Salg er grundlaget for de fleste virksomheders eksistens. Derfor er det særlig vigtigt at arbejde systematisk med hele salgsprocessen i forhold til virksomhedens største og vigtigste kunder – eller dem, der har potentiale til at blive det - hvis man vil udnytte salgspotentialet optimalt.
Det betyder, at der skal lægges mere vægt på den langsigtede planlægning af salget og det stiller krav til både opfølgning og salgsledelse.
Til gengæld betyder det, at du bliver i stand til at skabe bedre og mere realistiske resultater af værdi for både dig selv og din virksomhed. Og for kunderne!
På dette kursus får du værktøjer til:
Hør Anders Nielsen, underviser ved IBC Kurser, fortælle om udbyttet ved at deltage i kurset Key Account Manager.
På uddannelsen får du de nødvendige redskaber til at arbejde systematisk, professionelt og langsigtet med salg og salgsmål på især B2B markedet. Du lærer at håndtere det direkte salg såvel som salg via forhandlere ud fra metoder og modeller baseret på Key Account Management (KAM) principper.
Her er du, når du er færdig:
Du kan etablere en KAM funktion for at vedligeholde Key Accounts og finde Key Targets
Du kan udarbejde en salgs- og marketingplan
Du kender principperne bag salgsledelse
Du kan segmentere kunder og emner og tilpasse optimalt salgsadfærd herudfra
Du kan tænke langsigtet salg og eksekvere planmæssigt
Virksomheden får en strategisk platform for salget til key target og fatsholdelsen af key accounts samt praktiske værktøjer til at udvikle sine værdiskabende kundeforhold.
Key Account Management er tilrettelagt som en kombination af teori og praksis med konkrete øvelser på baggrund af teorierne. Den er bygget op i to moduler med i alt fire undervisningsdage. Alle dage foregår på Innovationsfabrikken i Kolding.
I et mix af oplæg og opgaver udfordres du også, så du med uddannelsen kan skabe grundlag for best practice udførelse i din hverdag med salg. Vi integrerer alle teorier i din hverdag, så du får konkrete værktøjer med hjem.
Anders Nielsen
Chefkonsulent hos IBC
Anders har i mange år arbejdet professionelt med salg, ledelse og kommunikation i flere større internationale virksomheder.
Anders gør meget ud af at gøre sin undervisning personlig, og brænder for forankring af værktøjer og processer. Hans personlige passion er at gøre værktøjer anvendelige i praksis, og fokus er derfor i lige så stor grad på den personlige og mentale del.
Se video med Anders her.
Key Account Management er for dig, der arbejder med salg til virksomhedens største og vigtigste kunder eller er på vej til det. Uanset om du sælger direkte eller via kanaler, vil du få stærke værktøjer, du kan inddrage direkte i din hverdag.
DKK 8900,- ekskl. moms
Key Account Management – det strategiske B2B salg strækker sig over 4 dage, og udbydes i Kolding
Der undervises i Kolding på følgende dage kl. 8.30 - 15.30:
3. maj
15. og 16 maj
30. maj
Der undervises i Kolding på følgende dage kl. 8.30 - 15.30:
25. og 26. oktober
7. og 8. november