Du bliver ført igennem de grundlæggende salgsdiscipliner og salgsværktøjer, der er nødvendige for at kunne arbejde professionelt med salg og service.
Derudover får du viden om salgspsykologi, og øger din selvindsigt gennem en DISC adfærdsprofil, så du kan se, hvilke styrker og udviklingsområder, der er relevant for netop dig. Det er med til at sikre dine kunder en god salgsoplevelse og at du får succes med salget.
På kursusforløbet får du virkelighedsnær salgstræning af kompetente undervisere med mange års erfaring indenfor ledelse, salg og service.
På kurset lærer du om:
Per Hyrup Møller giver i videoen et hurtig overblik over indhold på den grundlæggende salgsuddannelsen. Under dit underviserteam her på siden kan du læse mere om Per Hyrup Møller.
Den grundlæggende salgsuddannelse giver et bredt indblik i sælgerens og servicemedarbejderens primære værktøjskasse. Herunder også værktøjer, der sikrer den gode kundeforståelse og andre parametre inden for salg og service, der gør virksomheden mere konkurrencedygtig.
Per Hyrup Møller
Chefkonsulent hos IBC
Per har en HD i afsætning og Erhvervspædagogisk Diplom. Derudover har han en række certificeringer i DiSC Classic, Everything DiSC, DiSC Nordic ” De 5 dysfunktioner i et Team”, Extended DiSC, Antes DISC og Garuda Basis- & Fokusprofilen samt kurser inden for salgspsykologi, strategi, coaching og iværksætteri.
Med 25 års international erhvervserfaring fra virksomheder som Electrolux, Danske Trælast, Kompan og Vestfrost med flere, har Per har skabt gode resultater og evalueringer inden for sit specialområde; salg og service, kommunikation, konflikthåndtering og samarbejde med fokus på konceptudvikling og undervisning af specialtilrettede kursusforløb målrettet den enkelte virksomheds behov og værdier. Det har en lang række virksomheder som fx Arla, Abena, Boligforeninger, Danish Crown, Centrum Pæle, LEGO, Munkebjerg Gruppen, Sanistål, og Tulip nydt godt af.
I en årrække har Per undervist flere hundrede iværksættere i et tæt samarbejde med 8 kommuner i Trekantområdet.
Per gør meget ud af at få det bedste frem i den enkelte og brænder for at give kursisterne en god oplevelse, der gør, at de kan omsætte læring til praksis i hverdagen.
Hans Kaack
Teknisk Salgskoordinator, CERTEX
Da jeg skulle skifte fra en intern salgsafdeling til en mere ekstern salgsstilling, blev jeg tilbudt en unik mulighed af min arbejdsgiver for at erhverve de nødvendige kompetencer til stillingen.
Gennem kurset har jeg opnået en omfattende indsigt i forskellige personlighedsprofiler, hvilket har givet mig værdifulde redskaber til at forstå mine kunder bedre, når jeg besøger dem. Udover dette har jeg også lært vigtige færdigheder inden for forhandlingsteknik, kundeservice og salgsteknikker, der passer til de forskellige personlighedsprofiler.
En afgørende faktor for kursusets succes var underviserens kompetencer. Vedkommende præsenterede os for talrige relevante og engagerende eksempler fra virkeligheden. IBC har dygtige undervisere, der bringer en betydelig erfaring med sig fra deres tidligere arbejde i erhvervslivet.
Jeg er overbevist om, at disse kompetencer vil være afgørende for min succes som ekstern sælger. Derfor kan jeg varmt anbefale IBC til alle, der ønsker at udvikle sig inden for salgsområdet.
Kurset er for dig, der gerne vil igang med salg, eller har erfaring med salg, men ikke har en formel uddannelse. Du ønsker at blive mere professionel i din dialog med kunderne og derved skabe endnu bedre kunderelationer nu og i fremtiden.
Dette kursus henvender sig til dig som arbejder i eller ønsker at arbejde i den merkantile sektor.
Den grundlæggende salgsuddannelse strækker sig over 6 undervisningsdag(e), og udbydes i Kolding
Der undervises i Kolding på følgende dage kl. 8.15 - 15.40:
Modul 1 - fag 44853 - 06. januar 2025
Modul 2 - fag 44853 - 15. - 16. januar 2025
Modul 3 - fag 47296 - 23. januar 2025
Modul 4 - fag 47248 - 3. - 4. februar 2025
Der undervises i Kolding på følgende dage kl. 8.15 - 15.40:
Modul 1 - fag 44853 - 08. januar 2026
Modul 2 - fag 44853 - 15. - 16. januar 2026
Modul 3 - fag 47296 - 22. januar 2026
Modul 4 - fag 47248 - 2. - 3. februar 2026
Denne erhvervsrettede arbejdsmarkedsuddannelse er officielt anerkendt og delvist finansieret af Undervisningsministeriet. Har du en videregående uddannelse fra fx seminariet eller universitet skal du betale det fulde deltagergebyr: DKK 4110,- eksl. moms. Faglærte og ufaglærte kan få tilskud til arbejdsmarkedsuddannelser, og der kan være mulighed for at søge tilskud til transport, kost og logi og tilskud for tabt løn.
Er du selvstændig, kan du også søge om refusion, såfremt du tilhører AMU’s målgruppe, dvs. du er faglært eller ufaglært. Læs mere om Voksen- og Efteruddannelsesgodtgørelse. Prisen med tilskud er fra DKK 804,- momsfrit. Vi tager forbehold for prisændringer som følge af ministerielle tiltag.
Følgende AMU-fag indgår i kurset:
Fag | Titel | Dage | Pris |
44853 | Kommunikation og konflikthåndtering | 3 dage | DKK 624 |
47296 | Kundeservice i administrative funktioner | 1 dag | DKK 208 |
47248 | Samtaler og kundetyper i kundekontaktfunktioner | 2 dage | DKK 416 |
I alt | 6 dage | DKK 1248 |
Prisen er for deltagere i AMU-målgruppen
Dette kursus indgår i følgende erhvervspakke(r)
Kontor, ledelse og salg, indkøb og markedsføring.