Du bliver ført igennem de grundlæggende salgsdiscipliner og salgsværktøjer, der er nødvendige for at kunne arbejde professionelt med salg og service.
Derudover får du viden om salgspsykologi, og øger din selvindsigt gennem en DISC adfærdsprofil, så du kan se, hvilke styrker og udviklingsområder, der er relevant for netop dig. Det er med til at sikre dine kunder en god salgsoplevelse og at du får succes med salget.
På kursusforløbet får du virkelighedsnær salgstræning af kompetente undervisere med mange års erfaring indenfor ledelse, salg og service.
På kurset lærer du om:
Anders Nielsen og Per Hyrup Møller giver i videoen et hurtig overblik over indhold på den grundlæggende salgsuddannelsen. Under dit underviserteam her på siden kan du læse mere om de to eksperter i salg.
Den grundlæggende salgsuddannelse giver et bredt indblik i sælgerens og servicemedarbejderens primære værktøjskasse. Herunder også værktøjer, der sikrer den gode kundeforståelse og andre parametre inden for salg og service, der gør virksomheden mere konkurrencedygtig.
Per Hyrup Møller
Chefkonsulent hos IBC
Per har en HD i afsætning og Erhvervspædagogisk Diplom. Derudover har han en række certificeringer i DiSC Classic, Everything DiSC, DiSC Nordic ” De 5 dysfunktioner i et Team”, Extended DiSC, Antes DISC og Garuda Basis- & Fokusprofilen samt kurser inden for salgspsykologi, strategi, coaching og iværksætteri.
Med 25 års international erhvervserfaring fra virksomheder som Electrolux, Danske Trælast, Kompan og Vestfrost med flere, har Per har skabt gode resultater og evalueringer inden for sit specialområde; salg og service, kommunikation, konflikthåndtering og samarbejde med fokus på konceptudvikling og undervisning af specialtilrettede kursusforløb målrettet den enkelte virksomheds behov og værdier. Det har en lang række virksomheder som fx Arla, Abena, Boligforeninger, Danish Crown, Centrum Pæle, LEGO, Munkebjerg Gruppen, Sanistål, og Tulip nydt godt af.
I en årrække har Per undervist flere hundrede iværksættere i et tæt samarbejde med 8 kommuner i Trekantområdet.
Per gør meget ud af at få det bedste frem i den enkelte og brænder for at give kursisterne en god oplevelse, der gør, at de kan omsætte læring til praksis i hverdagen.
Anders Nielsen
Chefkonsulent hos IBC
Anders er cand.mag i kommunikation og certificeret coach. Derudover har han en række andre certificeringer i DISC (PPA), TEAMS og TEIQ (emotionel intelligens) fra Thomas International, Belbins teamroller, Insights Discovery adfærdsprofiler samt Extended DISC.
Anders har i mange år arbejdet som leder i flere større internationale virksomheder, udover sin egen rådgivningsvirksomhed, med fokus på salg, ledelse og kommunikation.
Han er specialist i personlig udvikling og læring hos både ledere og medarbejdere, strategisk kompetenceudvikling i samarbejde med ledelse og HR på kundesiden samt design af virksomhedstilpassede forløb. Anders har gennem årene løst opgaver for blandt andet YouSee, GLS, PostNord, Easyfood, Caverion, ALDI og Danske Speditører (DASP).
Anders gør meget ud af, at undervisningen bliver personligt og brænder for forankring af værktøjer og processer. Hans personlige passion er at gøre værktøjer anvendelige i praksis, og fokus er derfor i lige så stor grad på den personlige og mentale del.
Se video med Anders her.
Kurset er for dig, der gerne vil igang med salg, eller har erfaring med salg, men ikke har en formel uddannelse. Du ønsker at blive mere professionel i din dialog med kunderne og derved skabe endnu bedre kunderelationer nu og i fremtiden.
Den grundlæggende salgsuddannelse strækker sig over 6 undervisningsdag(e), og udbydes i Kolding
Der undervises i Kolding på følgende dage kl. 8.15 - 15.40:
Modul 1 - fag 44853 - 04. januar 2024
Modul 2 - fag 44853 - 15. - 16. januar 2024
Modul 3 - fag 47296 - 23. januar 2024
Modul 4 - fag 47248 - 5. - 6. februar 2024
Der undervises i Kolding på følgende dage kl. 8.15 - 15.40:
Modul 1 - fag 44853 - 06. januar 2025
Modul 2 - fag 44853 - 15. - 16. januar 2025
Modul 3 - fag 47296 - 23. januar 2025
Modul 4 - fag 47248 - 3. - 4. februar 2025
Denne erhvervsrettede arbejdsmarkedsuddannelse er officielt anerkendt og delvist finansieret af Undervisningsministeriet. Har du en videregående uddannelse fra fx seminariet eller universitet skal du betale det fulde deltagergebyr: DKK 4110,- eksl. moms. Faglærte og ufaglærte kan få tilskud til arbejdsmarkedsuddannelser, og der kan være mulighed for at søge tilskud til transport, kost og logi og tilskud for tabt løn.
Er du selvstændig, kan du også søge om refusion, såfremt du tilhører AMU’s målgruppe, dvs. du er faglært eller ufaglært. Læs mere om Voksen- og Efteruddannelsesgodtgørelse. Prisen med tilskud er fra DKK 804,- momsfrit.
Følgende AMU-fag indgår i kurset:
Fag | Titel | Dage | Pris |
44853 | Kommunikation og konflikthåndtering | 3 dage | DKK 402 |
47296 | Kundeservice i administrative funktioner | 1 dag | DKK 134 |
47248 | Samtaler og kundetyper i kundekontaktfunktioner | 2 dage | DKK 268 |
I alt | 6 dage | DKK 804 |
Prisen er for deltagere i AMU-målgruppen
Dette kursus indgår i følgende erhvervspakke(r)
Kontor, ledelse og salg, indkøb og markedsføring.