Salgspsykologi i praksis

Et intensivt forløb for dig, der vil forstå dine kunders adfærd og blive klogere på egen sælgerprofil. Du bliver opdateret om det nyeste inden for salgspsykologi og best practice.
Tilbage til kurset

På kurset lærer du om

Hvad skal der til for at få succes med dit salg og skabe glade, loyale kunder, der kommer igen og køber igen og igen?

På kurser lærer du om, hvor meget indsalget betyder for kundens loyalitet på den lange bane, hvordan du kan tilpasse og udvikle din egen salgsstil, så du kan få det optimale ud af mødet med kunden og ikke mindst de psykologiske aspekter af det gode salg.

Du får salgstræning af erfarne kræfter, der selv har opbygget salgsafdelinger og prøvet mange ting af i praksis. Teorier og modeller bliver konverteret til konkrete værktøjer, som du kan tage med hjem fra første færd og prøve af i praksis.

På kurset lærer du om:

  • Din egen salgsprofil
  • DISC adfærdsprofiler som udviklings- og salgsværktøj
  • Den proaktive salgsproces og faserne: Skab tillid, Afdæk behovet, Giv den rigtige løsning og Få aftalen i hus
  • Konkrete salgsværktøjer til faserne som f.eks. den gode mødedagsorden, håndtering af kundeprofilerne, bearbejdning af indvendinger og forhandlingsteknik
  • Salgsmetodikker, herunder Solution Sales og SPIN Selling
  • Planlægning og prioritering af den gode salgsdag
  • Neurosales – find mønstrene i irrationel kundeadfærd 

Dit og virksomhedens udbytte

Du vil opleve mere salg af højere kvalitet, og dermed en lettere hverdag med gladere kunder. Samtidig får du en skarpere salgsprofil, når du lærer at tilpasse dig selv og dit salg til kunderne og forstår deres beslutningsprocesser.

Mange salgsressourcer er selvlærte (autodidakte). Ved at arbejde systematisk med salgspsykologi får virksomheden et fælles sprog omkring, hvad det gode salg er. Dette kombineret med en dybere kundeindsigt giver mulighed for i større grad at blive proaktive på salget og dermed udvikle både den enkelte kunde og hele markeder.

Kursets forløb

Forløbet er på 4 dage i alt, delt op i 2 moduler á 2 dage, og er tilrettelagt som et mix mellem faglige oplæg (teori og modeller), arbejde med cases relateret til egen virksomhed samt fælles sparring og læring.

Der udleveres materialehæfter og alle modeller gøres tilgængelige på vores onlineplatform, så du kan tage dem med hjem og gøre dem til jeres egne. Du vil få udleveret en række unikke modeller, der er skræddersyet til forløbet.

Underviserteamet bag

Anders Nielsen

Chefkonsulent hos IBC

Anders er cand.mag i kommunikation og certificeret coach. Derudover har han en række andre certificeringer i DISC (PPA), TEAMS og TEIQ (emotionel intelligens) fra Thomas International, Belbins teamroller, Insights Discovery adfærdsprofiler samt Extended DISC. 

Anders har i mange år arbejdet som leder i flere større internationale virksomheder, udover sin egen rådgivningsvirksomhed, med fokus på salg, ledelse og kommunikation. 

Han er specialist i personlig udvikling og læring hos både ledere og medarbejdere, strategisk kompetenceudvikling i samarbejde med ledelse og HR på kundesiden samt design af virksomhedstilpassede forløb. Anders har gennem årene løst opgaver for blandt andet YouSee, GLS, PostNord, Easyfood, Caverion, ALDI og Danske Speditører (DASP).   

Anders gør meget ud af, at undervisningen bliver personligt og brænder for forankring af værktøjer og processer. Hans personlige passion er at gøre værktøjer anvendelige i praksis, og fokus er derfor i lige så stor grad på den personlige og mentale del.

Se video med Anders her.

 

Du får en bog om salgspsykologi

Som en del af kurset får du bogen "Sælg med hovedet”, der er skrevet af Katja Hessel og Nille Presskorn.

Bogen forklarer ud fra relevante cases og forskning, hvordan salgskommunikation påvirker relationer, og vækker vores følelser. Desuden hvorfor og hvordan hjernen reagerer på salgsprocesserne.

Sælg_med_hovedet.png

Målgruppe

Forløbet er for dig, der er sulten efter at blive klogere på dit salg. Du har formentlig allerede kunder, og har prøvet kræfter med de første salg. Nu vil du videre og have flere værktøjer i værktøjskassen samt have sparring med andre sælgere og udfordres på nogle af de ting, du selv har oparbejdet i praksis.

Arbejder du med langsigtet salg og storkunder, kan du med fordel overveje forløbet Key Account Management – det strategiske B2B salg i praksis.

Mangler du input til at stå stærkere i forhandlinger, bør du overveje at deltage på kurset Forhandlingsteknik i praksis.

Pris

DKK 8500,- ekskl. moms

Praktisk info

Salgspsykologi i praksis strækker sig over 4 undervisningsdag(e), og udbydes i Kolding

Salgspsykologi i praksis, Kolding - 06/09/2022

Der er undervisning følgende dage i Kolding kl. 09:00 - 15:30

6. og 7. september 
20. og 21. september 

Virkomhedskurser

Prøver

Uddannelse skal være en oplevelse

I Kolding kan du opleve IBC Innovationsfabrikkens prisbelønnede arkitektur. Rammerne på denne fabrik er kunst, plantevægge og rislende vand. 

Andre lokationer

IBC Esbjerg
Stormgade 200
6700 Esbjerg

Vis adresse på Google maps

 

IBC Sønderborg
Hilmar Finsens Gade 18
6400 Sønderborg

Vis adresse på Google maps

 

IBC Kurser - Tønder
Plantagevej 35
6270 Tønder

Vis adresse på Google maps

 

IBC Kurser - København
Børsen, Slotsholmsgade 1
1217 København K

Vis adresse på Google maps

Salgspsykologi i praksis strækker sig over 4 undervisningsdag(e), og udbydes i Kolding

Salgspsykologi i praksis, Kolding - 06/09/2022

Der er undervisning følgende dage i Kolding kl. 09:00 - 15:30

6. og 7. september 
20. og 21. september 

Tilmeld dig nyhedsbrev - få gratis mini e-bøger, tips og tricks og invitationer til gratis morgenseminarer.