Social Media Manager

Du bliver undervist af 7 eksperter i sociale medier. Du lærer, hvordan du skaber interaktion på dine opslag, træffer de strategiske beslutninger og i praksis producerer grafik og video.

Bemærk at dette er et e-læringskursus, der tages på vores lokationer ved IBC i Kolding, Fredericia, Sønderborg, Tønder eller Aabenraa.

Tilbage til kurset

På kurset lærer du om

Social Media Manager er uddannelsen, hvor du bliver undervist af eksperter i sociale medier, som til dagligt er ude og løse opgaver for deres kunder. De har den praktiske erfaring, som gør, at de kan lære dig alt lige fra at lave en social medie strategi og til lave Facebook-annoncer eller filme en video med din iPad. På denne uddannelse får du ikke blot teorier og kommunikationsmodeller, men du arbejder derimod med sociale medier i praksis. Du bliver dygtig til at anvende de sociale medier ved at bruge værktøjerne.

Du lærer at kommunikere til den rette målgruppe og vælge den rigtige platform til din målgruppe - ligesom du får forståelse for at arbejde med din vinkel og dit brand.

 

  • Strategi for sociale medier.
  • Facebook – værktøjer og teknikker.
  • Facebook-annoncering.
  • Shitstorms og krisestyring.
  • Linkedin for virksomheden.
  • Måling, KPI'er og ROI på sociale medier.
  • Instagram, Snapchat og Twitter.
  • Jura for sociale medier.
  • Customer Journey Mapping
  • Video til de sociale medier.

UNDERVISEREN FORTÆLLER

Hør Anders Witzel fortælle om sit modul på kurset Social Media Manager. Under dine undervisere her på siden kan du læse mere om de andre undervisere på forløbet, og du kan se film, hvor de fortæller om deres undervisning. 

 

Dit og virksomhedens udbytte

På Social Media Manager kommer du i dybden med strategien på de sociale platforme. Du får kompetencerne til at kommunikere præcis dén historie du ønsker at fortælle i de sociale medier. Her kommer du ind og vurderer, hvilke sociale netværk, communities, blogs, medieplatforme mm., der skal være en naturlig del af virksomhedens kommunikation, image og brand.

Du lærer at lave indhold, den gode tekst eller video’en til Facebook opdateringen og du får tips og tricks til hvordan din virksomhed gør brug af Linkedin. Du får kendskab konkrette social medie værktøjer, som f.eks. Facebook Ads manager (Power editor), der gør det muligt at lave effektiv Facebook-annoncering.

Når din virksomhed bliver ramt af en shitstorm eller kritik i de sociale medier, så er du forberedt og har værktøjerne til at ride stormen af. I forhold til hvad der er lovgivning om copyright og sociale medier, så lærer du at undgå faldgrupperne.

Endeligt lærer du at måle ROI af virksomhedens indsats på sociale medier, så det bliver klart, hvad udbyttet af at være tilstede i de sociale medier er. 

Dine undervisere

Claus Farsinsen

Medejer og social advertising specialist hos Lorentzen & Farsinsen ApS

Claus har 5 års erfaring fra softwarevirksomheden Komfo, hvor han har supporteret og vejledt i alt, der relaterer sig til virksomheders brug af sociale medier - og særligt Facebook. De sidste 3 år hos Komfo specialiserede Claus sig inden for annonceringsområdet, og har undervist og sparret med virksomheder af alle størrelser både i Danmark og i udlandet. 

Claus er nu medejer af Lorentzen & Farsinsen ApS sammen med David Lorentzen, som afholder kurser, workshops og oplæg over hele landet om Facebook-annoncering og tilbyder derudover sparring både online og onsite.

David Ledstrup

Head of Social – Marvelous Nordic & IPG Mediabrands

David arbejder med relationsbaseret markedsføring i en tværgående rolle hos bureaugruppen IPG Mediabrands. Han har det overordnede kommunikative- og kreative ansvar for alt indhold, der udkommer på sociale kanaler hos reklamebureauet Marvelous – samt det strategiske ansvar for at kunder på tværs af IPG Mediabrands huset, opnår de ønskede resultater med deres tilstedeværelse på sociale medier.

David arbejder med en bred vifte af brands og offentlige organisationer som Microsoft, Scandlines, Netto, Københavns Lufthavn, Kræftens Bekæmpelse, Miljøstyrelsen, m.fl.

Martin Kirchgässner

Selvstændig, Kirchgässner - infografik & 3D-visualisering

Martin Kirchgässner har 19 års erfaring med infografik og visuel kommunikation, og har egen selvstændig virksomhed, hvor han til daglig er beskæftiget med infografik og 3D-visualisering. Martin fungerer som visuel konsulent for virksomheder og organisationer, holder foredrag og gå-hjem-møder og skriver derudover artikler omkring tendenser i infografik.

Martin har en baggrund som visuel journalist på Ekstra Bladet og Ugemagasinet Ingeniøren samt underviser på RUC, Jensens Kurser, Aalborg Universitet, København og DMJX.

Se film hvor Martin fortæller om denne dag på uddannelsen

Kristian Regel

Indehaver af filmproduktionsselskab Regel Media underviser i video til web

Kristian Regel er uddannet film- og tv-produktionstekniker, og producerer videoer til sociale medier, biografreklamer samt tv-programmer. Derudover rådgiver og underviser Kristian små og mellemstore virksomheder i videoproduktion, og han hjælper virksomheder i hverdagen, så de in-house kan klare videoopgaver selv. Kristian har løst en lang række kundeopgaver for bl.a. Coca Cola, Arla og Fleggaard. Indenfor musikbranchen har Kristian produceret for kunstnere som eksempelvis Kim Larsen og Gulddrengen. 

 

Anders Witzel

Partner og specialist i digital marketing hos somea

Anders Witzel er stiftende partner i somea, som har specialiseret sig i at hjælpe virksomheder og organisationer med at opnå succes på de digitale medier - med særligt fokus på de sociale mediers potentiale. Anders underviser, rådgiver og løser konkrete opgaver for virksomheder med ambitioner på det digitale område.

Anders har en fortid i fagforeningen Kommunikation og Sprog, som han hjalp til at sætte helt nye standarder på sociale medier - og til at vende medlemsafgang til medlemstilgang.

Se film, hvor Anders fortæller om sin undervisningom sin undervisning

 

Jesper Andersen

Strategisk rådgiver og direktør i Quantum Public Relations

Jesper startede karrieren som PR-konsulent i, dengang, Danmarks største bureau, Mannov, før han i 2008 tog over som Corporate Presseansvarlig ved VisitDenmark. Sidenhen tog han over som presseansvarlig i en af landets største entreprenørkoncerner, NCC Construction, før han i 2013 gik selvstændig som rådgiver med eget bureau.

Han er tidligere associate professor på Danish Institute for Study Abroad (DIS), hvor han i 2 år har undervist i PR-kampagner, og gæsteforelæser ofte på en bred vifte af andre uddannelser lige fra Statskundskab på KU til iværksætter-væksthuset hos Erhvervsakademi Sjælland.

Se video med Jesper her. 

Mie Falkenstrøm

Content Strategist - MediaCom Beyond Advertising

Mie arbejder med rådgivning og strategi for en række brands på sociale medier, som hun hjælper med at optimere deres tilstedeværelse, lægge strategier og navigere i landskabet. Mie mener, at du for at kunne formidle på sociale medier skal forstå målgruppen og deres digitale brugsmønstre - og vil du udnytte platformene optimalt, skal du kende de seneste trends. Det gælder uanset, hvilken branche du beskæftiger du med. 

Mie arbejder og har arbejdet med en bred palette af brands på sociale medier såsom Nestlé Breakfast Cereals, Dog Snacks, Fernet Branca, Gammel Dansk, Lundbeck, Zizzi, Harald Nyborg, danske artister hos Universal Music Danmark, m.fl.

Lise Moth

Advokat underviser markedsføringsloven herunder persondataforordningen (GDPR)

Lise Moth er advokat og har siden juni 2016 haft sit eget advokatfirma, hvor hun rådgiver små og mellemstore virksomheder inden for ansættelsesret, markedsførings- og almindelig kontraktsret. Lise Moth har tidligere været ansat hos de anerkendte advokatfirmaer Norrbom Vinding og senere Bech-Bruun. Under sin ansættelse hos Bech-Bruun har Lise Moth bistået med undervisning på CBS 

 

"Viden om markedsføring på web og især sociale medier er altafgørende for en virksomhed som min, hvor kunderne er unge piger, der har heste. Dem møder jeg på Facebook"

Heidi Dahl Neumann

Indehaver af Happy Horse rideudstyr

Heidi Dahl Neumann er rigtig glad for at være på kurser på IBC.

”Hvis jeg kunne, var jeg på IBC hele tiden. Jeg har taget kurser i år og sidste år, som har gjort mig helt afhængig at være der i de fede rammer og få masser af viden og træning,” siger Heidi Dahl Neumann fra Skærbæk mellem Fredericia og Kolding.

For fire år siden blev hun spurgt, om hun ville overtage webshoppen på www.happy-horse.dk fra den lokale rideklub i Taulov.

”I nogle år havde jeg andre aktiviteter, så Happy Horse var ved siden af, men da jeg afviklede dem og ville rette fokus på webshoppen, måtte jeg erkende, at jeg manglede den nødvendige viden om blandt andet sociale medier og marketing online. Jeg havde ikke en gang et PC-kørekort. Jeg skulle på kurser for at få den nødvendige viden,” fortæller hun.

De kurser fandt hun i form af ”Web Marketing Manager” og ”Social Media Manager” på IBC Kurser, lige som hun har taget kurser i grafisk design på IBC.

”Da jeg havde taget de kurser, kunne jeg løse de opgaver selv i stedet. Viden om markedsføring på web og især sociale medier er altafgørende for en virksomhed som min, hvor kunderne er unge piger, der har heste. Dem møder jeg på Facebook. I dag har jeg flere kunder fra København end Skærbæk og Taulov i webshoppen og i den fysiske butik her i Skærbæk – fordi de kender butikken fra nettet,” fortæller Heidi Dahl Neumann.

Som før nævnt, ville hun gerne sidde meget mere på skolebænken, hvis IBC Kurser havde sådan nogle i traditionel forstand. IBC træner sine kursister og giver dem konkrete værktøjer snarere end lutter teori uden praksis.

”Mine input på kurserne fra IBC Kurser har givet mig viden, som gør min virksomhed stærkere og dermed giver en bedre bundlinje. Med input mener jeg naturligvis fra undervisningen, men også fra de andre kursisterne over frokosten eller fra de meget specielle rammer, der begynder med musikken og lyskunsten i indgangen og fortsætter med mange overraskende detaljer og vinkler. Et så innovativt miljø appellerer til at tage for sig af viden og blive klogere,” fortæller Heidi Dahl Neumann.

Hun har allerede sat de næste krydser i kursuskataloget:

”Næste gang bliver det kurser i coaching og personlig udvikling – fra IBC Kurser,” siger hun.

Få dansk bog om Facebook Annoncering

Deltagerne får den trykte bog; Facebook Annoncering, som er skrevet af Halfdan Timm. Bogen har en værdi af 895,- kr., og er inkluderet i deltagergebyret.

Med bogen har du et opslagsværk, som du kan bruge når du kommer hjem fra kurset, og skal have al din nye viden omsat til praktisk brug i din virksomhed.

facebook annoncering bog

Målgruppe

Uddannelsen er for dig, der skal arbejde professionelt med sociale medier som kommunikationskanal i din virksomhed, og som gerne vil have en dybere indsigt i præmisserne for at arbejde strategisk og praktisk med de forskellige medieplatforme. Du kan have teoretisk viden fra en akademisk uddannelse og have brug for at få den praktiske erfaring med de konkrette digitale værktøjer. 

Pris

DKK 6030,- momsfrit

Faglærte og ufaglærte får tilskud.
Pris fra DKK 1180,-

Praktisk info

Social Media Manager strækker sig over 10 undervisningsdag(e), og udbydes i Kolding

Social Media Manager, Kolding - 10/04/2019

Der er undervisning følgende dage fra kl. 9.00 - 16.25:
Modul 1: 10. - 11. april
Modul 2: 23. - 24. april
Modul 3: 6. - 7. maj
Modul 4: 27. - 28. maj
Modul 5: 18. - 19. juni

Social Media Manager, Kolding - 27/08/2019

Der er undervisning følgende dage fra kl. 9.00 - 16.25:
Modul 1: 27. - 28. august
Modul 2: 16. - 17. september
Modul 3: 7. - 8. oktober
Modul 4: 28. - 29. oktober
Modul 5: 11. - 12. november

Social Media Manager, Kolding - 18/09/2019

Der er undervisning følgende dage fra kl. 9.00 - 16.25:
Modul 1: 18. - 19. september
Modul 2: 9. - 10. oktober
Modul 3: 4. - 5. november
Modul 4: 25. - 26. november
Modul 5: 16. - 17. december

Firmakurser

Workshops

Tilskud

Denne erhvervsrettede arbejdsmarkedsuddannelse er officielt anerkendt og delvist finansieret af Undervisningsministeriet. Har du en videregående uddannelse fra fx seminariet eller universitet skal du betale det fulde deltagergebyr: DKK 6030,- eksl. moms. Faglærte og ufaglærte kan få tilskud til arbejdsmarkedsuddannelser, og der kan være mulighed for at søge tilskud til transport, kost og logi og tilskud for tabt løn.
Er du selvstændig, kan du også søge om refusion, såfremt du tilhører AMU’s målgruppe, dvs. du er faglært eller ufaglært. Læs mere om Voksen- og Efteruddannelsesgodtgørelse. Prisen med tilskud er fra DKK 1180,- momsfrit.

Følgende AMU-fag indgår i kurset:

47342 Markedsføring med sociale medier i detailhandlen DKK 236
47343 Kundeloyalitet med sociale medier i detailhandlen DKK 236
47629 Markedsføring i praksis DKK 354
40995 Nye kunder via viral markedsføring DKK 236
47341 Sociale medier som kommunikationskanal i detail DKK 118

Samlet pris for deltagere i AMU-målgruppen
inkl. lån af bøger, materialer og pc 
DKK 1.180

 

Vi tager forbehold for prisændringer som følge af ministerielle tiltag.

Uddannelse skal være en oplevelse

I Kolding kan du opleve IBC Innovationsfabrikkens prisbelønnede arkitektur. Rammerne på denne fabrik er kunst, plantevægge, fugle og rislende vand. 

Andre lokationer

IBC Esbjerg
Stormgade 200
6700 Esbjerg

Vis adresse på Google maps

 

IBC Sønderborg
Hilmar Finsens Gade 18
6400 Sønderborg

Vis adresse på Google maps

 

IBC Kurser - Tønder
Plantagevej 35
6270 Tønder

Vis adresse på Google maps

 

IBC Kurser - København
Børsen, Slotsholmsgade 1
1217 København K

Vis adresse på Google maps

Social Media Manager strækker sig over 10 undervisningsdag(e), og udbydes i Kolding

Social Media Manager, Kolding - 10/04/2019

Der er undervisning følgende dage fra kl. 9.00 - 16.25:
Modul 1: 10. - 11. april
Modul 2: 23. - 24. april
Modul 3: 6. - 7. maj
Modul 4: 27. - 28. maj
Modul 5: 18. - 19. juni

Social Media Manager, Kolding - 27/08/2019

Der er undervisning følgende dage fra kl. 9.00 - 16.25:
Modul 1: 27. - 28. august
Modul 2: 16. - 17. september
Modul 3: 7. - 8. oktober
Modul 4: 28. - 29. oktober
Modul 5: 11. - 12. november

Social Media Manager, Kolding - 18/09/2019

Der er undervisning følgende dage fra kl. 9.00 - 16.25:
Modul 1: 18. - 19. september
Modul 2: 9. - 10. oktober
Modul 3: 4. - 5. november
Modul 4: 25. - 26. november
Modul 5: 16. - 17. december

Denne erhvervsrettede arbejdsmarkedsuddannelse er officielt anerkendt og delvist finansieret af Undervisningsministeriet. Har du en videregående uddannelse fra fx seminariet eller universitet skal du betale det fulde deltagergebyr: DKK 6030,- eksl. moms. Faglærte og ufaglærte kan få tilskud til arbejdsmarkedsuddannelser, og der kan være mulighed for at søge tilskud til transport, kost og logi og tilskud for tabt løn.
Er du selvstændig, kan du også søge om refusion, såfremt du tilhører AMU’s målgruppe, dvs. du er faglært eller ufaglært. Læs mere om Voksen- og Efteruddannelsesgodtgørelse. Prisen med tilskud er fra DKK 1180,- momsfrit.

Følgende AMU-fag indgår i kurset:

47342 Markedsføring med sociale medier i detailhandlen DKK 236
47343 Kundeloyalitet med sociale medier i detailhandlen DKK 236
47629 Markedsføring i praksis DKK 354
40995 Nye kunder via viral markedsføring DKK 236
47341 Sociale medier som kommunikationskanal i detail DKK 118

Samlet pris for deltagere i AMU-målgruppen
inkl. lån af bøger, materialer og pc 
DKK 1.180

 

Vi tager forbehold for prisændringer som følge af ministerielle tiltag.

Gratis mini e-bøger fra eksperter, tips og tricks, videoer og invitationer til IBC's gratis morgenseminarer.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vind en bog...
Skriv dig op til vores nyhedsbrev og deltag i lodtrækningen om en bog fra kurserne på IBC. Vi trækker lod hver måned!