Når indsatsen er slut, hvordan motiverer og udvikler du dine stationsmedarbejdere? Uanset om de er fuldtids-, deltids- eller frivillige medarbejdere, står du som leder over for en række udfordringer, der kræver en kvalificeret indsats.
I samarbejde med De Danske Beredskaber udbyder IBC Kurser et lederforløb, hvor du kan skærpe dine kompetencer inden for ledelse.
Med Stationsledelse i Beredskabet (S-LIB) får du en dynamisk og praksisorienteret uddannelse, hvor du lærer at håndtere og facilitere dagligdagens ledelsesopgaver inden for garagen. Du arbejder med ikke-operative problemstillinger, som eksempelvis:
Du bliver guidet igennem konkrete praktiske lederværktøjer, som eksempelvis:
Maiken Sabine Bang Madsen
Chefkonsulent
Maiken Bang Madsen har en diplomuddannelse i ledelse og organisationsudvikling samt en solid erhvervsbaggrund inden for økonomi og ledelse. Med 20 års erfaring som leder i den finansielle sektor – herunder som filialdirektør i Arbejdernes Landsbank, Nordea og Fynske Bank – har hun skabt markante resultater inden for strategisk ledelse, driftsoptimering og medarbejderudvikling.
Gennem sin karriere har Maiken styrket teamsamarbejde, øget medarbejdertilfredshed og implementeret strategiske initiativer, der har bidraget til vækst og udvikling. Hendes ekspertise i forandringsledelse og coaching af ledere på alle niveauer giver hende en dyb forståelse af de organisatoriske udfordringer og muligheder, virksomheder står overfor.
I dag driver Maiken ledelsesområdet på IBC, hvor hun rådgiver virksomheder inden for ledelse, strategi, forretningsudvikling og ESG. Hun er dedikeret til at hjælpe ledere og organisationer med at identificere og implementere effektive værktøjer, der skaber værdi og sikrer bæredygtige resultater.
Anders Nielsen
Chefkonsulent hos IBC
Anders er cand.mag i kommunikation og certificeret coach. Derudover har han en række andre certificeringer i DISC (PPA), TEAMS og TEIQ (emotionel intelligens) fra Thomas International, Belbins teamroller, Insights Discovery adfærdsprofiler samt Extended DISC.
Anders har i mange år arbejdet som leder i flere større internationale virksomheder, udover sin egen rådgivningsvirksomhed, med fokus på salg, ledelse og kommunikation.
Han er specialist i personlig udvikling og læring hos både ledere og medarbejdere, strategisk kompetenceudvikling i samarbejde med ledelse og HR på kundesiden samt design af virksomhedstilpassede forløb. Anders har gennem årene løst opgaver for blandt andet YouSee, GLS, PostNord, Easyfood, Caverion, ALDI og Danske Speditører (DASP).
Anders gør meget ud af, at undervisningen bliver personligt og brænder for forankring af værktøjer og processer. Hans personlige passion er at gøre værktøjer anvendelige i praksis, og fokus er derfor i lige så stor grad på den personlige og mentale del.
Se video med Anders her.
Janne Krogh Svendsen
Chefkonsulent hos IBC
Janne er oprindeligt uddannet socialpædagog, og har mange års erfaring som leder af forskellige daginstitutioner og som tovholder for IBC's tidligere uddannelse Dig i Centrum (et forløb for unge voksne med særlige udfordringer). Her har hun primært beskæftiget sig med kognitive redskaber, coaching og konflikthåndtering samt positiv psykologi med fokus på den personlige udvikling.
Janne har været projektleder for et regionsprojekt i Region Syddanmark. Desuden har hun udarbejdet AMU prøver for SUS (Serviceerhvervenes Uddannelsessekretariat). Derudover har hun et diplom i Erhvervspædagogik fra UC SYD, og har taget modulet coaching og konflikthåndtering fra IBA Erhvervsakademi i Kolding. Janne er certificeret i FinxS Extended DISC Basic 2020 ved HR Solutions ApS.
Janne har stort fokus på at skabe et trygt læringsmiljø for dig som kursist, hvor trivsel er i højsæde. Undervisningen er dialog- og praksisbaseret, fordi tryghedsskabende relationer skaber grobund for læring og udvikling, således at der skabes værdi for dig og virksomheden.
Stationsledelse i Beredskabet strækker sig over 14 undervisningsdag(e), og udbydes i Kolding
Der er undervisning følgende dage:
5.-6. marts 2025
17.-18. marts 2025
31. marts - 1. april 2025
24.-25. april 2025
7.-8. maj 2025
26.-27. maj 2025
10.-11. juni 2025
Der er undervisning følgende dage:
14.-15. august 2025
4.-5. september 2025
22.-23. september 2025
6.-7. oktober 2025
6.-7. november 2025
24.-25. november 2025
15.-16. december 2025
Denne erhvervsrettede arbejdsmarkedsuddannelse er officielt anerkendt og delvist finansieret af Undervisningsministeriet. Har du en videregående uddannelse fra fx seminariet eller universitet skal du betale det fulde deltagergebyr: DKK 9927,- eksl. moms. Faglærte og ufaglærte kan få tilskud til arbejdsmarkedsuddannelser, og der kan være mulighed for at søge tilskud til transport, kost og logi og tilskud for tabt løn.
Er du selvstændig, kan du også søge om refusion, såfremt du tilhører AMU’s målgruppe, dvs. du er faglært eller ufaglært. Læs mere om Voksen- og Efteruddannelsesgodtgørelse. Prisen med tilskud er fra DKK 2996,- momsfrit. Vi tager forbehold for prisændringer som følge af ministerielle tiltag.
Fag
|
AMU pris
|
Fuld pris.
|
AMU-fag 45368 Værdibaserede arbejdspladser
|
428
|
1444,6
|
AMU-fag 49729 Kommunikation som ledelsesværktøj
|
428
|
1370,3
|
AMU-fag 49733 Situationsbestemt ledelse
|
428
|
1370,3
|
AMU-fag 49732 Lederens konflikthåndtering og vanskelige samtale
|
428
|
1370,3
|
AMU-fag 44383 Medarbejderen som deltager i forandringsprocesser
|
428
|
1370,3
|
AMU-fag 49441 Arbejdsmiljøledelse
|
214
|
815,15
|
AMU-fag 47297 Kommunikation og feedback i administrativt arbejde
|
214
|
815,15
|
AMU-fag 42833 Anerkendende ledelse
|
428
|
1370,3
|
|
2996
|
9926,4
|