Kurset giver dig et bredt indblik i sælgerens og servicemedarbejderens primære værktøjskasse. Herunder også værktøjer, der sikrer den gode kundeforståelse og andre parametre inden for salg og service, der gør virksomheden mere konkurrencedygtig.
Du lærer, hvordan du gennemfører et salg ved brug af forskellige teknikker. Du får f.eks. forståelse for, hvordan du indleder positiv kontakt til kunden ved at lytte til kundens behov og forventninger. Dernæst, hvordan du afslutter salget og kontakten til kunden.
På kurset lærer du også om det administrative arbejde i en salgsfunktion som f.eks. tilbudsgivning, håndtering af ordremodtagelse, fakturering og kundereklamationer.
Du får desuden viden om:
Salg som håndværk - den gode salgsproces fra start til aftale
Service – hvordan giver du det lille ekstra til kunderne?
Personlig salgsstil - værktøjer til optimering af din egen salgsindsats
Konflikthåndtering – du lærer at tackle vanskelige kundetyper ved brug af konstruktive kommunikationsværktøjer
Online kundeservice og tjenester – du lærer at kommunikere og servicere kunden via elektroniske medier
Du får udleveret kursusmateriale, som f.eks. film, præsentationer, filer og skriftligt materiale, som er udarbejdet med henblik på, at du arbejder selvstændigt.
Dette kursus er et e-læringskursus, hvor du arbejder selvstændigt med opgaver, tekster, lydfiler og videomateriale på en computer. Kurset foregår på IBC og kan ikke tages som fjernundervisning. Undervisningen finder sted i vores digitale læringscenter, hvor der er en konsulent til stede, der vejleder dig under hele forløbet. Du kan tage dette e-læringskursus i vores lokaler på IBC i Aabenraa eller Kolding. E-læringskurset på IBC foregår ikke som traditionel klasseundervisning. Du tager kurset i vores digitale læringscenter i dit tempo og på de dage, som passer dig.
Du får viden om salgsteknikker og kundeservice samt kommunikationsværktøjer, der gør dig i stand til at håndtere forskellige typer af kunder og salgssituationer.
Bodil Søllingvraa
”Det digitale e-læringscenter er et meget fleksibelt kursustilbud, fordi du har mulighed for at deltage i et kursus med få dages varsel, og der er ikke krav om et bestemt antal deltagere. Du kan derfor være sikker på, at alle kurserne bliver afholdt.
Vi er også meget tilfredse med det brede udbud af kurser, IBC tilbyder. Det giver os helt nye muligheder for at uddanne vores medarbejdere."
Kurset er for dig, der arbejder med, eller ønsker at arbejde med salg og kundeservice. Du skal varetage salgsopgaver og have kundekontakt enten direkte, telefonisk eller via elektroniske medier.
Kurset henvender sig til dig som arbejder i eller ønsker at arbejde i den merkantile sektor |
Salgsteknik strækker sig over 6 undervisningsdag(e), og udbydes i Kolding og Aabenraa
Der er undervisning i Kolding fra kl. 08.15-15.40. Vi tager forbehold for eventuelle ændringer i tider inden for kursusperioden, fagenes rækkefølge, samt ændringer af lovmæssig karakter.
Denne erhvervsrettede arbejdsmarkedsuddannelse er officielt anerkendt og delvist finansieret af Undervisningsministeriet. Har du en videregående uddannelse fra fx seminariet eller universitet skal du betale det fulde deltagergebyr: DKK 4239,- eksl. moms. Faglærte og ufaglærte kan få tilskud til arbejdsmarkedsuddannelser, og der kan være mulighed for at søge tilskud til transport, kost og logi og tilskud for tabt løn.
Er du selvstændig, kan du også søge om refusion, såfremt du tilhører AMU’s målgruppe, dvs. du er faglært eller ufaglært. Læs mere om Voksen- og Efteruddannelsesgodtgørelse. Prisen med tilskud er fra DKK 1248,- momsfrit. Vi tager forbehold for prisændringer som følge af ministerielle tiltag.
Følgende AMU-fag indgår i uddannelsen:
Fag | Titel | Dage | Pris |
45389 | Konflikthåndtering for salgsmedarbejderen | 1 | 208,00 kr. |
47236 | Administrative opgaver i salgsarbejdet | 2 | 416,00 kr. |
47189 | Online kundeservice og -rådgivning | 2 | 416,00 kr. |
47296 | Kundeservice i administrative funktioner | 1 | 208,00 kr. |
I alt | 6 | 1248,00 kr. |