SEO Manager kursus

Lær, hvordan AI kan automatisere din SEO og øge din organiske trafik. Og hvordan du slår dine konkurrenter på Google med professionelle værktøjer som Ahrefs, Google Search Console, Semrush og OpenAI.
Tilbage til kurset

På kurset lærer du om

Vil du vide, hvorfor konkurrenterne ligger foran dig på Google? Og hvordan AI kan hjælpe med at sætte SEO på autopilot og vinde mere organisk trafik? Se programmet for alle dagene, hvor værktøjer som Ahrefs, Google Search Console, Semrush og OpenAI bliver dine bedste venner.

IBC’s SEO kursus er kendetegnet ved følgende fire fordele.

  1. Underviseren er SEO-ekspert - Mik Andersen arbejder til dagligt med SEO hos Danmarks største e-handelshus.

  2. Du får SEO-e-bogen "SEO LEX" på 426 sider som en del af kursusprisen. Bogen er kåret som Danmarks bedste SEO-bog.

  3. Du får adgang til en Ahrefs-konto under kurset. Ahrefs bruges af alle performance marketing-bureauer, og du får mulighed for at afprøve, hvorfor det er så populært.

  4. Kurset varer 3 dage, fordi vi har erfaret, at du skal hjem og arbejde med din nye SEO-viden, og komme tilbage for at stille spørgsmål til dine udfordringer.


Vi opbygger din viden om søgeordsanalyse, teknisk SEO, linkbuilding, duplicate content, onpage- og offpage optimering. Du får et indblik i søgemønstre og tendenser, ligesom du naturligvis også får ekspertviden om søgeordsanalyser baseret på en kombination af brainstorming, viden om produkter, søgeordsværktøjer og synonymer.



Med redskaber fra dette kursus kan du optimere HTML-koden på dit website, så det lever op til søgemaskinernes guidelines, og du kan linkbuilde via linkkataloger, gæsteblogge, sociale medier og eget linkbuilding netværk. Du lærer at bruge SEMrush, der giver dig omfattende indsigt og analyser af dit website, hvilket hjælper dig med at optimere din SEO. Du lærer også i praksis at bruge Ahrefs, der hjælper dig med at se, hvorfor dine konkurrenter rangerer højt, og hvad du skal gøre for at overgå dem. 

 

  • SEO værktøjer som f.eks. Ahfrefs og SEMrush. 
  • Søgninger, søgemønstre og tendenser
  • Søgeordsanalyse og konkurrentanalyse
  • Prioritering af søgeord ud fra søgevolumen og konkurrencen i søgemaskinerne
  • Onpage og offpage optimering
  • Produktion af indhold i større mængder - med bevaring af kvalitet
  • Identificering af indekseringsbarrierer og dobbelt indhold
  • Flytning af et website til et nyt domæne/platform og forebyggelse af placeringer i Google
  • Internationalisering af websitet
  • Linkbuilding-teknikker
  • Opbygning af eget linkbuilding netværk
  • SEO-køreplan

Din underviser er SEO-ekspert

Du undervises af en SEO-ekspert, der dagligt skaber SEO-resultater for sine kunder hos Hesehus, Danmarks førende e-handelshus. Mik Andersen er ikke bare en dygtig SEO-ekspert; han er også en formidabel formidler. I denne video giver Mik dig et hurtigt overblik over indholdet på SEO Manager-uddannelsen.

Dit og virksomhedens udbytte

Søgemaskineoptimering er en af de mest effektive og økonomiske former for markedsføring. Det kræver først og fremmest viden, træning og ressourcer for at opnå gode og stabile resultater. På kurset lærer du at dokumentere den konkrete indtjening fra at ligge højt i Googles søgeresultater, så du kan se, at SEO er en nødvendig del af en positiv økonomi i din virksomhed.

Google vurderer kvaliteten og optimeringen af de sider, du sender kunder ind på via Google Ads. En godt SEO-optimeret landingsside vil forbedre dine klikpriser og placeringer både i Adwords og i de organiske søgeresultater. Se også vores kursus i Google Ads, der giver dig mulighed for at dominere søgeresultaterne fuldstændigt.

For dig personligt kan dette kursus være begyndelsen på et nyt ansvarsområde i din virksomhed, hvor du arbejder. Det kan være, at du som iværksætter får gang i din nye webshop, eller det kan være de allerførste skridt mod en ny karriere som SEO-ekspert.

Få den ultimative håndbog til SEO!

På tre dage kan du ikke lære alt om SEO, derfor lægger vi vægt på at give dig redskaber til at fortsætte din læring efter forløbets afslutning. Som deltager vil du modtage den omfattende digitale håndbog SEO LEX, skrevet af Thomas Rosenstand. Håndbogen, som normalt koster 1495 kr., medfølger uden ekstra omkostninger som en del af deltagergebyret.

Denne indgående 426-siders SEO e-bog er spækket med praktiske råd og vejledninger. Den udgør den ideelle ressource til at udvikle dine nyerhvervede færdigheder og fungerer samtidig som et værdifuldt opslagsværk, når du skal implementere effektive SEO-strategier.

SEO Kursus 2023

Underviserteamet bag

Mik Andersen

SEO-ekspert hos Hesehus

Mik Andersen er SEO-ekspert hos Hesehus, Danmarks førende e-handelshus, hvor han i det daglige arbejder med alle typer af SEO-opgaver - lige fra store SEO-tekniske opgaver for nogle af landets største virksomheder til mindre dedikerede linkbuildingopgaver for små og mellemstore virksomheder. Mik startede sin karriere inden for online markedsføring hos Bondtofte&Co - et af landets mest kendste SEO bureauer, og han har arbejdet som konsulent med SEO og online markedsføring i 10 år. Mik har en bachelor i webudvikling og en cand.it fra IT-universitet i København. 

 

"Hvordan får vi banket vores websites op i top 3 placering? Valgt de rigtige søgeord? Og skrevet SEO tekster, som fungerer? Efter Jesper deltog på SEO Advanced Manager kom han hjem med svar på spørgsmålene, ny information og nye guldkorn i bagagen."

Jesper Nygaard

IT-chef, Kokken & Jomfruen

At det blev kurset SEO Advanced Manager på IBC Kurser, som Jesper Nygaard valgte at deltage på, var ikke tilfældighedernes spil. Jesper, som er IT chef hos Kokken & Jomfruen, var fra starten meget bevidst om hans ønsker til udbyttet af hans kursusdeltagelse, han undersøgte markedet i forhold til kursusindhold og underviser, og SEO Advanced Manager opfyldte det perfekt.


- Jeg greb hurtigt fat i Advanced Manager-kurset fordi, jeg fik indtrykket af, at det ville være meget handlings- og løsningsorienteret. Jeg ønskede ikke et foredragsagtigt kursus, hvor man kommer og høre en person fortælle og læse en masse ting op, men hvor der er ikke er nogen handling bag, siger Jesper og fortsætter – Jeg ville have konkrete handle- og løsningsmuligheder med hjem, som jeg kunne tage direkte i brug, når jeg returnerede til jobbet.


Ved ethvert kursus er det interessante jo, hvad udbyttet bliver og om det er brugbart. Og Jesper er ikke sen til at reklamere med Kokken & Jomfruens resultater. – På flere af de store søgeord, hvor vi gerne vil findes, er vi gået fra en 5. plads eller længere nede til nu at ligge i top 3, og det kan helt sikkert tilskrives kurset og guldkornene derfra, siger en tilfreds Jesper.


Jesper er også blevet mere bevidst omkring tekstopbygning, og hvordan han skaber højere ordtæthed på hver side ud fra de udvalgte søgeord. - Jeg fik gode værktøjer med retur til at måle ordtætheden op imod læsekvalitet, tekstens kvalitet og brugerens læseegenskaber, informerer Jesper. Derudover er han blevet klogere på linkbuilding-delen. – Vi fik redskaber til at få tunet ens linkbuilding med, og det har jeg brugt en del krudt på hjemme i virksomheden, beretter Jesper.


– Det var rigtig indbringende at sparre med de andre kursister ved gruppeopgaverne. Efterfølgende har vi oprettet en Facebook gruppe, hvor vi beretter om ting vi har afprøvet, set eller hørt om, som de andre måske også kunne have gavn af, og det er et super godt netværk med forskellige kompetencer, smiler Jesper.

Program for uddannelsen

Vi ved af erfaring, at to dage ikke er nok til at mestre SEO. Derfor strækker IBC's SEO-uddannelse sig over tre dage, opdelt i to moduler. Der er to ugers pause mellem de to moduler, hvilket giver dig mulighed for at anvende det, du har lært, i praksis mellem modulerne. Ved at kunne arbejde med det, du har lært mellem modulerne, kan du vende tilbage til uddannelsen med nye spørgsmål baseret på dine udfordringer.

Kursusdag 1 - Introduktion til SEO og værktøjer

Den første kursusdag giver en dybdegående introduktion til søgemaskineoptimering (SEO) og de værktøjer, der er afgørende for professionel SEO-praksis. Du vil blive bekendt med følgende værktøjer og koncepter:

  • AI SEO med Wordhero og OpenAI ChatGPT: Udforsk hvordan kunstig intelligens kan forbedre din SEO-strategi og hjælpe med at skrive højkvalitets SEO-tekster.
  • Semrush og Ahrefs: Få indsigt i at analysere websites synlighed og udføre søgeordsanalyser ved hjælp af førende værktøjer som Semrush og Ahrefs.
  • Screaming Frog: Lær at bruge Screaming Frog til teknisk SEO-analyse og forbedre dit website igennem søgemaskineoptimering.
  • Søgeordsanalyse: Opdag metoder til at udføre effektiv søgeordsanalyse ved hjælp af forskellige værktøjer som Storybase.com, Answerthepublic.com og Ahrefs Keyword Explorer.
  • Prioritering: Track og få positionerne på specifikke søgeord fra jeres website med f.eks. tinyranker.com og ranktracker.com.
  • Google Business Profil: Lær vigtigheden af lokal SEO og hvordan du bliver synlig i lokalområdet gennem en Google Business Profil.

 

Kursusdag 2 - Teknisk SEO

På den anden kursusdag dykker ned i teknisk SEO og dækker en række essentielle emner og værktøjer. Du lærer den nødvendige tekniske viden til at optimere dit websted effektivt og undgå almindelige fejl, der kan påvirke din SEO.

 

  • Tekniske begreber og URL-formatering: Udforsk dos and don'ts inden for URL-formatering og hvordan søgemaskiner som Google bedst læser og indekserer dine URL'er.
  • User Engagement og Google Analytics 4 (GA4): Lær hvordan du sporer brugeradfærd effektivt ved hjælp af Google Analytics 4 (GA4) og optimerer brugerengagement på dit websted.
  • Duplikeret indhold og paginerings-sider: Opdag tekniske og redaktionelle aspekter af duplikeret indhold og lær hvordan du finder og undgår duplikeret indhold, der kan straffe din hjemmesides placering i søgeresultaterne.
  • Onpage SEO og Click-Through Rate (CTR) Optimering: Få tips og tricks til at forbedre din hjemmesides placering i søgeresultaterne og øge klikraten gennem avanceret onpage SEO-praksis.

Kursusdag 3 - Linkbuilding, Hastighedsoptimering, Schema, Social Media Optimizer og Open Graph. 

På den sidste kursusdag dykker vi ned i avancerede emner relateret til SEO og indholdsoptimering. Du får avancerede teknikker til at forbedre dine SEO-resultater , og du lærer at optimere indhold på tværs af forskellige platforme. 

  • Linkbuilding og interne Links: Linkbuilding taktik med f.eks. værktøjer som Bazoom og SeoWorks. Linkets anatomi, linktyper og anvendelse af ankertekster. Lær også hvordan du udnytter interne links til at forbedre websitets struktur og søgemaskineoptimering.
  • Website hastighedsoptimering: Lær om værktøjer, analyser og optimering teknikker til at forbedre websitets hastighed: Treo, Google PageSpeed Insight, GTmetrix, Pingdom Tools, WebPageTest og Google Chrome Audit.
  • SEO Usability: Dette inkluderer forståelse af brugervenlighed, performance og Google's Core Web Vitals-algoritme opdatering.
  • Schema Markup (Struktureret Data): Opdag fordelene ved at implementere strukturerede data på dit websted og hvordan det kan forbedre din synlighed i søgeresultaterne.
  • Søgeordstæthed (Keyword Density) og Social Media Optimizer: Lær at optimere din content til at fremstå professionelt på sociale medier og få delinger og omtaler af dine URL's. 
  • Måling og rapportering: Få også indsigt i at måle væksten af din SEO og dokumentere resultaterne af dit arbejde.
  • Din fortsatte læring: Hvor lærer de professionelle mere - blogs, podcast og bøger om SEO.

Byg ovenpå med flere kurser i kommunikation og marketing

IBC har fem grundlæggende marketing uddannelser: Digital Marketing Manager, Social Media Manager, Grafisk Design Basis, Skrivekursus og WordPress. De fem uddannelser giver dig et solidt grundlag, som du kan bygge ovenpå med kurser, der giver mulighed for specialisering indenfor f.eks.- SEO, Facebook ads, Google ads, copywriting, nudging, mobilvideo etc.

Målgruppe

Kurset henvender sig til alle, der ønsker at arbejde med søgemaskineoptimering eller allerede har ansvaret for virksomhedens SEO-indsats. Dette er relevant for kommunikationsmedarbejdere, freelance konsulenter, webshop-ejere eller lignende.

Kurset kræver ingen forudgående kendskab til søgemaskineoptimering. Det er et intensivt kursus og vil også være gavnligt for dem, der har erfaring med SEO. Det vil være en fordel, hvis du er fortrolig med at arbejde i CMS-systemer, da det indebærer opdatering af din hjemmeside.

Pris

DKK 7899,- ekskl. moms

Praktisk info

SEO Manager kursus strækker sig over 3 undervisningsdag(e), og udbydes i Kolding

SEO Manager kursus, Kolding - 10/09/2024

Der er undervisning følgende dage fra kl. 9.00 - 15.00:
Modul 1: 10. - 11. september 2024
Modul 2: 1. oktober 2024

SEO Manager kursus, Kolding - 02/09/2025

Der er undervisning følgende dage fra kl. 9.00 - 15.00:
Modul 1: 2. - 3. september 2025
Modul 2: 24. september 2025

Virkomhedskurser

Prøver

Uddannelse skal være en oplevelse

I Kolding kan du opleve IBC Innovationsfabrikkens prisbelønnede arkitektur. Hele bygningen er i træ, og rammerne på denne fabrik er lys, kunst, plantevægge og rislende vand.

SEO Manager kursus strækker sig over 3 undervisningsdag(e), og udbydes i Kolding

SEO Manager kursus, Kolding - 10/09/2024

Der er undervisning følgende dage fra kl. 9.00 - 15.00:
Modul 1: 10. - 11. september 2024
Modul 2: 1. oktober 2024

SEO Manager kursus, Kolding - 02/09/2025

Der er undervisning følgende dage fra kl. 9.00 - 15.00:
Modul 1: 2. - 3. september 2025
Modul 2: 24. september 2025

Tilmeld dig nyhedsbrev - få gratis mini e-bøger, tips og tricks og invitationer til gratis morgenseminarer.