Omnichannel Marketing, der sætter kunden i centrum. Efter kurset kan du udvikle og varetage omnichannel-indsatsen for virksomheden med udgangspunkt i digitale forretningsmodeller. På kurset arbejder du med markedsføring på tværs af kanaler med virksomhedens målsætning og strategi som omdrejningspunkt. Du får redskaberne til at styrke virksomhedens placering både online og offline. Du kan målrette marketing-indsatsen ved at anvende digitale forretningsmodeller, der ruster virksomheden til både nutidens og fremtidens forbrugere.
Du lærer at optimere virksomhedens indsats ved at videreudvikle eksisterende digitale forretningsmodeller med det formål at fremme virksomhedens omnichannel indsats. Du lærer desuden at behandle, indhente og anvende omnichannel data til at udvikle markedsføring rettet mod virksomhedens målgruppe(r). Du lærer på baggrund af indsamlede data selv at komme med oplæg til optimering af marketing-indsatsen, samt i praksis at udvikle nye løsninger til virksomhedens omnichannel indsats. Du kan vurdere effekten af virksomhedens omnichannel markedsføring og identificere nye muligheder for udvikling.
Dette kursus er et e-læringskursus, hvor du arbejder selvstændigt med opgaver, tekster, lydfiler og videomateriale på en computer. Kurset foregår på IBC og kan ikke tages som fjernundervisning. Undervisningen finder sted i vores digitale læringscenter, hvor der er en konsulent til stede, der vejleder dig under hele forløbet. Du kan tage dette e-læringskursus i vores lokaler på IBC i Aabenraa, Fredericia eller Kolding. E-læringskurset på IBC foregår ikke som traditionel klasseundervisning. Du tager kurset i vores digitale læringscenter i dit tempo og på de dage, som passer dig.
Kort sagt kan du efter dette kursus lytte til den enkelte kundes adfærd, tolke kundens behov og tilpasse din kommunikation og service til din kunde.
Kurset retter sig mod dig der arbejder med digital markedsføring eller ser en fremtid i at arbejde med digital markedsføring på tværs af kanaler.
Multikanalmarkedsføring – forretningsmodeller og anvendelse strækker sig over 6 undervisningsdag(e), og udbydes i Kolding, Fredericia og Aabenraa
Denne erhvervsrettede arbejdsmarkedsuddannelse er officielt anerkendt og delvist finansieret af Undervisningsministeriet. Har du en videregående uddannelse fra fx seminariet eller universitet skal du betale det fulde deltagergebyr: DKK 1675,- eksl. moms. Faglærte og ufaglærte kan få tilskud til arbejdsmarkedsuddannelser, og der kan være mulighed for at søge tilskud til transport, kost og logi og tilskud for tabt løn.
Er du selvstændig, kan du også søge om refusion, såfremt du tilhører AMU’s målgruppe, dvs. du er faglært eller ufaglært. Læs mere om Voksen- og Efteruddannelsesgodtgørelse. Prisen med tilskud er fra DKK 756,- momsfrit.
Indhold af Multikanalmarkedsføring – forretningsmodeller og anvendelse
Multikanalmarkedsføring - forretningsmodeller (48318) 3 dage
Multikanalmarkedsføring - anvendelse (48319) 3 dage