Kundeservicemedarbejder

Kundeservicemedarbejderuddannelsen er 15 intensive dage med fokus på praktiske redskaber til at arbejde struktureret og bevidst med kundebetjeningen.

Bemærk at dette er et e-læringskursus, der tages på vores lokationer ved IBC i Kolding, Fredericia, Sønderborg, Tønder eller Aabenraa.

Tilbage til kurset

På kurset lærer du om

Du lærer at forstå dig selv, dine kunder og hvordan salg og service fungerer.

Forløbet er et mix af træning og praktiske øvelser. Vi integrerer i størst muligt omfang teorierne i hverdagen, så du har konkrete værktøjer at arbejde videre med. Du vil blive udfordret, støttet og dit sælgergen vil vokse i takt med forløbet. Uanset om du er uerfaren, eller du i forvejen kender til salg. 

 

Effekt og færdigheder

Når du har gennemført Kundeservicemedarbejder-uddannelsen er du i stand til at:

  • Analysere en samtalepartner og give en optimal service i øjenhøjde
  • Forstå og anvende kundens købsadfærd og bruge dette i arbejdet
  • Beherske salgsprocessen og de teknikker, der følger med
  • Skabe tilfredse og loyale kunder
  • Bruge kommunikationsteknikker til at performe opti­malt og nå målene
  • Planlægge og prioritere arbejdsindsatsen
  • Anvende forskellige kommunikationsformer også de digitale til at skabe tilfredse kunder
  • Skabe en optimal serviceoplevelse for kunderne
  • Bruge telefonen som salgs- og serviceværktøj
  • Håndtere svære samtaler og forhandlinger med kunderne
  • Sætte mål og opnå dem

En deltager fortæller

Se filmen om IBC’s e-læring, som giver dig fleksibilitet til at tage kurser, når det passer dig. E-læringskurser tages i vores lokaler på IBC i Kolding, Fredericia, Sønderborg, Tønder eller Aabenraa.

Undervisningsform

Kurset foregår ved at du får udleveret kursusmateriale, som kan bestå af f.eks. film, præsentationer, filer og skriftligt materiale, som er udarbejdet med henblik på, at du arbejder selvstændigt.

 

Tider

I alt 15 dage. Daglig undervisning i tiden 08.15-15.40. Vi tager forbehold for eventuelle ændringer i tider inden for kursusperioden, fagenes rækkefølge, samt ændringer af lovmæssig art.

"Jeg føler mig nu godt rustet til mit kommende job, fordi jeg ved, hvad jeg skal sige og gøre og ikke gøre i forskellige situationer."

Camilla Pedersen

Elev på kundeservicemedarbejderuddannelsen og nu YouSee-medarbejder

Jeg har lært meget om salgsteknikker, roller, forskellige kundetyper, og hvordan man taler forskelligt til dem. Jeg har også lært meget om kundekontakt, så jeg kan servicere og rådgive kunderne bedre over telefonen. Jeg føler mig nu godt rustet til mit kommende job, fordi jeg ved, hvad jeg skal sige og gøre og ikke gøre i forskellige situationer.

 


digitale kurser ibc

E-LÆRINGSKURSER

Dette er et e-læringskursus, hvor du selvstændigt arbejder med opgaver, tekster og videomateriale på en computer. E-læring foregår uafhængigt af et hold, derfor kan du tage kurset på de dage som passer dig. Du kan tage e-læringskurset på IBC i Aabenraa, Fredericia, Kolding, Sønderborg og Tønder. Når du tager kurset hos IBC, så er der en konsulent til stede, som kan hjælpe med spørgsmål til e-læringsplatformen.

Målgruppe

Uddannelsen er tilrettelagt for dig, der er helt ny i en kundeservice rollen eller som gerne vil lære de grundlæggende salgs- og servicetricks. Uanset om du er helt ny eller lidt erfaren indenfor kundeservice, bliver du klogere på kundeservicefunktionens vigtige rolle.

Pris

DKK 9389,- momsfrit

Faglærte og ufaglærte får tilskud.
Pris fra DKK 1770,-

Praktisk info

Kundeservicemedarbejder strækker sig over 15 undervisningsdag(e), og udbydes i Kolding Fredericia Aabenraa Sønderborg Tønder

Kundeservicemedarbejder, Kolding Fredericia Aabenraa Sønderborg Tønder

 

Firmakurser

Workshops

Er du ledig, skal du henvende dig i dit jobcenter, for at få godkendt din deltagelse.

Tilskud

Denne erhvervsrettede arbejdsmarkedsuddannelse er officielt anerkendt og delvist finansieret af Undervisningsministeriet. Har du en videregående uddannelse fra fx seminariet eller universitet skal du betale det fulde deltagergebyr: DKK 9389,- eksl. moms. Faglærte og ufaglærte kan få tilskud til arbejdsmarkedsuddannelser, og der kan være mulighed for at søge tilskud til transport, kost og logi og tilskud for tabt løn.
Er du selvstændig, kan du også søge om refusion, såfremt du tilhører AMU’s målgruppe, dvs. du er faglært eller ufaglært. Læs mere om Voksen- og Efteruddannelsesgodtgørelse. Prisen med tilskud er fra DKK 1770,- momsfrit.

 

Indhold af kundeservicemedarbejder

47189 Online kundeservice og rådgivning (2 dage)

47252 Telefonisk salg i et kundekontaktcenter (2 dage)

44478 Reklamationshåndtering (1 dag)

45389 Konflikthåndtering for salgsmedarbejderen (1 dag)

47296 Kundeservice i administrative funktioner (1 dag)

47297 Kommunikation og feedback i administrativt arbejde (1 dag)

46472 Personligt salg - kundens behov og løsninger (3 dage)

47250 Samtalestyring i kundekontaktfunktioner (2 dage)

40003 Salgsteknik for salgs- og servicemedarbejdere (2 dage)

Dette kursus indgår i følgende erhvervspakke(r)

Ledelse og salg, indkøb og markedsføring.

 

Uddannelse skal være en oplevelse

I Kolding kan du opleve IBC Innovationsfabrikkens prisbelønnede arkitektur. Rammerne på denne fabrik er kunst, plantevægge, fugle og rislende vand. 

Uddannelse skal være en oplevelse

Oplev vores smukke uddannelsested i Fredericia.

Uddannelse skal være en oplevelse

Oplev vores smukke uddannelsested i Aabenraa.

Andre lokationer

IBC Esbjerg
Stormgade 200
6700 Esbjerg

Vis adresse på Google maps

 

IBC Sønderborg
Hilmar Finsens Gade 18
6400 Sønderborg

Vis adresse på Google maps

 

IBC Kurser - Tønder
Plantagevej 35
6270 Tønder

Vis adresse på Google maps

 

IBC Kurser - København
Børsen, Slotsholmsgade 1
1217 København K

Vis adresse på Google maps

Kundeservicemedarbejder strækker sig over 15 undervisningsdag(e), og udbydes i Kolding Fredericia Aabenraa Sønderborg Tønder

Kundeservicemedarbejder, Kolding Fredericia Aabenraa Sønderborg Tønder

 

Er du ledig, skal du henvende dig i dit jobcenter, for at få godkendt din deltagelse.

Denne erhvervsrettede arbejdsmarkedsuddannelse er officielt anerkendt og delvist finansieret af Undervisningsministeriet. Har du en videregående uddannelse fra fx seminariet eller universitet skal du betale det fulde deltagergebyr: DKK 9389,- eksl. moms. Faglærte og ufaglærte kan få tilskud til arbejdsmarkedsuddannelser, og der kan være mulighed for at søge tilskud til transport, kost og logi og tilskud for tabt løn.
Er du selvstændig, kan du også søge om refusion, såfremt du tilhører AMU’s målgruppe, dvs. du er faglært eller ufaglært. Læs mere om Voksen- og Efteruddannelsesgodtgørelse. Prisen med tilskud er fra DKK 1770,- momsfrit.

 

Indhold af kundeservicemedarbejder

47189 Online kundeservice og rådgivning (2 dage)

47252 Telefonisk salg i et kundekontaktcenter (2 dage)

44478 Reklamationshåndtering (1 dag)

45389 Konflikthåndtering for salgsmedarbejderen (1 dag)

47296 Kundeservice i administrative funktioner (1 dag)

47297 Kommunikation og feedback i administrativt arbejde (1 dag)

46472 Personligt salg - kundens behov og løsninger (3 dage)

47250 Samtalestyring i kundekontaktfunktioner (2 dage)

40003 Salgsteknik for salgs- og servicemedarbejdere (2 dage)

Dette kursus indgår i følgende erhvervspakke(r)

Ledelse og salg, indkøb og markedsføring.

 

Gratis mini e-bøger fra eksperter, tips og tricks, videoer og invitationer til IBC's gratis morgenseminarer.