Salg er grundlaget for de fleste virksomheders eksistens. Derfor er det særligt vigtigt at arbejde systematisk med hele salgsprocessen i forhold til virksomhedens største og vigtigste kunder – eller dem, der har potentiale til at blive det.
Det betyder, at du skal lægge mere vægt på den langsigtede planlægning af salget. Det stiller krav til både opfølgning og salgsledelse.
Til gengæld betyder det, at du bliver i stand til at skabe bedre og mere realistiske resultater af værdi for både dig selv og din virksomhed. Og for kunderne!
På dette kursus får du værktøjer til at:
Hør Anders Nielsen, underviser ved IBC Kurser, fortælle om udbyttet ved at deltage i kurset Key Account Manager.
På uddannelsen får du de nødvendige redskaber til at arbejde systematisk, professionelt og langsigtet med salg og salgsmål på især B2B-markedet.
Du lærer at håndtere det direkte salg såvel som salg via forhandlere ud fra metoder og modeller baseret på Key Account Management-principper (KAM).
Virksomheden får en strategisk platform for salget til Key Target og fastholdelsen af Key Accounts samt praktiske værktøjer til at udvikle de værdiskabende kundeforhold.
På uddannelsen får du:
Du kan etablere en KAM-funktion til at vedligeholde Key Accounts og finde Key Targets
Du kan udarbejde en salgs- og marketingplan
Du kender principperne bag salgsledelse
Du kan segmentere kunder og emner samt tilpasse optimal salgsadfærd ud fra det
Du kan tænke langsigtet salg og eksekvere planmæssigt
Key Account Management er tilrettelagt som en kombination af teori og praksis ved brug af øvelser baseret på teorierne. Den er bygget op over to moduler med i alt fire undervisningsdage. Alle dage foregår på IBC Innovationsfabrikken i Kolding.
I et mix af oplæg og opgaver udfordres du også, så du med uddannelsen kan skabe grundlag for best practice udførelse i din hverdag med salg. Teorierne bliver integreret i din hverdag, så du får konkrete og brugbare værktøjer med hjem.
Anders Nielsen
Chefkonsulent hos IBC
Anders er cand.mag i kommunikation og certificeret coach. Derudover har han en række andre certificeringer i DISC (PPA), TEAMS og TEIQ (emotionel intelligens) fra Thomas International, Belbins teamroller, Insights Discovery adfærdsprofiler samt Extended DISC.
Anders har i mange år arbejdet som leder i flere større internationale virksomheder, udover sin egen rådgivningsvirksomhed, med fokus på salg, ledelse og kommunikation.
Han er specialist i personlig udvikling og læring hos både ledere og medarbejdere, strategisk kompetenceudvikling i samarbejde med ledelse og HR på kundesiden samt design af virksomhedstilpassede forløb. Anders har gennem årene løst opgaver for blandt andet YouSee, GLS, PostNord, Easyfood, Caverion, ALDI og Danske Speditører (DASP).
Anders gør meget ud af, at undervisningen bliver personligt og brænder for forankring af værktøjer og processer. Hans personlige passion er at gøre værktøjer anvendelige i praksis, og fokus er derfor i lige så stor grad på den personlige og mentale del.
Se video med Anders her.
Martin Godt
Chefkonsulent hos IBC 360 E-Learning Center
Martin er uddannet cand.merc i International Marketing og har stor erfaring inden for salg, marketing, regnskab og økonomi fra mange forskellige brancher.
I sin undervisning har han fokus på at skabe et læringsmiljø, hvor alle trives og har mulighed for at blomstre og flytte grænser.
Key Account Management er for dig, der arbejder med salg til virksomhedens største og vigtigste kunder, eller er på vej til det.
Uanset om du sælger direkte eller via kanaler, vil du få stærke værktøjer, du kan inddrage direkte i din hverdag.
DKK 8900,- ekskl. moms
Key Account Management – salgstræning og salgspsykologi strækker sig over 4 dage, og udbydes i Kolding
Der er undervisning følgende dage fra kl. 08.30 - 15.30:
16. - 17. august 2023
23. - 24. august 2023
Der er undervisning følgende dage fra kl. 08.30 - 15.30:
19. - 20. august 2024
26. - 27. august 2024
Der er undervisning følgende dage fra kl. 08.30 - 15.30:
18. - 19. august 2025
25. - 26. august 2025