Salg er grundlaget for de fleste virksomheders eksistens. Derfor er det særligt vigtigt at arbejde systematisk med hele salgsprocessen i forhold til virksomhedens største og vigtigste kunder – eller dem, der har potentiale til at blive det.
Det betyder, at du skal lægge mere vægt på den langsigtede planlægning af salget. Det stiller krav til både opfølgning og salgsledelse.
Til gengæld betyder det, at du bliver i stand til at skabe bedre og mere realistiske resultater af værdi for både dig selv og din virksomhed. Og for kunderne!
På dette kursus får du værktøjer til at:
Hør Anders Nielsen, underviser ved IBC Kurser, fortælle om udbyttet ved at deltage i kurset Key Account Manager.
På uddannelsen får du de nødvendige redskaber til at arbejde systematisk, professionelt og langsigtet med salg og salgsmål på især B2B-markedet.
Du lærer at håndtere det direkte salg såvel som salg via forhandlere ud fra metoder og modeller baseret på Key Account Management-principper (KAM).
Virksomheden får en strategisk platform for salget til Key Target og fastholdelsen af Key Accounts samt praktiske værktøjer til at udvikle de værdiskabende kundeforhold.
På uddannelsen får du:
Du kan etablere en KAM-funktion til at vedligeholde Key Accounts og finde Key Targets
Du kan udarbejde en salgs- og marketingplan
Du kender principperne bag salgsledelse
Du kan segmentere kunder og emner samt tilpasse optimal salgsadfærd ud fra det
Du kan tænke langsigtet salg og eksekvere planmæssigt
Key Account Management er tilrettelagt som en kombination af teori og praksis ved brug af øvelser baseret på teorierne. Den er bygget op over to moduler med i alt fire undervisningsdage. Alle dage foregår på IBC Innovationsfabrikken i Kolding.
I et mix af oplæg og opgaver udfordres du også, så du med uddannelsen kan skabe grundlag for best practice udførelse i din hverdag med salg. Teorierne bliver integreret i din hverdag, så du får konkrete og brugbare værktøjer med hjem.
Per Hyrup Møller
Chefkonsulent hos IBC
Per har en HD i afsætning og Erhvervspædagogisk Diplom. Derudover har han en række certificeringer i DiSC Classic, Everything DiSC, DiSC Nordic ” De 5 dysfunktioner i et Team”, Extended DiSC, Antes DISC og Garuda Basis- & Fokusprofilen samt kurser inden for salgspsykologi, strategi, coaching og iværksætteri.
Med 25 års international erhvervserfaring fra virksomheder som Electrolux, Danske Trælast, Kompan og Vestfrost med flere, har Per har skabt gode resultater og evalueringer inden for sit specialområde; salg og service, kommunikation, konflikthåndtering og samarbejde med fokus på konceptudvikling og undervisning af specialtilrettede kursusforløb målrettet den enkelte virksomheds behov og værdier. Det har en lang række virksomheder som fx Arla, Abena, Boligforeninger, Danish Crown, Centrum Pæle, LEGO, Munkebjerg Gruppen, Sanistål, og Tulip nydt godt af.
I en årrække har Per undervist flere hundrede iværksættere i et tæt samarbejde med 8 kommuner i Trekantområdet.
Per gør meget ud af at få det bedste frem i den enkelte og brænder for at give kursisterne en god oplevelse, der gør, at de kan omsætte læring til praksis i hverdagen.
Key Account Management er for dig, der arbejder med salg til virksomhedens største og vigtigste kunder, eller er på vej til det.
Uanset om du sælger direkte eller via kanaler, vil du få stærke værktøjer, du kan inddrage direkte i din hverdag.
DKK 9895,- ekskl. moms
Key Account Management – salgstræning og salgspsykologi strækker sig over 4 dage, og udbydes i Kolding
Der er undervisning følgende dage fra kl. 08.30 - 15.30:
25. - 26. august 2025
1. - 2. september 2025
Der er undervisning følgende dage fra kl. 08.30 - 15.30:
24. - 25. august 2026
31. august - 1. september 2026