På dette kursus arbejder du kvalificeret med alle processer i rekrutteringen - lige fra en medarbejder siger op, til du har en ny medarbejder ansat.
Du får en god, grundlæggende viden om medarbejderudvikling og medarbejderudviklingssamtaler.
Du får mange værktøjer med hjem, som du kan implementere direkte i virksomheden.
Ønsker du kursus omkring emnet Personalejura, så henviser vi til vores separate kursus herom; Personalejura, 2 dage
Du lærer om:
Undervisningen foregår som udgangspunkt på Innovationsfabrikken i Kolding. Vi sørger for, at der altid er min. 4 personer, der starter samme dato som dig. Derudover er der en konsulent til stede disse dage med god viden om emnerne, som lægger op til dialogen samt kommer med input hertil.
Kurset foregår på vores digitale læringscenter, hvilket betyder, at der foregår flere forskellige moduler i lokalet. Du får adgang til digitalt materiale, der består af tekst, opgaver og øvelsesfiler. Dette arbejder du selvstændigt med en del af tiden. Den øvrige tid bruges på dialog og diskussion med andre kursister, som følger samme forløb som dig samt konsulenten.
I det omfang det kan lade sig gøre, stiller vi et separat lokale til rådighed til dette kursus.
Med en grundlæggende uddannelse inden for HR får du et godt indblik i hele rekrutteringsprocessen, medarbejderudvikling og administration af en lang række formalia og procedurer og andre emner, du skal håndtere, når du arbejder med HR.
Du får anerkendte metoder og praktiske værktøjer, som du kan bruge i det daglige HR-arbejde.
Anette Hein er tidligere kursist på den grundlæggende HR-uddannelse, og hun fortæller her, hvad hun fik af udbytte af udannelsen, og hvorfor hun gerne vil anbefale den til andre.
Hans Anker Meier
Konsulent hos IBC
Anker Meier har arbejdet i COOP Danmark som konsulent inden for ledelse, salg, butiksdrift og økonomi på COOP’s kursuscenter. Anker har været projekterleder på tværs af COOP, specielt inden for butiksdrift, medarbejderudvikling, trivsel og arbejdsglæde. Han har desuden arbejdet som driftsrådgiver og senere salgschef i Dagli’ Brugsen-kæden.
Anker skaber resultater hos IBCs samarbejdspartnere, og det sker med anerkendende og værdibaseret ledelse, hvor kursisterne blomstrer og får selvtillid undervejs i uddannelsen. Anker bruger sin erfaring inden for detailhandel og ledelse i sin undervisning, og han krydrer undervisningen med praktiske eksempler og metoder fra erhvervslivet.
Anker er Merkonom i regnskab og butiksdrift, fuld akademiuddannelse i ledelse. Certificeret i Prince2, MBTI, DISC og Garuda Testsystem og lange Ledelsesforløb i COOP-regi.
Pia Vang Alrø
Chef for administration og økonomi, Customerwise
"Jeg har i flere år blandt andet arbejdet med HR, men ville gerne have mere teori og flere indgangsvinkler til HR. På kurset Den grundlæggende HR-uddannelse var der både erfarne HR-folk og vi, der har arbejdet med HR som en del af vores arbejde. Fra første dag har kurset været over al forventning, og jeg har fået mange nye værktøjer, som jeg allerede har brugt i mit daglige arbejde, selv om jeg ikke vidste, at jeg manglede de værktøjer."
Kurset er for dig, som arbejder i en HR-funktion i din virksomhed eller organisation, og som gerne vil lære mere om de forskellige aspekter af kvalificeret HR-arbejde, så du kan fungere som ressourceperson for både medarbejdere og ledelse.
Den grundlæggende HR-uddannelse strækker sig over 9 undervisningsdag(e), og udbydes i Kolding
Undervisningen foregår som udgangspunkt på Innovationsfabrikken i Kolding. Vi sørger for, at der altid er min. 4 personer, der starter samme dato som dig. Derudover er der en konsulent til stede disse dage med god viden om emnerne, som lægger op til dialogen samt kommer med input hertil.
9 hele dage i Kolding fra kl. 08.15-15.40.
Forår 2023: Hold er udbudt med forventet start den 23. januar 2023
(23/1, 24/1, 9/2, 9/3, 10/3, 29/3, 30/3, 17/4, 18/4)
Efterår 2023: Hold er udbudt med forventet start den 4. september 2023
(4/9, 5/9, 21/9, 5/10, 6/10, 2/11, 9/11, 15/11, 16/11)
Denne erhvervsrettede arbejdsmarkedsuddannelse er officielt anerkendt og delvist finansieret af Undervisningsministeriet. Har du en videregående uddannelse fra fx seminariet eller universitet skal du betale det fulde deltagergebyr: DKK 6057,- eksl. moms. Faglærte og ufaglærte kan få tilskud til arbejdsmarkedsuddannelser, og der kan være mulighed for at søge tilskud til transport, kost og logi og tilskud for tabt løn.
Er du selvstændig, kan du også søge om refusion, såfremt du tilhører AMU’s målgruppe, dvs. du er faglært eller ufaglært. Læs mere om Voksen- og Efteruddannelsesgodtgørelse. Prisen med tilskud er fra DKK 1152,- momsfrit.
Følgende AMU-fag indgår i kurset:
40366 | Ansættelse af nye medarbejdere | DKK 128 |
40377 | Kvalifikationer og kompetencer i ansøgning og CV | DKK 128 |
40378 | Den professionelle ansøgningshåndtering | DKK 128 |
40402 | Planlægning og administration af uddannelse | DKK 256 |
40400 | Rådgivning om brug af MUS-/Grus-værktøjer | DKK 128 |
40399 | Administration af MUS | DKK 128 |
40782 | Kortlægning og forebyggelse af sygefravær | DKK 256 |
Samlet pris for deltagere i AMU-målgruppen inkl. lån af bøger, materialer og pc |
DKK 1.152 |
Vi tager forbehold for prisændringer som følge af ministerielle tiltag.