ITIL 4.0 - Foundation

Få et grundlag til bedre effektivitet og kvalitet i dit IT Service Management.
Tilbage til kurset

På kurset lærer du om

Bliv klogere på best practice inden for IT Service Management med et kursus i ITIL 4.0 - Foundation og få styr på de grundlæggende principper inden for ITIL (Information Rechnology Infrastructure Library) – det fælles sprog, som anvendes af alle, der skal arbejde professionelt med metoden.

Du lærer at forstå, hvordan service lifecycle-tankegangen bidrager til at sikre høj kvalitet i leverancer og en stabil og tilpasningsdygtig IT-driftsorganisation. Derudover opnår du viden om ITIL-terminologiens struktur og basale koncepter, ligesom du lærer hovedprincipperne i ITIL Best Practices for Service Management. 

Du lærer i praksis, hvordan du arbejder med:

  • ITIL Service Management
  • Service Strategi
  • Service Design
  • Service Overgang
  • Service Operation
  • Continual Service Improvement
  • Værktøjsunderstøttelse af ITIL-processer

Vores e-læringsplatform gør, at du kan lære når, og hvor det passer dig.

Dit og virksomhedens udbytte

Formålet med kurset er at opnå en viden om ITIL-terminologiens struktur og basale koncepter, så du forstår hovedprincipperne i ITIL Best Practices for Service Management.  

 

Kursusform

Kurset udbydes som e-læring, hvilket vil sige, at du har adgang til et virtuelt undervisningsmiljø med undervisningsvideoer, quizzer, øvelser og meget mere.

E-læringsmaterialet er på engelsk, dvs. der anvendes engelske termer og engelsk undervisningsmateriale, samt supplerende online engelsk eksamensforberedelse.

Eksamen er multiple choice-test og foregår på engelsk.

Akkrediteret udbyder og eksamen

IBC og Mentorix ApS udbyder i samarbejde certificeringerne ITIL 4.0 - Foundation. Undervisere, undervisningsmateriale og certificeret eksamen er akkrediteret og godkendt af eksamensinstituttet PeopleCert på vegne af Axelos.

itil ato logo4 422x147

Målgruppe

Kurset er for dig, som arbejder hands-on med IT-drift og -udvikling, du har en generel viden om IT og en forståelse for din egen virksomhed, hvor du er med til at strukturere din virksomheds forretningsprocesser og forbedre virksomhedens IT Service Management. 

Du arbejder for eksempel professionelt med IT eller er leder, Business Analyst, forretningsudvikler eller procesejer.

Det kræves ikke noget forudgående kendskab.

Pris

DKK 6300,- ekskl. moms

Undervisning afvikles som e-læring og der vil derfor ikke være fysisk undervisning.

ITIL 4.0 - Foundation-certificeringen er foregår på engelsk og er inkl. eksamen og manual. Eksamen er en online multiple choice, som varer 1 time. Der er i alt 40 spørgsmål, og du skal have 26 rigtige svar for at bestå.

ITIL 4.0 - Foundation, Online

Du vil inden for 14 dage modtage login til e-læringsplatformen fra vores samarbejdspartner Mentorix.

Firmakurser

Workshops

Undervisning afvikles som e-læring og der vil derfor ikke være fysisk undervisning.

ITIL 4.0 - Foundation-certificeringen er foregår på engelsk og er inkl. eksamen og manual. Eksamen er en online multiple choice, som varer 1 time. Der er i alt 40 spørgsmål, og du skal have 26 rigtige svar for at bestå.

ITIL 4.0 - Foundation, Online

Du vil inden for 14 dage modtage login til e-læringsplatformen fra vores samarbejdspartner Mentorix.

Gratis mini e-bøger fra eksperter, tips og tricks, videoer og invitationer til IBC's gratis morgenseminarer.