få tilskud til arbejdsmarkedsuddannelser, og der kan være mulighed for at søge tilskud til transport, kost og logi og tilskud for tabt løn.
Er du selvstændig, kan du også søge om refusion, såfremt du tilhører AMU’s målgruppe, dvs. du er faglært eller ufaglært. Læs mere om Voksen- og Efteruddannelsesgodtgørelse. Prisen med tilskud er fra DKK 1240,- momsfrit.

Følgende AMU-fag indgår i Web Marketing Manager:

47629 Markedsføring i praksis DKK 372
45951 Kundeanalyse og e-strategi DKK 248
45952 Udvikling af e-koncepter og produktdifferentiering DKK 248
46486 Virksomhedskommunikation med e-mail DKK 248
47341 Sociale medier som kommunikationskanal DKK 124

Samlet pris for deltagere i AMU-målgruppen
inkl. lån af bøger, materialer og pc 
DKK 1.240


Vi tager forbehold for prisændringer som følge af ministerielle tiltag.

Uddannelse skal være en oplevelse

I Kolding kan du opleve IBC Innovationsfabrikkens prisbelønnede arkitektur. Rammerne på denne fabrik er kunst, plantevægge, fugle og rislende vand. 

Andre lokationer

IBC Esbjerg
Stormgade 200
6700 Esbjerg

Vis adresse på Google maps

 

IBC Sønderborg
Hilmar Finsens Gade 18
6400 Sønderborg

Vis adresse på Google maps

 

IBC Kurser - Tønder
Plantagevej 35
6270 Tønder

Vis adresse på Google maps

 

IBC Kurser - København
Børsen, Slotsholmsgade 1
1217 København K

Vis adresse på Google maps

Digital Marketing Manager strækker sig over 10 undervisningsdag(e), og udbydes i Kolding

Digital Marketing Manager, Kolding - 20/01/2020

Der er undervisning følgende dage fra kl. 9.00 - 16.25:
Modul 1: 20.-21. januar 
Modul 2: 17.-18. februar
Modul 3: 16.-17. marts
Modul 4: 20.-21. april 
Modul 5: 11.-12. maj

Digital Marketing Manager, Kolding - 24/03/2020

Der er undervisning følgende dage fra kl. 9.00 - 16.25:
Modul 1: 23.-24. marts
Modul 2: 14.-15. april
Modul 3: 4.-5. maj
Modul 4: 25.-26. maj 
Modul 5: 15.-16. juni

Denne erhvervsrettede arbejdsmarkedsuddannelse er officielt anerkendt og delvist finansieret af Undervisningsministeriet. Har du en videregående uddannelse fra fx seminariet eller universitet skal du betale det fulde deltagergebyr: DKK 5864,- eksl. moms. Faglærte og ufaglærte kan få tilskud til arbejdsmarkedsuddannelser, og der kan være mulighed for at søge tilskud til transport, kost og logi og tilskud for tabt løn.
Er du selvstændig, kan du også søge om refusion, såfremt du tilhører AMU’s målgruppe, dvs. du er faglært eller ufaglært. Læs mere om Voksen- og Efteruddannelsesgodtgørelse. Prisen med tilskud er fra DKK 1240,- momsfrit.

Følgende AMU-fag indgår i Web Marketing Manager:

47629 Markedsføring i praksis DKK 372
45951 Kundeanalyse og e-strategi DKK 248
45952 Udvikling af e-koncepter og produktdifferentiering DKK 248
46486 Virksomhedskommunikation med e-mail DKK 248
47341 Sociale medier som kommunikationskanal DKK 124

Samlet pris for deltagere i AMU-målgruppen
inkl. lån af bøger, materialer og pc 
DKK 1.240


Vi tager forbehold for prisændringer som følge af ministerielle tiltag.

Gratis mini e-bøger fra eksperter, tips og tricks, videoer og invitationer til IBC's gratis morgenseminarer.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vind en bog...
Skriv dig op til vores nyhedsbrev og deltag i lodtrækningen om en bog fra kurserne på IBC. Vi trækker lod hver måned!