Digital Marketing Manager er uddannelsen, hvor du bliver undervist af førende eksperter i online kommunikation, web marketing og e-commerce. På denne uddannelse får du ikke den gamle skole med akademiske teorier, lektier, lektorer og studieordning. Derimod bliver du undervist af praktikere, som til dagligt er ude og løse opgaver for deres egne kunder. Under underviserteamet her på siden kan du se videoer med eksperterne og læse om deres faglige baggrund fra performance marketing bureauer.
Digital marketing ekspert Lise Halskov giver i nedenstående video et overblik over indholdet på Digital Marketing Manager uddannelsen.
Denne uddannelse er på ti dage fordelt på fem moduler. Hvert modul varer i to dage efterfulgt af to ugers pause. Kurset er designet på denne måde, så du i mellem modulerne kan anvende det, du har lært i praksis. Du får mest ud af din uddannelse, når du kan vende tilbage til det næste modul med nye erfaringer og spørgsmål.
På uddannelsen arbejder du selv med digitale marketingværktøjer i praksis. Du lærer at optimere din online markedsføring ved at bruge værktøjerne fra undervisningen. Og når du forlader Digital Marketing Manager, vil der stadig være meget at lære om de mange værktøjer. Derfor fokuserer vi i uddannelsen på at give dig redskaber til at fortsætte din læring efter endt uddannelse.
Du får eksperternes bedste tips og tricks, så du kan optimere din online markedsføring, allerede imens du er på kurset. De digitale eksperter, der står for undervisningen, er sparringspartnere for dig, og du kan spørge dem om konkrete udfordringer fra din hverdag.
Indhold i modulerne på forløbet Digital Marketing Manager:
Der bliver løbende justeret på både underviserteam og indhold på uddannelsen, sådan at du altid får den mest relevante og nyeste viden. Derfor er dette ikke det endelige program. Der vil være ændringer i både rækkefølge og indhold.
Du får også en lille “goodiebag” med et par web marketing bøger, som er supergode, når du skal have din nye viden omsat til praksis.
Du får f.eks. den trykte version af bogen “Skriv dig ind i dine læseres hjerne, hjerte og pengepung i 8 nemme trin”, der er skrevet af danske Christina Klitsgaard. Bogen har en værdi af 995 kr. og er inkluderet i deltagergebyret.
Underviserteamet består udelukkende af eksperter fra erhvervslivet, der deler ud af cases med deres egne kunder og den nyeste viden. Under den enkelte underviser kan du læse mere om deres faglighed og se en video med underviseren. Programmet for uddannelsen bliver løbende opdateret, så du altid får den nyeste viden. Derfor kan der være opdateringer i det endelige underviserteam og uddannelsesprogram.
Lise Halskov
Ekspert i marketingstrategi
Lise Halskov har stor erfaring inden for markedsføring og reklame, hvor hun har arbejdet med store brands som VELUX, Oticon, Statoil, Procter & Gamble og Kellogg's. Lise Halskov rådgiver desuden små og mellemstore virksomheder, hvor hendes speciale er rådgivning om at planlægge og eksekvere kampagner, der giver synlighed og tiltrækker kunder. Med sin mangeårige erfaring som projektleder indenfor marketing kan Lise krydre sin undervisning med tips til overblik og planlægning.
Måske kender du Lise Halsvkov fra online virksomheden Online Haj, der er en populær medlemsklub, en ugentlig podcast og webinarer, der fokuserer på virksomhedens online synlighed og effektivitet i marketing.
Benjamin Speedtsberg
Head of SEO i Performance Marketing Bureauet Asento
Benjamin har arbejdet med nogle af Danmarks største virksomheder, hvor han har hjulpet dem med at skabe online vækst med SEO i både USA, England, Tyskland og herhjemme.
Ud over at arbejde hands-on med SEO i det daglige rådgiver Benjamin også virksomheder, som arbejder in-house med SEO. De seneste år har han desuden undervist virksomheder inden for hårde hvidevarer-, bygge- og tekstilbranchen om SEO, med fokus på hvordan virksomhederne specifikt skal eksekverer på SEO og anlyserer resultaterne af deres indsats.
Anders Pedersen
Facebook ekspert og partner i WeMarket
Anders har beskæftiget sig med Facebook annoncering siden 2014, hvor han startede egen konsulent virksomhed. I dag er han Facebook-certificeret fagperson med tre blueprint certifikater fra Facebook.
Anders rådgiver alt fra iværksættere til store virksomheder, om hvordan de opnår succes med deres SoMe annoncering. Som rådgiver for performance bureauet WeMarket rummer porteføljen også flere internationale brands.
I undervisning fokusere Anders på at gøre Facebooks annoncesystem til håndgribeligt ved hjælp af en klar strategi, faste rutiner og automatiseringer, som kan fungere i dagligdagen.
Jens Balle
Førende ekspert i adfærdsdesign og forfatter til "Hulemænd i habitter".
Nudgingekspert Jens Balle har siden 2006 holdt foredrag om nudging og adfærdsdesign under overskriften "Hulemænd i habitter". En overskrift, der også er titlen på hans bog om adfærdsdesign. Jens har mere end 30 års erfaring med kommunikation og succesfuld branding. Derudover underviser han på IBC i adfærdsdesign og nudging på Social Media Manager, Digital Marketing Manager og på uddannelsen Adfærdsdesign og nudging. På Digital Marketing Manager underviser Jens i psykologien i konvertereingsoptimering og usability, og på Social Media Manager underviser Jens i psykologiske tips og tricks, der gør dine opslag på sociale medier umulige at ignorere og lette at forstå.
Kristian Regel
Indehaver af filmproduktionsselskab og underviser i video
Kristian Regel er uddannet film- og tv-produktionstekniker og producerer videoer til sociale medier, biografreklamer samt tv-programmer. Derudover rådgiver og underviser Kristian små og mellemstore virksomheder i videoproduktion, og han hjælper virksomheder i hverdagen, så de in-house kan klare videoopgaver selv. Kristian har løst en lang række kundeopgaver for bl.a. Coca Cola, Arla og Fleggaard. Inden for musikbranchen har Kristian produceret for kunstnere som eksempelvis Kim Larsen og Gulddrengen.
Anel Sacic
Head of Google Ads i Performance Marketing Bureauet Asento
Anel Sacic slår dagligt sine folder hos Asento i Kolding, hvor han som head of Google Ads har ansvaret for afdelingens udvikling, performance og nytænkning.
Med sine over 5 års erfaring med Google Ads, har han arbejdet med både nationale og internationale kunder fra forskellige brancher, og berøringsfladen tæller mere end 200 virksomheder fra alle brancher.
Steen Pedersen
Digital Marketing Manager
“På Digital Marketing Manager er nøgleordene ”input til videreudvikling af mit og det globale webteams arbejde”. Det er guld værd at komme hjem med otte sider gode notater efter en dags spændende undervisning.
Da jeg fik informationsmaterialet om Digital Marketing Manageren, virkede uddannelsen tiltrækkende og overbevisende. Jeg har arbejdet med online marketing, e-commerce og web på fagligt højt niveau i mange år, alligevel har kurset tilført mig ny og brugbar viden.”
Uddannelsen giver dig en bred indgang til digital marketing. Det vil sige, at du kommer rundt om alle de væsentlige emner indenfor digital marketing.
Online marketing og kommunikation kræver en bred viden og forståelse for forskellige discipliner. På Digital Marketing Manager får du en grundlæggende forståelse for alle discipliner og hele kunderejsen. Det vil sige, at du får overblik over essentielle discipliner indenfor digital marketing, og du lærer, hvordan de enkelte discipliner skal spille sammen for at opnå maksimal effekt.
Efter kurset er du klar til at samarbejde med et performance marketing bureau og vurdere hvilke opgaver, der bør gives videre til eksterne samarbejdspartnere. Samtidig kan du begynde at løse flere web opgaver in-house uden at gå på kompromis med kvaliteten.
Succeskriteriet for denne uddannelse er, at når du forlader uddannelsen, så er du klar til at dykke dybere ned i de emner, der er mest relevante for dig og dem, du samarbejder med. Det vil sige, at du kan begynde på specialisering indenfor udvalgte marketing emner.
IBC har fem grundlæggende marketing uddannelser: Digital Marketing Manager, Social Media Manager, Grafisk Design Basis, Skrivekursus og WordPress. De fem uddannelser giver dig et solidt grundlag, som du kan bygge ovenpå med kurser, der giver mulighed for specialisering indenfor f.eks.- SEO, Facebook ads, Google ads, copywriting, nudging, mobilvideo etc.
Uddannelsen er for dig, der arbejder professionelt med digital marketing og kommunikation. Du kan både møde kommunikationsmedarbejderen fra en offentlig institution, og der kan være enkeltmands iværksætteren, der lige har åbnet sin webshop.
Det kan også være den erfarne webmaster eller webdesigner, der er godt i gang, men som skal lære flere og nye værktøjer. Digital Marketing Manager er for dig, der til hverdag sidder med fingrene i web markedsføring eller kommunikation.
Du kan have teoretisk viden fra en akademisk uddannelse og have brug for at få eksperternes praktiske erfaring med de konkrete digitale værktøjer. Uddannelsen er grundlæggende, og der stilles ikke krav til en forudgående uddannelse. Dette kursus henvender sig til dig som arbejder i eller som ønsker at arbejde i den merkantile sektor.
Digital Marketing Manager strækker sig over 10 undervisningsdag(e), og udbydes i Kolding
Der er undervisning følgende dage fra kl. 9.00 - 16.25:
Modul 1: 20.-21. januar 2025
Modul 2: 17.-18. februar 2025
Modul 3: 3.-4. marts 2025
Modul 4: 24.-25. marts 2025
Modul 5: 22.-23. april 2025
Der er undervisning følgende dage fra kl. 9.00 - 16.25:
Modul 1: 20.-21. august 2025
Modul 2: 24.-25. september 2025
Modul 3: 22.-23. oktober 2025
Modul 4: 19.-20. november 2025
Modul 5: 9.-10. december 2025
Denne erhvervsrettede arbejdsmarkedsuddannelse er officielt anerkendt og delvist finansieret af Undervisningsministeriet. Har du en videregående uddannelse fra fx seminariet eller universitet skal du betale det fulde deltagergebyr: DKK 6897,- eksl. moms. Faglærte og ufaglærte kan få tilskud til arbejdsmarkedsuddannelser, og der kan være mulighed for at søge tilskud til transport, kost og logi og tilskud for tabt løn.
Er du selvstændig, kan du også søge om refusion, såfremt du tilhører AMU’s målgruppe, dvs. du er faglært eller ufaglært. Læs mere om Voksen- og Efteruddannelsesgodtgørelse. Prisen med tilskud er fra DKK 2080,- momsfrit. Vi tager forbehold for prisændringer som følge af ministerielle tiltag.
Følgende AMU-fag indgår i Digital Marketing Manager:
49834 | Datadrevet markedsføring | |
49835 | Digital kommunikation i e-handel | |
46732 | Webdesign - Test af brugervenlighed | |
48754 | Grundlæggende videooptagelse og redigering | |
45383 | Grafik og tekster til virksomhedens webside | |