Social Media Manager

Du bliver undervist af 7 eksperter i sociale medier. Du lærer, hvordan du skaber interaktion på dine opslag, træffer de strategiske beslutninger og i praksis producerer grafik og video.

Bemærk at dette er et e-læringskursus, der tages på vores lokationer ved IBC.

Tilbage til kurset

På kurset lærer du om

Social Media Manager er uddannelsen, hvor du bliver undervist af eksperter i sociale medier, som til dagligt er ude og løse opgaver for deres kunder. De har den praktiske erfaring, som gør, at de kan lære dig alt lige fra at lave en social medie strategi og til lave Facebook-annoncer eller filme en video med din iPad. På denne uddannelse får du ikke blot teorier og kommunikationsmodeller, men du arbejder derimod med sociale medier i praksis. Du bliver dygtig til at anvende de sociale medier ved at bruge værktøjerne.

Du lærer at kommunikere til den rette målgruppe og vælge den rigtige platform til din målgruppe - ligesom du får forståelse for at arbejde med din vinkel og dit brand.

 

Modulerne på forløbet Social Media Manaager:

  • Strategi for sociale medier
  • Adfærdsdesign og Nudging på de sociale medier
  • Facebook – værktøjer og teknikker
  • Facebook-annoncering
  • Shitstorms og krisestyring
  • Instagram, LinkedIn og YouTube
  • Jura og GDPR for sociale medier
  • Video til de sociale medier

Se uddannelsesplan for Social Media Manager. Der bliver løbende justeret på både underviserteam og indhold på uddannelsen, sådan at du altid får den mest relevante viden. Derfor er dette ikke den endelig uddannelsesplan, der kan være ændringer i både rækkefølge og indhold.

Få et hurtigt overblik over forløbet

Lise Halskov giver i videoen et hurtig overblik over indhold på Social Media Manager uddannelsen. Under dit underviserteam her på siden kan du læse mere om de andre eksperter på forløbet, og du kan se film, hvor de fortæller om deres undervisning. 

 

Dit og virksomhedens udbytte

På Social Media Manager kommer du i dybden med strategien på de sociale platforme. Du får kompetencerne til at kommunikere præcis dén historie du ønsker at fortælle i de sociale medier. Her kommer du ind og vurderer, hvilke sociale netværk, communities, blogs, medieplatforme mm., der skal være en naturlig del af virksomhedens kommunikation, image og brand.

Du lærer at lave indhold, den gode tekst eller video’en til Facebook opdateringen og du får tips og tricks til hvordan din virksomhed gør brug af Linkedin. Du får kendskab konkrette social medie værktøjer, som f.eks. Facebook Ads manager (Power editor), der gør det muligt at lave effektiv Facebook-annoncering.

Når din virksomhed bliver ramt af en shitstorm eller kritik i de sociale medier, så er du forberedt og har værktøjerne til at ride stormen af. I forhold til hvad der er lovgivning om copyright og sociale medier, så lærer du at undgå faldgrupperne.

Endeligt lærer du at måle ROI af virksomhedens indsats på sociale medier, så det bliver klart, hvad udbyttet af at være tilstede i de sociale medier er. 

Underviserteamet bag

Eksperter fra erhvervslivet deler ud af den nyeste viden og kundecases fra deres egne kunder. Underviserteamet består af professionelle indenfor hver deres fagområde, og der bliver løbende justeret på både underviserteam og indhold på uddannelsen, sådan at du altid får den mest relevante viden.

Lise Halskov

Ekspert i marketingstrategi 

Lise Halskov har stor erfaring inden for markedsføring og reklame, hvor hun har arbejdet med store brands som VELUX, Oticon, Statoil, Procter & Gamble og Kellogg's. Lise Halskov rådgiver desuden små og mellemstore virksomheder, hvor hendes speciale er rådgivning om at planlægge og eksekvere kampagner, der giver synlighed og tiltrækker kunder. Med sin mangeårige erfaring som projektleder indenfor marketing kan Lise krydre sin undervisning med tips til overblik og planlægning. 

Måske kender du Lise Halsvkov fra online virksomheden Online Haj, der er en populær medlemsklub, en ugentlig podcast og webinarer, der fokuserer på virksomhedens online synlighed og effektivitet i marketing.



 


Katrine Jacobsen

Strategy Consultant, Social Media.

Katrine rådgiver til daglig Infomedias kunder fra både den private og offentlige sektor i sociale medier med alt lige fra strategier, platforme, KPI’er og måling til algoritmer, data og systemer. Derudover holder Katrine webinarer og workshops samt skriver blogindlæg om social medie strategi, Employee Advocacy, social listening og annoncering.

I 2013 var Katrine blandt de første, der blev ansat som Social Media Manager i en kommune, og fik også den første kommune i Danmark på Snapchat. Sidenhen opbyggede hun den digitale forretning på SoMe for Dyrenes Beskyttelse med det gode indhold, målrettet annoncering og digitale ambassadører. Derudover har hun været Digital Mediekonsulent hos Venstre.
Katrine har en kandidatgrad i kommunikation fra Aalborg Universitet, hvor hun specialiserede sig i sociale medier.

Når Katrine rådgiver, holder oplæg eller webinarer, sætter hun fokus på helhedsbilledet med konkrete eksempler på, hvordan modtageren kan bruge strategi, data, måling m.m. i det daglige arbejde.

Louise Conradsen

Head of Social Media & Content hos ASENTO

Louise har de seneste 6 år arbejdet med at vækste både danske og internationale virksomheder på blandt andet Facebook, Instagram, TikTok og Pinterest. Så hun har fingeren på pulsen i forhold til annoncering på sociale medier, samt hvilken type indhold, der skaber resultater på bundlinjen.

Til daglig har hun ansvaret for ASENTOs Social Media afdeling - dennes strategi, performance og udvikling. Derudover har hun undervist flere virksomheder i, hvordan man får mest muligt ud af sine annoncekroner på forskellige sociale medier - særligt Facebook og Instagram.

Louise har en cand. mag. i International Virksomhedskommunikation, og hun har primær erhvervsbaggrund inden for marketing og kommunikation - her har hun haft berøring med alt ligefra politik og restaurationer til boligindretning og fashion.

Maria-Louise Frydenlund Pedersen

Erhvervsjurist, underviser i markedsføringsret

Maria-Louise arbejder som juridisk assistent hos Focus Advokater P/S, og har i flere år arbejdet med markedsføringsret og GDPR. Maria-Louise rådgiver mange små og mellemstore virksomheder med selvsamme retsområder.

Det er vigtigt for Maria-Louise at gøre jura forståeligt og anvendeligt for de personer hun rådgiver og underviser.

Thorleif Gotved

GDPR-specialist, underviser i markedsføringslov og persondatabeskyttelse

Thorleif har siden 2017 været selvstændig GDPR-konsulent, og har sideløbende sat sig grundigt ind i markedsføringsloven – særligt i relation til sociale medier.

Han er kendt som en humoristisk formidler, der evner at gøre det nogle gange lidt tørre juridiske stof levende og vedkommende, hvad enten det er via indlæg på LinkedIn eller fysisk undervisning.

Thorleif er uddannet cand.mag., og har efterfølgende bl.a. taget en certifikatuddannelse i persondataret fra advokatfirmaet Plesner.

Gert Laursen

Grafiker og Adobe ekspert

Gert Laursen er forfatter af flere lærebøger om grafisk produktion, der bruges på flere uddannelser i Danmark.

Gert er indehaver af Advice360, og har arbejdet i den grafiske branche i en lang årrække. Som selvstændig arbejder Gert med produktion af hjemmesider, kataloger og bøger.

Gert er udvikler af scripts til brug i Adobe InDesign og Photoshop. Det er specielt optimering, forenkling og automatiseringen af produktionen, som er hans fokus.

Jens Balle

Førende ekspert i adfærdsdesign og forfatter til "Hulemænd i habitter".

Nudgingekspert Jens Balle har siden 2006 holdt foredrag om nudging og adfærdsdesign under overskriften "Hulemænd i habitter". En overskrift, der også er titlen på hans bog om adfærdsdesign. Jens har mere end 30 års erfaring med kommunikation og succesfuld branding. Derudover underviser han på IBC i adfærdsdesign og nudging på Social Media Manager, Digital Marketing Manager og på uddannelsen Adfærdsdesign og nudging. På Digital Marketing Manager underviser Jens i psykologien i konvertereingsoptimering og usability, og på Social Media Manager underviser Jens i psykologiske tips og tricks, der gør dine opslag på sociale medier umulige at ignorere og lette at forstå.

Tonny Mikkelsen

LinkedIn specialist i Social Selling, LinkedIn Page, Employee Advocacy, LinkedIn Recruiter & search

Tonny har siden 2011 arbejdet med LinkedIn, blandt andet som ansvarlig for Ikast-Brande Kommune og Skanderborg Kommunes tilstedeværelse på LinkedIn. Derudover har han arbejdet i et konsulenthus, hvor han rådgav virksomheder i at opnå større udbytte med LinkedIn.

I dag har Tonny sin egen virksomhed, hvor han lærer sine kunder, hvordan de kan gøre LinkedIn til en profitabel investering af deres tid. Tonny har rådgivet over 200 virksomheder i at opnå større udbytte med LinkedIn og uddannet mere end 200 medarbejdere i at være virksomhedsambassadører (Employee Advocacy), heriblandt Sydbank og Region Syddanmark.

 

Kristian Regel

Indehaver af filmproduktionsselskab og underviser i video

Kristian Regel er uddannet film- og tv-produktionstekniker og producerer videoer til sociale medier, biografreklamer samt tv-programmer. Derudover rådgiver og underviser Kristian små og mellemstore virksomheder i videoproduktion, og han hjælper virksomheder i hverdagen, så de in-house kan klare videoopgaver selv. Kristian har løst en lang række kundeopgaver for bl.a. Coca Cola, Arla og Fleggaard. Inden for musikbranchen har Kristian produceret for kunstnere som eksempelvis Kim Larsen og Gulddrengen. 

"Viden om markedsføring på web og især sociale medier er altafgørende for en virksomhed som min, hvor kunderne er unge piger, der har heste. Dem møder jeg på Facebook"

Heidi Dahl Neumann

Indehaver af Happy Horse rideudstyr

Heidi Dahl Neumann er rigtig glad for at være på kurser på IBC.

”Hvis jeg kunne, var jeg på IBC hele tiden. Jeg har taget kurser i år og sidste år, som har gjort mig helt afhængig at være der i de fede rammer og få masser af viden og træning,” siger Heidi Dahl Neumann fra Skærbæk mellem Fredericia og Kolding.

For fire år siden blev hun spurgt, om hun ville overtage webshoppen på www.happy-horse.dk fra den lokale rideklub i Taulov.

”I nogle år havde jeg andre aktiviteter, så Happy Horse var ved siden af, men da jeg afviklede dem og ville rette fokus på webshoppen, måtte jeg erkende, at jeg manglede den nødvendige viden om blandt andet sociale medier og marketing online. Jeg havde ikke en gang et PC-kørekort. Jeg skulle på kurser for at få den nødvendige viden,” fortæller hun.

De kurser fandt hun i form af ”Web Marketing Manager” og ”Social Media Manager” på IBC Kurser, lige som hun har taget kurser i grafisk design på IBC.

”Da jeg havde taget de kurser, kunne jeg løse de opgaver selv i stedet. Viden om markedsføring på web og især sociale medier er altafgørende for en virksomhed som min, hvor kunderne er unge piger, der har heste. Dem møder jeg på Facebook. I dag har jeg flere kunder fra København end Skærbæk og Taulov i webshoppen og i den fysiske butik her i Skærbæk – fordi de kender butikken fra nettet,” fortæller Heidi Dahl Neumann.

Som før nævnt, ville hun gerne sidde meget mere på skolebænken, hvis IBC Kurser havde sådan nogle i traditionel forstand. IBC træner sine kursister og giver dem konkrete værktøjer snarere end lutter teori uden praksis.

”Mine input på kurserne fra IBC Kurser har givet mig viden, som gør min virksomhed stærkere og dermed giver en bedre bundlinje. Med input mener jeg naturligvis fra undervisningen, men også fra de andre kursisterne over frokosten eller fra de meget specielle rammer, der begynder med musikken og lyskunsten i indgangen og fortsætter med mange overraskende detaljer og vinkler. Et så innovativt miljø appellerer til at tage for sig af viden og blive klogere,” fortæller Heidi Dahl Neumann.

Hun har allerede sat de næste krydser i kursuskataloget:

”Næste gang bliver det kurser i coaching og personlig udvikling – fra IBC Kurser,” siger hun.

Få dansk bog om Facebook Annoncering

Deltagerne får den trykte bog; Facebook Annoncering, som er skrevet af Halfdan Timm. Bogen har en værdi af 895,- kr., og er inkluderet i deltagergebyret.

Med bogen har du et opslagsværk, som du kan bruge når du kommer hjem fra kurset, og skal have al din nye viden omsat til praktisk brug i din virksomhed.

facebook business manager ads

Målgruppe

Uddannelsen er for dig, der skal arbejde professionelt med sociale medier som kommunikationskanal i din virksomhed, og som gerne vil have en dybere indsigt i præmisserne for at arbejde strategisk og praktisk med de forskellige medieplatforme. Du kan have teoretisk viden fra en akademisk uddannelse og have brug for at få den praktiske erfaring med de konkrette digitale værktøjer. 

Hvis du også arbejder med web marketing, så kan du med fordel tage IBC's grunduddannelse i online markedsføring Digital Marketing Manager
 

 

Pris

DKK 5925,- momsfrit

Faglærte og ufaglærte får tilskud.
AMU-fag og pris fra DKK 1600,-

Praktisk info

Social Media Manager strækker sig over 10 undervisningsdag(e), og udbydes i Kolding

Social Media Manager, Kolding - 27/03/2023

Der er undervisning følgende dage fra kl. 9.00 - 16.25:
Modul 1: 27.-28. marts
Modul 2: 17.-18. april
Modul 3: 8.-9. maj
Modul 4: 30.-31. maj
Modul 5: 19.-20. juni

Social Media Manager, Kolding - 14/08/2023

Der er undervisning følgende dage fra kl. 9.00 - 16.25:
Modul 1: 14.-15. august
Modul 2: 4.- 5. september
Modul 3: 25.- 26. september
Modul 4: 23.- 24. oktober
Modul 5: 13.- 14. november

Social Media Manager, Kolding - 18/09/2023

Der er undervisning følgende dage fra kl. 9.00 - 16.25:
Modul 1: 18.-19. september
Modul 2: 9.- 10. oktober
Modul 3: 30.- 31. oktober
Modul 4: 20.- 21. november
Modul 5: 11.- 12. december

Virkomhedskurser

Prøver

AMU-fag og pris

Denne erhvervsrettede arbejdsmarkedsuddannelse er officielt anerkendt og delvist finansieret af Undervisningsministeriet. Har du en videregående uddannelse fra fx seminariet eller universitet skal du betale det fulde deltagergebyr: DKK 5925,- eksl. moms. Faglærte og ufaglærte kan få tilskud til arbejdsmarkedsuddannelser, og der kan være mulighed for at søge tilskud til transport, kost og logi og tilskud for tabt løn.
Er du selvstændig, kan du også søge om refusion, såfremt du tilhører AMU’s målgruppe, dvs. du er faglært eller ufaglært. Læs mere om Voksen- og Efteruddannelsesgodtgørelse. Prisen med tilskud er fra DKK 1600,- momsfrit.

Følgende AMU-fag indgår i kurset:

40995 Nye kunder via viral markedsføring DKK 256
49556 Anvendelse af sociale medier i virksomheden DKK 384
49321 Dialogbaseret markedsføring DKK 576
48754 Grundlæggende videooptagelse og redigering DKK 384

Samlet pris for deltagere i AMU-målgruppen
inkl. lån af bøger, materialer og pc 
DKK 1.600

 

Vi tager forbehold for prisændringer som følge af ministerielle tiltag.

Uddannelse skal være en oplevelse

I Kolding kan du opleve IBC Innovationsfabrikkens prisbelønnede arkitektur. Hele bygningen er i træ, og rammerne på denne fabrik er lys, kunst, plantevægge og rislende vand.

Andre lokationer

IBC Esbjerg
Stormgade 200
6700 Esbjerg

Vis adresse på Google maps

 

IBC Sønderborg
Hilmar Finsens Gade 18
6400 Sønderborg

Vis adresse på Google maps

 

IBC Kurser - Tønder
Plantagevej 35
6270 Tønder

Vis adresse på Google maps

 

IBC Kurser - København
Børsen, Slotsholmsgade 1
1217 København K

Vis adresse på Google maps

Social Media Manager strækker sig over 10 undervisningsdag(e), og udbydes i Kolding

Social Media Manager, Kolding - 27/03/2023

Der er undervisning følgende dage fra kl. 9.00 - 16.25:
Modul 1: 27.-28. marts
Modul 2: 17.-18. april
Modul 3: 8.-9. maj
Modul 4: 30.-31. maj
Modul 5: 19.-20. juni

Social Media Manager, Kolding - 14/08/2023

Der er undervisning følgende dage fra kl. 9.00 - 16.25:
Modul 1: 14.-15. august
Modul 2: 4.- 5. september
Modul 3: 25.- 26. september
Modul 4: 23.- 24. oktober
Modul 5: 13.- 14. november

Social Media Manager, Kolding - 18/09/2023

Der er undervisning følgende dage fra kl. 9.00 - 16.25:
Modul 1: 18.-19. september
Modul 2: 9.- 10. oktober
Modul 3: 30.- 31. oktober
Modul 4: 20.- 21. november
Modul 5: 11.- 12. december

Denne erhvervsrettede arbejdsmarkedsuddannelse er officielt anerkendt og delvist finansieret af Undervisningsministeriet. Har du en videregående uddannelse fra fx seminariet eller universitet skal du betale det fulde deltagergebyr: DKK 5925,- eksl. moms. Faglærte og ufaglærte kan få tilskud til arbejdsmarkedsuddannelser, og der kan være mulighed for at søge tilskud til transport, kost og logi og tilskud for tabt løn.
Er du selvstændig, kan du også søge om refusion, såfremt du tilhører AMU’s målgruppe, dvs. du er faglært eller ufaglært. Læs mere om Voksen- og Efteruddannelsesgodtgørelse. Prisen med tilskud er fra DKK 1600,- momsfrit.

Følgende AMU-fag indgår i kurset:

40995 Nye kunder via viral markedsføring DKK 256
49556 Anvendelse af sociale medier i virksomheden DKK 384
49321 Dialogbaseret markedsføring DKK 576
48754 Grundlæggende videooptagelse og redigering DKK 384

Samlet pris for deltagere i AMU-målgruppen
inkl. lån af bøger, materialer og pc 
DKK 1.600

 

Vi tager forbehold for prisændringer som følge af ministerielle tiltag.

Tilmeld dig nyhedsbrev - få gratis mini e-bøger, tips og tricks og invitationer til gratis morgenseminarer.