Google Analytics kursus

Har du brug for at få mere værdi ud af din webstatistik? På vores webanalyse og Google Analytics kursus arbejder vi intensivt med sporing af brugernes adfærd på dit website.
Tilbage til kurset

På kurset lærer du om

Dette Google Analytics Kursus giver dig vigtige redskaber, når du ønsker at måle dine brugeres adfærd og se, hvilke trafikkilder der skaber værdi på dit website.

På denne uddannelse inden for webanalyse går vi i dybden med Analytics og ser bl.a. på forskellige analyse- og rapporteringsmetoder, du kan benytte til optimering af dit website og til at udvikle nye strategier.

Desuden gennemgår vi de vigtige rapporter i Google Analytics, navigation i systemet, analysemetoder, ligesom vi arbejder med, hvordan du bedst muligt fremlægger resultaterne for andre og handler på disse resultater.

  • Analyse med Google Analytics
  • Trafikkilder
  • Brugeradfærd og værdi
  • Tolkning af data
  • Optimering af dit site
  • Tips of tricks til webanalyse

Dit udbytte

På dette kursus lærer du om webanalyse på avanceret niveau. Du får hurtigt og præcist kortlagt dit websites styrker og svagheder, ligesom du lærer at aflæse effekten af din online annoncering.

Dine undervisere

Høgni á Reynatrøð

Digital Marketing Manager hos Templafy

Høgni á Reynatrøð har mange års erfaring som underviser og træner og har bl.a. arbejdet for Google i 3 år, hvor han var ansvarlig for, at alle medarbejdere i Google AdWords support blev certificerede. Høgni har været AdWords account manager for 300+ virksomheder, hvoraf en stor del af dem har været internationale. I dag er Høgni Global Head of PPC hos Digitalads; et webbureau som bruger machine learning sammen med ekspertviden til at administrere virksomheders online markedsføring.

"Jeg har længe beskæftiget med med webstatistik, men der var stadigvæk nogle små områder, hvor jeg ikke vidste om vores markedsføringsindsats og kroner ramte plet. Kursusbeskrivelsen til Webanalyse passede spot on med mine ønsker og udfordringer."

Kim Clausen

Webmaster, Munkebjerg Gruppen

– Jeg havde ikke set andre kurser af det format, og det indeholdt lige præcis det, jeg søgte efter. Det virkede meget relevant for mig, fortæller Kim Clausen, som i dag er webmaster i Munkebjerg Gruppen.

Før kursusstart var Kim både nysgerrig og spændt på om undervisningen og underviseren ville svare til beskrivelserne. Kim kendte intet til underviseren, men blev ret hurtigt overbevist – Jacob var en ung energisk gut, som brændte for det her. Han inspirerede mig virkelig til at komme i gang med arbejdet, beretter Kim begejstret.

Og Kims entusiasme omkring Jacob fortsætter: – han var dygtig til at skræddersy undervisningen til vores niveau, og egentlig koge hans egen hverdag ned til små tips, tricks og pletskud. Derudover havde han nogle gode cases fra hans tidligere jobs og erfaringer, hvor han var eminent til at formidle og illustrere.

Udbyttet af kursusdagene blev hurtigt klart. Kim var blevet en opdatering og flere værktøjer rigere. – Lige pludselig fik jeg nogle klare tal på markedsføringen på de forskellige hotellers sites og vi vidste nu helt præcist, om vi gjorde det godt eller skidt... Selvfølgelig kunne vi godt se besøgstallene og hvornår vi 'peakede' før, men nu kunne vi se helt ned i detaljer; de enkelte søgeord, om brugerne var kommet ind på den her reklame og i den dur, beretter Kim.

En anden øjenåbner for Kim var, da Jacob kom ind på mobil/tablet markedet. – Her kunne jeg jo pludselig se, hvor vi bliver besøgt fra... fra små skærmstørrelser... fra iPads selvfølgelig... og det gav jo anledning til spørgsmålet; hvordan ser vores websites ud i det format.

Med sig i rygsækken fik Kim også en større indsigt i, hvordan markedsføringskronerne fordeler sig og bruges bedst muligt, og han er blevet bedre til at vurdere annoncesælgere, deres produkter og salgstal kontra det reelle udbytte.

Målgruppe

Webanalyse-kurset er for alle, der arbejder med optimering af hjemmesider eller online kampagner. Du er måske webmanager, marketing- eller webansvarlig, journalist, PR-medarbejder, ansvarlig for online salg eller webanalytiker.

Undervejs på kurset arbejder du med analyse og optimering af et konkret website.

Pris

DKK 3900,- ekskl. moms

Praktisk info

Google Analytics kursus strækker sig over 1 undervisningsdag(e), og udbydes i Kolding

Google Analytics kursus, Kolding - 22/03/2018

Der er undervisning følgende dage kl. 9.00 - 16.00:
22. marts 2018

Google Analytics kursus, Kolding - 21/06/2018

Der er undervisning følgende dage kl. 9.00 - 16.00:
21. juni 2018

For virksomheden

Er du ledig?

Uddannelse skal være en oplevelse

I Kolding kan du opleve IBC Innovationsfabrikkens prisbelønnede arkitektur. Rammerne på denne fabrik er kunst, plantevægge, fugle og rislende vand. 

Andre lokationer

IBC Esbjerg
Stormgade 200
6700 Esbjerg

Vis adresse på Google maps

 

IBC Sønderborg
Hilmar Finsens Gade 18
6400 Sønderborg

Vis adresse på Google maps

 

IBC Kurser - Tønder
Plantagevej 35
6270 Tønder

Vis adresse på Google maps

 

Google Analytics kursus strækker sig over 1 undervisningsdag(e), og udbydes i Kolding

Google Analytics kursus, Kolding - 22/03/2018

Der er undervisning følgende dage kl. 9.00 - 16.00:
22. marts 2018

Google Analytics kursus, Kolding - 21/06/2018

Der er undervisning følgende dage kl. 9.00 - 16.00:
21. juni 2018

Gratis mini e-bøger fra eksperter, tips og tricks, videoer og invitationer til webinarer

Vind en bog...
Skriv dig op til vores nyhedsbrev og deltag i lodtrækningen om en bog fra kurserne på IBC. Vi trækker lod hver måned!