Med ledelse af innovationsprocesser får du en god basis viden om, hvordan du ved forandringer kan arbejde innovativt. Du lærer blandt andet, hvordan du skaber rum for innovation og involvering af medarbejdere, ligesom du får viden om innovationsfaserne, kreative værktøjer og betingelserne for at skabe en innovativ udvikling.
På kurset arbejder du med teorier om forandring, du får indblik i ledelsesstil, samt hvilken form for ledelse, der understøtter innovation. Du får viden om den innovative proces og værktøjer, der kan anvendes til kreativ tænkning.
Derudover får du indsigt i elementerne, der skal være til stede, for at medarbejderne kan involvere sig i innovation, og du lærer, hvordan de gode ideer nogle gange opstår i det daglige arbejde.
Du får:
Virksomheden får en leder, der kan:
Kurset er for dig, der er leder eller har lyst til at lære mere om ledelse.
Du kan deltage på kurset, uanset om du er leder eller ej eller har erfaring med ledelse. Det er dog en fordel at have en lederstilling, da du nemmere kan omsætte det lærte i virksomheden efter endt kursus.
Ledelse af innovationsprocesser strækker sig over 2 undervisningsdag(e), og udbydes i Kolding og Aabenraa
Denne erhvervsrettede arbejdsmarkedsuddannelse er officielt anerkendt og delvist finansieret af Undervisningsministeriet. Har du en videregående uddannelse fra fx seminariet eller universitet skal du betale det fulde deltagergebyr: DKK 1330,- eksl. moms. Faglærte og ufaglærte kan få tilskud til arbejdsmarkedsuddannelser, og der kan være mulighed for at søge tilskud til transport, kost og logi og tilskud for tabt løn.
Er du selvstændig, kan du også søge om refusion, såfremt du tilhører AMU’s målgruppe, dvs. du er faglært eller ufaglært. Læs mere om Voksen- og Efteruddannelsesgodtgørelse. Prisen med tilskud er fra DKK 416,- momsfrit. Vi tager forbehold for prisændringer som følge af ministerielle tiltag.
Fag | Titel | Dage | Pris |
47472 | Ledelse af innovationsprocesser | 2 | DKK 416 |
I alt | 2 | DKK 416 |
Dette kursus indgår i følgende erhvervspakke(r)
Kontor, ledelse og salg, indkøb og markedsføring.