- Forside
- Kurser
- Human resources
- Den grundlæggende HR-uddannelse
På dette kursus arbejder du kvalificeret med alle processer i rekrutteringen - lige fra en medarbejder siger op, til du har en ny medarbejder ansat.
Du får en god, grundlæggende viden om medarbejderudvikling, medarbejderudviklingssamtaler og afskedigelse af medarbejdere.
Du bliver desuden introduceret til gældende lovgivning, hvor du får indblik i det vigtigste personalejura, ligesom du får mange værktøjer med hjem, som du kan implementere direkte i virksomheden.
Du lærer om:
Dette kursus er et e-læringskursus, hvor du arbejder selvstændigt med opgaver, tekster, lydfiler og videomateriale på en computer. Kurset foregår på IBC og kan ikke tages som fjernundervisning. Undervisningen finder sted i vores digitale læringscenter, hvor der er en konsulent til stede, der vejleder dig under hele forløbet. Du kan tage dette e-læringskursus i vores lokaler på IBC i Aabenraa, Fredericia eller Kolding. E-læringskurset på IBC foregår ikke som traditionel klasseundervisning. Du tager kurset i vores digitale læringscenter i dit tempo og på de dage, som passer dig.
Med en grundlæggende uddannelse inden for HR får du et godt indblik i hele rekrutteringsprocessen, medarbejderudvikling og administration af en lang række formalia og procedurer og andre emner, du skal håndtere, når du arbejder med HR. Du får viden om den gældende lovgivning inden for HR, og du får anerkendte metoder og praktiske værktøjer, som du kan bruge i det daglige HR-arbejde.
Keld Høll
Elevpladsvejleder og konsulent hos IBC
Som elevpladsvejleder hos IBC understøtter Keld til daglig virksomheder med ansættelsesretlige problemstillinger i forbindelse med elevansættelser, og med en lang karriere i erhvervslivet har han derfor en let og direkte tilgang til undervisningen i primært personalejura og ansættelsesret.
Engagement og brugen af praksisrelaterede problemstillinger krydret med eksempler fra erhvervslivet gør, at undervisningen bliver afvekslende, lærerig og brugbar for kursisterne. Undervisningen er desuden dialogbaseret og inddragende, så alle kursisterne får brugbare værktøjer med hjem, som kan implementeres fra dag 1 i virksomheden.
Hans Anker Meier
Konsulent hos IBC
Anker Meier har arbejdet i COOP Danmark som konsulent inden for ledelse, salg, butiksdrift og økonomi på COOP’s kursuscenter. Anker har været projekterleder på tværs af COOP, specielt inden for butiksdrift, medarbejderudvikling, trivsel og arbejdsglæde. Han har desuden arbejdet som driftsrådgiver og senere salgschef i Dagli’ Brugsen-kæden.
Anker skaber resultater hos IBCs samarbejdspartnere, og det sker med anerkendende og værdibaseret ledelse, hvor kursisterne blomstrer og får selvtillid undervejs i uddannelsen. Anker bruger sin erfaring inden for detailhandel og ledelse i sin undervisning, og han krydrer undervisningen med praktiske eksempler og metoder fra erhvervslivet.
Anker er Merkonom i regnskab og butiksdrift, AUD-fag i Ledelse og Projektstyring. Certificeret i Prince2, MBTI og Garuda Testsystem og lange Ledelsesforløb i COOP-regi.
Pia Vang Alrø
Ansvarlig for administration og økonomi, Customerwise i Kolding
"Jeg har i flere år blandt andet arbejdet med HR, men ville gerne have mere teori og flere indgangsvinkler til HR. På kurset Den grundlæggende HR-uddannelse var der både erfarne HR-folk og vi, der har arbejdet med HR som en del af vores arbejde. Fra første dag har kurset været over al forventning, og jeg har fået mange nye værktøjer, som jeg allerede har brugt i mit daglige arbejde, selv om jeg ikke vidste, at jeg manglede de værktøjer."
Kurset er for dig, som arbejder i en HR-funktion i din virksomhed eller organisation, og som gerne vil lære mere om de forskellige aspekter af kvalificeret HR-arbejde, så du kan fungere som ressourceperson for både medarbejdere og ledelse.
Den grundlæggende HR-uddannelse strækker sig over 14 hele dage i Kolding, og udbydes i Kolding
14 hele dage i Kolding.
Næste opstart maj 2021.
Denne erhvervsrettede arbejdsmarkedsuddannelse er officielt anerkendt og delvist finansieret af Undervisningsministeriet. Har du en videregående uddannelse fra fx seminariet eller universitet skal du betale det fulde deltagergebyr: DKK 9341,- eksl. moms. Faglærte og ufaglærte kan få tilskud til arbejdsmarkedsuddannelser, og der kan være mulighed for at søge tilskud til transport, kost og logi og tilskud for tabt løn.
Er du selvstændig, kan du også søge om refusion, såfremt du tilhører AMU’s målgruppe, dvs. du er faglært eller ufaglært. Læs mere om Voksen- og Efteruddannelsesgodtgørelse. Prisen med tilskud er fra DKK 1764,- momsfrit.
Følgende AMU-fag indgår i kurset:
40366 | Ansættelse af nye medarbejdere | DKK 126 |
40377 | Kvalifikationer og kompetencer i ansøgning og CV | DKK 126 |
46798 | Administrativ behandling af afskedigelsessager | DKK 252 |
40378 | Den professionelle ansøgningshåndtering | DKK 126 |
40402 | Planlægning og administration af uddannelse | DKK 252 |
40407 | Håndtering af personalejuridiske formularer | DKK 126 |
40406 | Praktisk håndtering af personalejuridiske opgaver | DKK 126 |
40408 | Formidling af information om personalejura | DKK 126 |
40400 | Rådgivning om brug af MUS-/Grus-værktøjer | DKK 126 |
40399 | Administration af MUS | DKK 126 |
40782 | Kortlægning og forebyggelse af sygefravær | DKK 252 |
Samlet pris for deltagere i AMU-målgruppen inkl. lån af bøger, materialer og pc | DKK 1.764 |
Vi tager forbehold for prisændringer som følge af ministerielle tiltag.