- Forside
- Kurser
- Kommunikation
- Skriv godt!
At skrive er et håndværk. Det skal læres, og det skal trænes. Skriveprocessen kan deles op i lette trin, sådan at du får modet, lysten og evnen til at fortælle din historie.
På dette kursus får du gode tips fra en række eksperter, der hjælper dig med at gøre dine tekster lettere at forstå. Du får tricks, der gør dine beskrivelser til en sanselig oplevelse.
Hør Trine Nygaard fortælle om de erfaringer, hun giver videre som underviser på Skriv godt!, samt hvordan du arbejder hands-on med dit eget arbejde på kurset.
Find dine undervisere på kurset længere nede på siden, hvor du kan læse mere om dem, og hvordan de underviser på forløbet.
Hvor mange mails læser du egentlig til ende, og hvor mange mails læser du, som rent faktisk gør en forskel? En god mail er den tykke olie, der smører den moderne organisation.
Er budskabet ikke klart og tydeligt, kan en snørklet mail fra chefen være let at misforstå, således at tingene enten ikke bliver gjort eller bliver gjort forkert.
Med dine nye kompetencer får din virksomhed kommunikation, som skaber resultater - både internt og eksternt.
Når du har gennemført kurset, er du klædt godt på til at skrive gode og fængende tekster.
Efter kurset bliver du en ressource for din virksomhed, når der skal skrives gode tekster, lige fra den korte opdatering til Facebook til den lange tekst i nyhedsbrevet.
Med din nye viden bliver du altså bevidst om din personlige skriveproces, så du kan skabe struktur, klarhed og præcise vinkler i dine tekster - og ikke mindst budskaber, der kommer igennem til din læser. Du får helt konkrete tips og tricks og effektive redskaber med, så den gode tekst altid er inden for rækkevidde. Også når det kan virke uoverskueligt. På kurset lærer du at mestre:
Kurset er workshop-baseret, dvs. at alle undervisningsdage er et miks af oplæg, øvelser og arbejde med egne tekster. Du får således hjælp til at løse de udfordringer, du arbejder med lige nu.
Trine Nygaard
Journalist og redaktør
Trine er uddannet journalist, og hun var i mange år skribent for medier som Alt for damerne, Femina og Børsen. Herefter blev hun chefredaktør og forlagsdirektør for en række medier, og hun bestred flere ledende poster i mediehuset Aller blandt andet som chefredaktør for modemagasinet IN. Trine har desuden undervist i journalistik på Danmarks Medie og Journalisthøjskole.
Trine er i dag selvstændig konsulent inden for PR, branding og strategi. Hun arbejder som livsstilsredaktør på netmediet POINT of VIEW International, associeret partner i konsulenthuset MU2 og livstilsblogger på livingdanishly.com, der er gearet til det amerikanske marked.
Anders Witzel
Partner og specialist i digital marketing hos somea
Anders Witzel er stiftende partner i somea, som har specialiseret sig i at hjælpe virksomheder og organisationer med at opnå succes på de digitale medier - med særligt fokus på de sociale mediers potentiale. Anders underviser, rådgiver og løser konkrete opgaver for virksomheder med ambitioner på det digitale område.
Anders har en fortid i fagforeningen Kommunikation og Sprog, som han hjalp til at sætte helt nye standarder på sociale medier - og til at vende medlemsafgang til medlemstilgang.
Se film, hvor Anders fortæller om sin undervisningom sin undervisning
René Hjetting
Journalist og kommunikationsrådgiver hos MyPressWire ApS
Til daglig laver René kommunikations- og PR-arbejde for MyPressWire, som har til huse i Taastrup. Hver dag har han kontakt med mange forskellige mennesker, som skal lancere eller relancere deres produkter/ydelser/virksomhed eller vedligeholde deres markedsføring.
Nogle gange er han med, helt fra idéen opstår, gennem planlægningsfasen og til idéen realiseres – andre gange på dele af rejsen.
René hjælper folk med at finde ud af, hvad der skal skrives, hvordan det skal skrives, hvem det skal henvende sig til, hvornår det skal udsendes, og hvilke medier, journalister, bloggere mv., det vil være relevant at satse på – og alt sammen på en måde, som spiller sammen med den øvrige markedsføring.
Som deltager får du den trykte version af bogen: “Skriv dig ind i dine læseres hjerne, hjerte og pengepung i 8 nemme trin” af Christina Klitsgaard, der er i flere år har arbejdet professionelt med email-markedsføring. Bogen har en værdi af 995 kr. og er inkluderet i deltagergebyret.
Bogen er et rigtig godt arbejdsredskab, som du kan bruge, når du kommer hjem fra kurset, og du skal have din nye viden omsat til praksis i din virksomhed.
Skriv godt!-kurset henvender sig til alle, der gerne vil lære at arbejde mere professionelt med skriveprocessen og det at blive bedre til at skrive gode tekster.
Måske arbejder du dagligt med intern eller ekstern kommunikation, hvor du servicerer kunder med tekst til eksempelvis sociale medier, hjemmeside eller nyhedsbreve? Du kan også være informations- eller kommunikationsansvarlig uden at have en lang uddannelse bag dig – men det vigtigste er, at du godt kan lide at skrive, og du har brug for skrivemetoder og ikke mindst en effektiv skriveproces, så du opnår endnu bedre resultater.
Vi håber, du har lyst til at blive en del af et nyt hold af dygtige skribenter hos IBC Kurser.
Skriv godt! strækker sig over 6 undervisningsdag(e), og udbydes i Kolding
Der er undervisning følgende dage fra kl. 9.00 - 16.25:
14. - 15. september 2021
12. - 13. oktober 2021
9. - 10. november 2021
Denne erhvervsrettede arbejdsmarkedsuddannelse er officielt anerkendt og delvist finansieret af Undervisningsministeriet. Har du en videregående uddannelse fra fx seminariet eller universitet skal du betale det fulde deltagergebyr: DKK 3609,- eksl. moms. Faglærte og ufaglærte kan få tilskud til arbejdsmarkedsuddannelser, og der kan være mulighed for at søge tilskud til transport, kost og logi og tilskud for tabt løn.
Er du selvstændig, kan du også søge om refusion, såfremt du tilhører AMU’s målgruppe, dvs. du er faglært eller ufaglært. Læs mere om Voksen- og Efteruddannelsesgodtgørelse. Prisen med tilskud er fra DKK 756,- momsfrit.
Følgende AMU-fag indgår i kurset:
47299 | Skriftlig kommunikation - sprog og sprogbrug | DKK 252 |
47300 | Tekster på papir | DKK 252 |
47301 | Tekster til nettet - formulering og opbygning | DKK 252 |
Samlet pris for deltagere i AMU-målgruppen inkl. lån af bøger, materialer og pc | DKK 756 |
Vi tager forbehold for prisændringer som følge af ministerielle tiltag.