Key account management

På kurset får du de nødvendige redskaber til at arbejde systematisk, professionelt og langsigtet med salg og salgsmål på især B2B markedet.
Tilbage til kurset

På kurset lærer du om

Du lærer at håndtere det direkte salg såvel som salg via forhandlere ud fra metoder og modeller baseret på Key Account Management (KAM).

  • At forstå kundernes købsadfærd og købsstrategi
  • At bygge bro mellem strategi og proces
  • Definere relevante KPI’er for salget
  • Langsigtet salgsplanlægning
  • Kundesegmentering
  • Strategiske salgsmetodikker
  • Forstå og bruge principperne Key Account Management og Customer Relationship Management
  • Udarbejde en salgs- og kundeplan

Kurset er:

  • Tæt på din hverdag
  • Tilpasset dine behov
  • Tilrettelagt, så teori og praksis kan forenes
  • Mulighed for erfaringsudveksling med andre ledere inden for branchen

Udbytte

  • Du kan etablere en KAM funktion for at vedligeholde Key Accounts
  • Du kan udarbejde en salgs- og marketingplan
  • Du kender principperne bag salgsledelse
  • Du kan segmentere kunder og emner og tilpasse optimal salgsadfærd herudfra
  • Du kan tænke langsigtet salg og eksekvere

Underviserteamet bag

Anders Nielsen

Chefkonsulent hos IBC

Anders er cand.mag i kommunikation og certificeret coach. Derudover har han en række andre certificeringer i DISC (PPA), TEAMS og TEIQ (emotionel intelligens) fra Thomas International, Belbins teamroller, Insights Discovery adfærdsprofiler samt Extended DISC. 

Anders har i mange år arbejdet som leder i flere større internationale virksomheder, udover sin egen rådgivningsvirksomhed, med fokus på salg, ledelse og kommunikation. 

Han er specialist i personlig udvikling og læring hos både ledere og medarbejdere, strategisk kompetenceudvikling i samarbejde med ledelse og HR på kundesiden samt design af virksomhedstilpassede forløb. Anders har gennem årene løst opgaver for blandt andet YouSee, GLS, PostNord, Easyfood, Caverion, ALDI og Danske Speditører (DASP).   

Anders gør meget ud af, at undervisningen bliver personligt og brænder for forankring af værktøjer og processer. Hans personlige passion er at gøre værktøjer anvendelige i praksis, og fokus er derfor i lige så stor grad på den personlige og mentale del.

Se video med Anders her.

 

Samarbejde

Kurset er udviklet af Danske Speditører i samarbejde med IBC Kurser og IBC Konsulenthus og sætter fokus på de særlige udfordringer og behov, der er i transport og logistikerhvervet.

 

Dette kursus tilbydes i samarbejde med DASP. Læs mere på www.dasp.dk. 

 

Målgruppe

Kurset er målrettet speditions- og transportbranchen – Kurset er for dig, der sidder i en strategisk salgsfunktion elle på sigt skal arbejde med det.

Praktisk info

Key account management strækker sig over 4 undervisningsdag(e), og udbydes i København

Key account management, København

Firmakurser

Workshops

Andre lokationer

IBC Esbjerg
Stormgade 200
6700 Esbjerg

Vis adresse på Google maps

 

IBC Sønderborg
Hilmar Finsens Gade 18
6400 Sønderborg

Vis adresse på Google maps

 

IBC Kurser - Tønder
Plantagevej 35
6270 Tønder

Vis adresse på Google maps

 

IBC Kurser - København
Børsen, Slotsholmsgade 1
1217 København K

Vis adresse på Google maps

Key account management strækker sig over 4 undervisningsdag(e), og udbydes i København

Key account management, København

Gratis mini e-bøger fra eksperter, tips og tricks, videoer og invitationer til IBC's gratis morgenseminarer.