Key Account Management – det strategiske B2B salg

Få succes med dit salg til virksomhedens største og vigtigste kunder ved at gøre din tilgang mere strategisk.
Tilbage til kurset

På kurset lærer du om

Salg er grundlaget for de fleste virksomheders eksistens. Derfor er det særlig vigtigt at arbejde systematisk med hele salgsprocessen i forhold til virksomhedens største og vigtigste kunder – eller dem, der har potentiale til at blive det - hvis du vil udnytte salgspotentialet optimalt.

Det betyder, at du skal lægge mere vægt på den langsigtede planlægning af salget. Det stiller krav til både opfølgning og salgsledelse.
Til gengæld betyder det, at du bliver i stand til at skabe bedre og mere realistiske resultater af værdi for både dig selv og din virksomhed. Og for kunderne!

På dette kursus får du værktøjer til at: 

  • forstå kundernes købsadfærd og købsstrategi
  • bygge bro mellem strategi og proces i salget
  • definere relevante KPI'er for salget
  • udarbejde langsigtet salgsplanlægning
  • lave kundesegmentering
  • arbejde med strategiske salgsmetodikker
  • forstå og bruge principperne Key Account Management og Customer Relationship Management
  • udarbejde en salgs- og kundeplan.

En underviser fortæller

Hør Anders Nielsen, underviser ved IBC Kurser, fortælle om udbyttet ved at deltage i kurset Key Account Manager.

 

Dit udbytte

På uddannelsen får du de nødvendige redskaber til at arbejde systematisk, professionelt og langsigtet med salg og salgsmål på især B2B-markedet.

Du lærer at håndtere det direkte salg såvel som salg via forhandlere ud fra metoder og modeller baseret på Key Account Management-principper (KAM).


Her er du, når du er færdig:

  • Du kan etablere en KAM-funktion til at vedligeholde Key Accounts og finde Key Targets

  • Du kan udarbejde en salgs- og marketingplan

  • Du kender principperne bag salgsledelse

  • Du kan segmentere kunder og emner og tilpasse optimalt salgsadfærd herudfra

  • Du kan tænke langsigtet salg og eksekvere planmæssigt 

Virksomhedens udbytte

Virksomheden får en strategisk platform for salget til Key Target og fastholdelsen af Key Accounts samt praktiske værktøjer til at udvikle de værdiskabende kundeforhold.

Tilrettelæggelse

Key Account Management er tilrettelagt som en kombination af teori og praksis med konkrete øvelser på baggrund af teorierne. Den er bygget op i to moduler med i alt fire undervisningsdage. Alle dage foregår på IBC Innovationsfabrikken i Kolding.

I et mix af oplæg og opgaver udfordres du også, så du med uddannelsen kan skabe grundlag for best practice udførelse i din hverdag med salg. Teorierne bliver integreret i din hverdag, så du får konkrete og brugbare værktøjer med hjem.

Underviserteamet bag

Anders Nielsen

Chefkonsulent hos IBC

Anders er cand.mag i kommunikation og certificeret coach. Derudover har han en række andre certificeringer i DISC (PPA), TEAMS og TEIQ (emotionel intelligens) fra Thomas International, Belbins teamroller, Insights Discovery adfærdsprofiler samt Extended DISC. 

Anders har i mange år arbejdet som leder i flere større internationale virksomheder, udover sin egen rådgivningsvirksomhed, med fokus på salg, ledelse og kommunikation. 

Han er specialist i personlig udvikling og læring hos både ledere og medarbejdere, strategisk kompetenceudvikling i samarbejde med ledelse og HR på kundesiden samt design af virksomhedstilpassede forløb. Anders har gennem årene løst opgaver for blandt andet YouSee, GLS, PostNord, Easyfood, Caverion, ALDI og Danske Speditører (DASP).   

Anders gør meget ud af, at undervisningen bliver personligt og brænder for forankring af værktøjer og processer. Hans personlige passion er at gøre værktøjer anvendelige i praksis, og fokus er derfor i lige så stor grad på den personlige og mentale del.

Se video med Anders her.

 

Målgruppe

Key Account Management er for dig, der arbejder med salg til virksomhedens største og vigtigste kunder eller er på vej til det.

Uanset om du sælger direkte eller via kanaler vil du få stærke værktøjer, du kan inddrage direkte i din hverdag.

 

Pris

DKK 8900,- ekskl. moms

Praktisk info

Key Account Management – det strategiske B2B salg strækker sig over 4 dage, og udbydes i Kolding

Key Account Management – det strategiske B2B salg, Kolding - 17/08/2020

Der er undervisning følgende dage fra kl. 08.30 - 15.30:
17. og 18. august
31. august og 1. september

Key Account Management – det strategiske B2B salg, Kolding - 05/11/2020

Der er undervisning følgende dage fra kl. 08.30 - 15.30:

5. og 6. november
19. og 20. november

 

Firmakurser

AMU-prøver

Uddannelse skal være en oplevelse

I Kolding kan du opleve IBC Innovationsfabrikkens prisbelønnede arkitektur. Rammerne på denne fabrik er kunst, plantevægge, fugle og rislende vand. 

Andre lokationer

IBC Esbjerg
Stormgade 200
6700 Esbjerg

Vis adresse på Google maps

 

IBC Sønderborg
Hilmar Finsens Gade 18
6400 Sønderborg

Vis adresse på Google maps

 

IBC Kurser - Tønder
Plantagevej 35
6270 Tønder

Vis adresse på Google maps

 

IBC Kurser - København
Børsen, Slotsholmsgade 1
1217 København K

Vis adresse på Google maps

Key Account Management – det strategiske B2B salg strækker sig over 4 dage, og udbydes i Kolding

Key Account Management – det strategiske B2B salg, Kolding - 17/08/2020

Der er undervisning følgende dage fra kl. 08.30 - 15.30:
17. og 18. august
31. august og 1. september

Key Account Management – det strategiske B2B salg, Kolding - 05/11/2020

Der er undervisning følgende dage fra kl. 08.30 - 15.30:

5. og 6. november
19. og 20. november

 

Gratis mini e-bøger fra eksperter, tips og tricks, videoer og invitationer til IBC's gratis morgenseminarer.