Kommunikationsmedarbejder

Vil du lære om webkommunikation, online markedsføring, sociale medier, redigering af websider, SEO og annoncering på Facebook? Bliv skarp på kommunikationsmedarbejderens kompetencer.

Bemærk at dette er et e-læringskursus, der tages på vores lokationer ved IBC i Kolding, Fredericia, Sønderborg, Tønder eller Aabenraa.

Tilbage til kurset

På uddannelsen lærer du om

Med uddannelsen til kommunikationsmedarbejder bliver du introduceret til alle de grundlæggende discipliner, som den professionelle kommunikationsmedarbejder har i sin værktøjskasse:


Markedsføring og kommunikation på grundlæggende niveau
Her lærer du blandt andet om marketing research, strategi, målgrupper, marketingplanlægning, segmentering og valg af markedsføringskanaler.

Sociale medier
Du får kendskab til de mest populære sociale medier som Facebook, Instagram og LinkedIn. Du lærer alt lige fra at lave opslag, der skaber interaktion, til annoncering på Facebook samt at lægge en social medie-strategi.

Cool grafik til de sociale medier
Du lærer at producere spændende grafik, professionel infografik og andre flotte billeder til brug online. Sæt gang i annonceringen på de sociale medier ved at tilføje smukt designet grafik til Facebook, Instagram og Pinterest.

WordPress - opsætning og opdatering af en webside
Her lærer du de grundlæggende teknikker til opsætning og opdatering af en webside. Undervisningen tager udgangspunkt i WordPress, som er et af de mest anvendte websystemer. Du lærer for eksempel om valg af webhotel, plugins og opsætning af Google Analytics, ligesom du også får basal viden om HTML, så du får forståelse for teknikken bag websider generelt.    

Skriv kort og klart nettet - og med forståelse for SEO

Vil du blive skarp på formuleringer og opbygningen af webtekster, der opfylder brugerens behov og skaber salg for virksomheden? Du lærer desuden at blive bedre til at skrive godt og i et sprog, alle kan forstå. 

SEO
Du får grundlæggende forståelse for søgemaskineoptimering (SEO), som er en forudsætning for, at dine tekster både bliver fundet og læst. 

Hvad lærer du på denne uddannelse?

Se denne lille film og få et hurtigt overblik over, hvad du lærer på uddannelsen til kommunikationsmedarbejder.

Dit og virksomhedens udbytte

Uddannelsen tager udgangspunkt i erhvervslivets stigende efterspørgsel efter medarbejdere med stærke kompetencer inden for online kommunikation og sociale medier. Det er ikke kun store danske virksomheder, som skal kommunikere online og på sociale medier, det gælder også håndværksmesteren og den lille lokale butik.

Med uddannelsen til kommunikationsmedarbejder bliver du klar til at løfte den opgave. 

Underviserteamet bag

På denne uddannelse bliver du udelukkende undervist af eksperter, der selv arbejder med de forskellige kommmunikationsdiscipliner i praksis. 

Underviserne deler ud af tips & tricks og praktiske erfaring fra deres faglige område. De har altid nye cases med direkte fra erhvervslivet, således at dét, du lærer, er det, der efterspørges af erhvervslivet lige nu.

Benjamin Speedtsberg

Partner og head of SEO i online marketingbureauet Asento

Benjamin har arbejdet med nogle af Danmarks største virksomheder, hvor han har hjulpet dem med at skabe online vækst med SEO i både USA, England, Tyskland og herhjemme.

Ud over at arbejde hands-on med SEO i det daglige rådgiver Benjamin også virksomheder, som arbejder in-house med SEO. De seneste år har han desuden undervist virksomheder inden for hårde hvidevarer-, bygge- og tekstilbranchen om SEO, og hvad virksomhederne specifikt skal eksekvere på.

Trine Nygaard

Journalist og redaktør

Trine er uddannet journalist, og hun var i mange år skribent for medier som Alt for damerne, Femina og Børsen. Herefter blev hun chefredaktør og forlagsdirektør for en række medier, og hun bestred flere ledende poster i mediehuset Aller blandt andet som chefredaktør for modemagasinet IN. Trine har desuden undervist i journalistik på Danmarks Medie og Journalisthøjskole.

Trine er i dag selvstændig konsulent inden for PR, branding og strategi. Hun arbejder som livsstilsredaktør på netmediet POINT of VIEW International, associeret partner i konsulenthuset MU2 og livstilsblogger på livingdanishly.com, der er gearet til det amerikanske marked.

Anders Witzel

Partner og specialist i digital marketing hos somea

Anders Witzel er stiftende partner i somea, som har specialiseret sig i at hjælpe virksomheder og organisationer med at opnå succes på de digitale medier - med særligt fokus på de sociale mediers potentiale. Anders underviser, rådgiver og løser konkrete opgaver for virksomheder med ambitioner på det digitale område.

Anders har en fortid i fagforeningen Kommunikation og Sprog, som han hjalp til at sætte helt nye standarder på sociale medier - og til at vende medlemsafgang til medlemstilgang.

Se film, hvor Anders fortæller om sin undervisningom sin undervisning

 

René Hjetting

Journalist og kommunikationsrådgiver hos MyPressWire ApS

Til daglig laver René kommunikations- og PR-arbejde for MyPressWire, som har til huse i Taastrup. Hver dag har han kontakt med mange forskellige mennesker, som skal lancere eller relancere deres produkter/ydelser/virksomhed eller vedligeholde deres markedsføring.

Nogle gange er han med, helt fra idéen opstår, gennem planlægningsfasen og til idéen realiseres – andre gange på dele af rejsen.

René hjælper folk med at finde ud af, hvad der skal skrives, hvordan det skal skrives, hvem det skal henvende sig til, hvornår det skal udsendes, og hvilke medier, journalister, bloggere mv., det vil være relevant at satse på – og alt sammen på en måde, som spiller sammen med den øvrige markedsføring.

Dorte Tindahl

Head of PPC

Dorte slår dagligt sine folder hos Asento i Kolding, hvor hun som head of PPC har ansvaret for afdelingens strategi, performance og nytænkning. Med mere end 11 år i branchen har Dorte en unik værktøjskasse, der spænder fra Google Ads over Facebook-annoncering til Bing, søgemaskineoptimering og konverteringsoptimering. Dortes absolutte faglige force er Google Ads, hvor hele produktporteføljen er taget i brug og gennemtestet. Erfaringen stammer fra begge sider af bordet; Bl.a. Bestseller og Thansen samt i bureau, hvor berøringsfladen tæller mere end 400 virksomheder fra alle brancher.

Christian Streich

Grafisk Designer 

Christian er uddannet grafisk designer og startede sin karriere i 80’erne som produktdesigner ved LEGO og efterfølgende arbejdet freelance ved LEGO i mange år. Christian har fungeret som grafisk designer for virksomheder som Paper Fantasies og Abena samt som Art Director for Fonden Fyntour. Sideløbende har han i alle årene haft sin egen virksomhed, hvor han hjælper danske brands med deres designopgaver på alle niveauer.

Christian har været tilknyttet IBC Kurser som ekstern underviser siden 2008. Hans undervisning er praksisnær og fokuseret på, at du får fyldt din grafiske værktøjskasse.

Brian Skaaning

Professionel WordPress-udvikler

Brian Skaaning er professionel WordPress-udvikler hos Certa Web, og han har mere end 17 års erfaring med webudvikling, e-commerce og SEO. Brian arbejder med udvikling af websider og webshops baseret på content management systemerne WordPress, Joomla og WooCommerce.

Brian er uddannet multimediedesigner og kandidat fra Syddansk Universitet, og han har desuden taget Digital Marketing Manager-uddannelsen på IBC. Brian er desuden en erfaren underviser, som er glad for at give ud af sin store viden.

Se video med Brian her.

David Lorentzen

Medejer og social advertising specialist hos Lorentzen & Farsinsen ApS

David har beskæftiget sig med Facebook-annoncering siden 2012 og har dermed været med hele vejen på den rejse, mediet har taget. Lige fra det vilde vesten til GDPR og dataskandaler.

I dag rådgiver og underviser han alt fra iværksættere til de største virksomheder, organisationer og offentlige myndigheder i Danmark. Som ekstern rådgiver for social media software-virksomheden Falcon rummer porteføljen også adskillige internationale brands.

I sin undervisning fokuserer David på at få kogt Facebooks annoncesystem ned til noget håndgribeligt ved hjælp af en klar strategi, faste rutiner og automatiseringer, som kan fungere i en dagligdag, hvor Facebook ofte blot er en ud af mange arbejdsopgaver.

Du får Klitsgaards bog om at skrive 

Deltagerne får den trykte version af bogen “Skriv dig ind i dine læseres hjerne, hjerte og pengepung i 8 nemme trin”, der er skrevet af danske Christina Klitsgaard. Bogen har en værdi af 995 kr. og er inkluderet i deltagergebyret.

Bogen er et rigtig godt arbejdsredskab, som du kan bruge når du kommer hjem fra kurset, og du skal have din nye viden omsat til praksis i din virksomhed.

e mail online web marketing

Målgruppe

Uddannelsen kan tages uden forudgående kompetencer inden for kommunikation og marketing.

Uddannelsen til kommunikationsmedarbejder giver dig mulighed for at bygge kommunikative og digitale kompetencer oven på dine eksisterende kompetencer inden for eksempelvis administration, regnskab, detailhandel og/eller servicefag, så du kan udbygge dit CV og lande dit næste job.

 

 

Pris

DKK 18028,- momsfrit

Faglærte og ufaglærte får tilskud.
Pris fra DKK 4152,-

Praktisk info

Kommunikationsmedarbejder strækker sig over 30 undervisningsdag(e), og udbydes i Kolding

Kommunikationsmedarbejder, Kolding - 31/08/2020

Der er undervisning følgende dage fra kl. 9.00 - 16.25:

31. august - 4. september
7. - 11. september
14. - 18. september
21. - 25. september
28. september - 2. oktober
5. - 9. oktober

Kommunikationsmedarbejder, Kolding - 04/01/2021

Der er undervisning følgende dage fra kl. 9.00 - 16.25:

4. januar - 12. februar 2021

Firmakurser

Prøver

AMU-fag og pris

Denne erhvervsrettede arbejdsmarkedsuddannelse er officielt anerkendt og delvist finansieret af Undervisningsministeriet. Har du en videregående uddannelse fra fx seminariet eller universitet skal du betale det fulde deltagergebyr: DKK 18028,- eksl. moms. Faglærte og ufaglærte kan få tilskud til arbejdsmarkedsuddannelser, og der kan være mulighed for at søge tilskud til transport, kost og logi og tilskud for tabt løn.
Er du selvstændig, kan du også søge om refusion, såfremt du tilhører AMU’s målgruppe, dvs. du er faglært eller ufaglært. Læs mere om Voksen- og Efteruddannelsesgodtgørelse. Prisen med tilskud er fra DKK 4152,- momsfrit.

Følgende AMU-fag indgår i uddannelsen til kommunikationsmedarbejder:

49436 Virksomhedens digital profilering - 2 dage DKK 376
45951 Kundeanalyse og E-strategi - 2 dage DKK 252
47299 Skriftlig kommunikation - sprog og sprogbrug - 2 dage DKK 252
40342 Design af hjemmesider med CMS - 2 dage DKK 376
40995 Nye kunder via viral markedsføring - 2 dage DKK 252
45383 Grafik og tekster til virksomhedens webside - 2 dage DKK 252
45859 Billedredigering i medarbejderens jobfunktion - 2 dage DKK 376
45955 E-administration og betalingssystemer - 2 dage DKK 252
48404 Opbygning af virksomhedens website - 2 dage DKK 252
47301 Tekster til nettet - formulering og opbygning - 2 dage DKK 252
47341 Sociale medier som kommunikationskanal i detail - 1 dag DKK 126
47562 Valg af markedsføringskanal - 2 dage DKK 252
45953 E-markedsføring og reklameindsats - 2 dage DKK 252
47189 Online kundeservice og -rådgivning - 2 dage DKK 252
49556 Anvendelse af sociale medier i virksomheden - 3 dage DKK 378 

Samlet pris for deltagere i AMU-målgruppen
inkl. lån af bøger, materialer og pc 
DKK 4.152


Vi tager forbehold for prisændringer som følge af ministerielle tiltag.

Uddannelse skal være en oplevelse

I Kolding kan du opleve IBC Innovationsfabrikkens prisbelønnede arkitektur. Rammerne på denne fabrik er kunst, plantevægge, fugle og rislende vand. 

Andre lokationer

IBC Esbjerg
Stormgade 200
6700 Esbjerg

Vis adresse på Google maps

 

IBC Sønderborg
Hilmar Finsens Gade 18
6400 Sønderborg

Vis adresse på Google maps

 

IBC Kurser - Tønder
Plantagevej 35
6270 Tønder

Vis adresse på Google maps

 

IBC Kurser - København
Børsen, Slotsholmsgade 1
1217 København K

Vis adresse på Google maps

Kommunikationsmedarbejder strækker sig over 30 undervisningsdag(e), og udbydes i Kolding

Kommunikationsmedarbejder, Kolding - 31/08/2020

Der er undervisning følgende dage fra kl. 9.00 - 16.25:

31. august - 4. september
7. - 11. september
14. - 18. september
21. - 25. september
28. september - 2. oktober
5. - 9. oktober

Kommunikationsmedarbejder, Kolding - 04/01/2021

Der er undervisning følgende dage fra kl. 9.00 - 16.25:

4. januar - 12. februar 2021

Denne erhvervsrettede arbejdsmarkedsuddannelse er officielt anerkendt og delvist finansieret af Undervisningsministeriet. Har du en videregående uddannelse fra fx seminariet eller universitet skal du betale det fulde deltagergebyr: DKK 18028,- eksl. moms. Faglærte og ufaglærte kan få tilskud til arbejdsmarkedsuddannelser, og der kan være mulighed for at søge tilskud til transport, kost og logi og tilskud for tabt løn.
Er du selvstændig, kan du også søge om refusion, såfremt du tilhører AMU’s målgruppe, dvs. du er faglært eller ufaglært. Læs mere om Voksen- og Efteruddannelsesgodtgørelse. Prisen med tilskud er fra DKK 4152,- momsfrit.

Følgende AMU-fag indgår i uddannelsen til kommunikationsmedarbejder:

49436 Virksomhedens digital profilering - 2 dage DKK 376
45951 Kundeanalyse og E-strategi - 2 dage DKK 252
47299 Skriftlig kommunikation - sprog og sprogbrug - 2 dage DKK 252
40342 Design af hjemmesider med CMS - 2 dage DKK 376
40995 Nye kunder via viral markedsføring - 2 dage DKK 252
45383 Grafik og tekster til virksomhedens webside - 2 dage DKK 252
45859 Billedredigering i medarbejderens jobfunktion - 2 dage DKK 376
45955 E-administration og betalingssystemer - 2 dage DKK 252
48404 Opbygning af virksomhedens website - 2 dage DKK 252
47301 Tekster til nettet - formulering og opbygning - 2 dage DKK 252
47341 Sociale medier som kommunikationskanal i detail - 1 dag DKK 126
47562 Valg af markedsføringskanal - 2 dage DKK 252
45953 E-markedsføring og reklameindsats - 2 dage DKK 252
47189 Online kundeservice og -rådgivning - 2 dage DKK 252
49556 Anvendelse af sociale medier i virksomheden - 3 dage DKK 378 

Samlet pris for deltagere i AMU-målgruppen
inkl. lån af bøger, materialer og pc 
DKK 4.152


Vi tager forbehold for prisændringer som følge af ministerielle tiltag.

Gratis mini e-bøger fra eksperter, tips og tricks, videoer og invitationer til IBC's gratis morgenseminarer.