Key Account Management – salgstræning og salgspsykologi

Få succes med dit salg til virksomhedens største og vigtigste kunder ved at gøre din tilgang mere strategisk.
Tilbage til kurset

På kurset lærer du om

Salg er grundlaget for de fleste virksomheders eksistens. Derfor er det særligt vigtigt at arbejde systematisk med hele salgsprocessen i forhold til virksomhedens største og vigtigste kunder – eller dem, der har potentiale til at blive det. 

Det betyder, at du skal lægge mere vægt på den langsigtede planlægning af salget. Det stiller krav til både opfølgning og salgsledelse.

Til gengæld betyder det, at du bliver i stand til at skabe bedre og mere realistiske resultater af værdi for både dig selv og din virksomhed. Og for kunderne!

På dette kursus får du værktøjer til at: 

  • Forstå kundernes købsadfærd og købsstrategi
  • Arbejde med salgspsykologi i praksis
  • Bygge bro mellem strategi og proces i salget
  • Definere relevante KPI'er for salget
  • Udarbejde langsigtet salgsplanlægning
  • Lave kundesegmentering
  • Arbejde med strategiske salgsmetodikker
  • Forstå og bruge principperne Key Account Management og Customer Relationship Management
  • Udarbejde en salgs- og kundeplan

En underviser fortæller

Hør Anders Nielsen, underviser ved IBC Kurser, fortælle om udbyttet ved at deltage i kurset Key Account Manager.

 

Dit og virksomhedens udbytte

På uddannelsen får du de nødvendige redskaber til at arbejde systematisk, professionelt og langsigtet med salg og salgsmål på især B2B-markedet.

Du lærer at håndtere det direkte salg såvel som salg via forhandlere ud fra metoder og modeller baseret på Key Account Management-principper (KAM). 

Virksomheden får en strategisk platform for salget til Key Target og fastholdelsen af Key Accounts samt praktiske værktøjer til at udvikle de værdiskabende kundeforhold.


På uddannelsen får du:

  • De nødvendige redskaber til at arbejde systematisk, professionelt og langsigtet med salg og salgsmål på især B2B-markedet
  • Du kan etablere en KAM-funktion til at vedligeholde Key Accounts og finde Key Targets

  • Du kan udarbejde en salgs- og marketingplan

  • Du kender principperne bag salgsledelse

  • Du kan segmentere kunder og emner samt tilpasse optimal salgsadfærd ud fra det

  • Du kan tænke langsigtet salg og eksekvere planmæssigt 

Tilrettelæggelse

Key Account Management er tilrettelagt som en kombination af teori og praksis ved brug af øvelser baseret på teorierne. Den er bygget op over to moduler med i alt fire undervisningsdage. Alle dage foregår på IBC Innovationsfabrikken i Kolding.

I et mix af oplæg og opgaver udfordres du også, så du med uddannelsen kan skabe grundlag for best practice udførelse i din hverdag med salg. Teorierne bliver integreret i din hverdag, så du får konkrete og brugbare værktøjer med hjem.

Underviserteamet bag

Anders Nielsen

Chefkonsulent hos IBC

Anders er cand.mag i kommunikation og certificeret coach. Derudover har han en række andre certificeringer i DISC (PPA), TEAMS og TEIQ (emotionel intelligens) fra Thomas International, Belbins teamroller, Insights Discovery adfærdsprofiler samt Extended DISC. 

Anders har i mange år arbejdet som leder i flere større internationale virksomheder, udover sin egen rådgivningsvirksomhed, med fokus på salg, ledelse og kommunikation. 

Han er specialist i personlig udvikling og læring hos både ledere og medarbejdere, strategisk kompetenceudvikling i samarbejde med ledelse og HR på kundesiden samt design af virksomhedstilpassede forløb. Anders har gennem årene løst opgaver for blandt andet YouSee, GLS, PostNord, Easyfood, Caverion, ALDI og Danske Speditører (DASP).   

Anders gør meget ud af, at undervisningen bliver personligt og brænder for forankring af værktøjer og processer. Hans personlige passion er at gøre værktøjer anvendelige i praksis, og fokus er derfor i lige så stor grad på den personlige og mentale del.

Se video med Anders her.

 

Martin Godt

Chefkonsulent hos IBC 360 E-Learning Center

Martin er uddannet cand.merc i International Marketing og har stor erfaring inden for salg, marketing, regnskab og økonomi fra mange forskellige brancher. 

I sin undervisning har han fokus på at skabe et læringsmiljø, hvor alle trives og har mulighed for at blomstre og flytte grænser.

Målgruppe

Key Account Management er for dig, der arbejder med salg til virksomhedens største og vigtigste kunder, eller er på vej til det.

Uanset om du sælger direkte eller via kanaler, vil du få stærke værktøjer, du kan inddrage direkte i din hverdag.

 

Pris

DKK 9895,- ekskl. moms

Praktisk info

Key Account Management – salgstræning og salgspsykologi strækker sig over 4 dage, og udbydes i Kolding

Key Account Management – salgstræning og salgspsykologi, Kolding - 19/08/2024

Der er undervisning følgende dage fra kl. 08.30 - 15.30:

19. - 20. august 2024
26. - 27. august 2024

 

Key Account Management – salgstræning og salgspsykologi, Kolding - 18/08/2025

Der er undervisning følgende dage fra kl. 08.30 - 15.30:

18. - 19. august 2025
25. - 26. august 2025

 

Virkomhedskurser

Prøver

Uddannelse skal være en oplevelse

I Kolding kan du opleve IBC Innovationsfabrikkens prisbelønnede arkitektur. Hele bygningen er i træ, og rammerne på denne fabrik er lys, kunst, plantevægge og rislende vand.

Key Account Management – salgstræning og salgspsykologi strækker sig over 4 dage, og udbydes i Kolding

Key Account Management – salgstræning og salgspsykologi, Kolding - 19/08/2024

Der er undervisning følgende dage fra kl. 08.30 - 15.30:

19. - 20. august 2024
26. - 27. august 2024

 

Key Account Management – salgstræning og salgspsykologi, Kolding - 18/08/2025

Der er undervisning følgende dage fra kl. 08.30 - 15.30:

18. - 19. august 2025
25. - 26. august 2025

 

Tilmeld dig nyhedsbrev - få gratis mini e-bøger, tips og tricks og invitationer til gratis morgenseminarer.