At skrive er et håndværk. Det skal læres, og det skal trænes. Skriveprocessen kan deles op i lette trin, sådan at du får modet, lysten og evnen til at fortælle din historie.
På dette kursus får du tips fra eksperten, der hjælper dig med at gøre dine tekster lettere at forstå. Du får tricks, der gør dine beskrivelser til en sanselig oplevelse.
Med din nye viden bliver du bevidst om din personlige skriveproces, så du kan skabe struktur, klarhed og præcise vinkler i dine tekster - og ikke mindst budskaber, der kommer igennem til din læser.
Du får helt konkrete og effektive redskaber med, så den gode tekst altid er inden for rækkevidde. Også når det kan virke uoverskueligt.
Kurset er workshop-baseret, dvs. at alle undervisningsdage er et miks af oplæg, øvelser og arbejde med egne tekster. Du får således hjælp til at løse de udfordringer, du arbejder med lige nu.
På kurset lærer du at mestre:
Kurset varer seks dage, som er fordelt på tre moduler, hvor hvert modul varer to dage. Imellem modulerne er der to ugers pause. Kurset er designet på denne måde, så du imellem modulerne kan anvende det, du har lært, i praksis. Du får mere ud af din uddannelse, når du kan vende tilbage til det næste modul med nye erfaringsbaserede spørgsmål.
Tina Da Silva giver i videoen et hurtig overblik over indhold og udbytte af Skriv Godt uddannelsen.
Efter kurset bliver du en ressource for din virksomhed, når der skal skrives gode tekster, lige fra den korte opdatering til Facebook til den lange tekst i nyhedsbrevet.
Med dine nye kompetencer får din virksomhed også kommunikation, som skaber resultater internt. Hvor mange mails læser du egentlig til ende, og hvor mange mails læser du, som rent faktisk gør en forskel? En god mail er den tykke olie, der smører den moderne organisation.
Er budskabet ikke klart og tydeligt, kan en snørklet mail fra chefen være let at misforstå, således at tingene enten ikke bliver gjort eller bliver gjort forkert.
Når du har gennemført kurset, er du klædt godt på til at skrive gode og fængende tekster.
Tina har arbejdet som tekstforfatter på reklamebureauer og i flere B2B-virksomheder, hvor hun har beskæftiget sig med branding, marketing og kommunikation for internationale brands. Tina da Silva er forfatter til flere fagbøger udgivet af forlaget Lindhardt & Ringhof. Derudover har hun været copywriter på både radio- og tv-reklamer, hvor hun har produceret tusindvis af storyboards og voiceovers. Tina har også arbejdet med intern kommunikation og har bl.a. lavet sprogpolitikken for Grundfos. I dag er Tina underviser, oversætter og selvstændig konsulent inden for digital marketing og strategi.
Tina da Silva
Forfatter og copywriter
Tina har arbejdet som tekstforfatter på reklamebureauer og i flere B2B-virksomheder, hvor hun har beskæftiget sig med branding, marketing og kommunikation for internationale brands. Tina da Silva er forfatter til flere fagbøger udgivet af forlaget Lindhardt & Ringhof. Derudover har hun været copywriter på både radio- og tv-reklamer, hvor hun har produceret tusindvis af storyboards og voiceovers. Tina har også arbejdet med intern kommunikation og har bl.a. lavet sprogpolitikken for Grundfos. I dag er Tina underviser, oversætter og selvstændig konsulent inden for digital marketing og strategi.
Vibeke Egsgaard,
Management Secretary hos Daka Denmark
Tak for et rigtig godt kursus på IBC. Jeg er så glad for alt det, jeg har taget med hjem fra "Skriv Godt" kurset, og jeg bruger det i min hverdag. Jeg kan godt lide den fleksibilitet, der har været - kombineret med programmet og emnerne. Tina da Silva havde tilrettelagt undervisningen, så der blev gennemgået emner og teori kombineret med aktuelle eksempler inden for områderne. Derudover tog hun sig tid til individuel sparring, og der var plads til fleksibilitet, hvis vi spurgte ind til et nyt emne. Det var en varieret, relevant og spændende undervisning med en dygtig og meget inspirerende underviser. Jeg kan varmt anbefale kurset.
Som deltager får du den trykte version af bogen: “Skriv dig ind i dine læseres hjerne, hjerte og pengepung i 8 nemme trin” af Christina Klitsgaard, der er i flere år har arbejdet professionelt med email-markedsføring. Bogen har en værdi af 995 kr. og er inkluderet i deltagergebyret. Bogen er et rigtig godt arbejdsredskab, som du kan bruge, når du kommer hjem fra kurset, og du skal have din nye viden omsat til praksis i din virksomhed.
Skriv godt!-kurset henvender sig til alle, der gerne vil lære at arbejde mere professionelt med skriveprocessen og det at blive bedre til at skrive gode tekster.
Måske arbejder du dagligt med intern eller ekstern kommunikation, hvor du servicerer kunder med tekst til eksempelvis sociale medier, hjemmeside eller nyhedsbreve? Du kan også være informations- eller kommunikationsansvarlig – men det vigtigste er, at du godt kan lide at skrive, og du har brug for skrivemetoder og ikke mindst en effektiv skriveproces, så du opnår bedre tekster.
Du kan have en akademisk uddannelse, hvor du aldrig blev undervist i det at skrive.
Vi håber, du har lyst til at blive en del af et nyt hold af dygtige skribenter hos IBC Kurser.
Skriv godt! strækker sig over 6 undervisningsdag(e), og udbydes i Kolding
Der er undervisning følgende dage fra kl. 9.00 - 16.25:
Modul 1: 19.-20. februar
Modul 2: 11.-12. marts
Modul 3: 22.-23. april
Der er undervisning følgende dage fra kl. 9.00 - 16.25:
Modul 1: 23.-24. september
Modul 2: 28.-29. oktober
Modul 3: 18.-19. november
Denne erhvervsrettede arbejdsmarkedsuddannelse er officielt anerkendt og delvist finansieret af Undervisningsministeriet. Har du en videregående uddannelse fra fx seminariet eller universitet skal du betale det fulde deltagergebyr: DKK 3806,- eksl. moms. Faglærte og ufaglærte kan få tilskud til arbejdsmarkedsuddannelser, og der kan være mulighed for at søge tilskud til transport, kost og logi og tilskud for tabt løn.
Er du selvstændig, kan du også søge om refusion, såfremt du tilhører AMU’s målgruppe, dvs. du er faglært eller ufaglært. Læs mere om Voksen- og Efteruddannelsesgodtgørelse. Prisen med tilskud er fra DKK 402,- momsfrit.
Følgende AMU-fag indgår i kurset:
47299 | Skriftlig kommunikation - sprog og sprogbrug | DKK 268 |
45536 | Faglig skrivning | DKK 0,00 |
47302 | Virksomhedens sprogpolitik i praksis | DKK 134 |
Samlet pris for deltagere i AMU-målgruppen inkl. lån af bøger, materialer og pc |
DKK 402 |
Vi tager forbehold for prisændringer som følge af ministerielle tiltag.