Hvordan du kan udvikle din lederrolle optimalt, så du kan få det bedst mulige ud af dine medarbejdere og indfri din forretnings fulde potentiale.
Du kommer her til at arbejde med følgende områder:
Hør chefkonsulent Anders Nielsen fortælle om udbyttet ved at tage en uddannelsen.
Kursusforløbet Ejerlederen består af 5 kursusmoduler på i alt 10 dage samt løbende 1:1 sparring med dygtige konsulenter, der hjælper dig med at omsætte teori og modeller til konkrete resultater hjemme i forretningen.
De 5 kursusmoduler dækker en bred vifte af tidens mest relevante værktøjer, der fokuserer på bedre ledelse og styrkelse af forretningens fremtidige udvikling.
Ejerlederen udbydes sammen med din brancheforening og modulerne afvikles fysisk, digitalt eller i en blanding alt efter den aktuelle Covid19-situation. I indeværende år er det desuden muligt at søge midler gennem eks. Sporskifteordningen til at finansiere deltagelsen.
På kursusmodulerne præsenteres teorier og modeller for dig i øjenhøjde kombineret med brug af praktiske eksempler og erfaringer. Vi sidder ikke på stolene, men arbejder med tingene undervejs og udfordrer hinanden gennem erfaringsudveksling.
For at være sikker på, kursusdagene giver konkrete resultater derhjemme, kobles du på en eller flere dygtige konsulenter der gennem 1:1 sparring hjælper dig med at omsætte din nye viden til handling.
Det kan desuden være en stor fordel at deltage sammen med eks. en eller flere af dine ledende nøglemedarbejdere, så I kan støtte hinanden om op eks. at iværksætte forandringer hjemme i virksomheden.
Modul 1: Det effektive lederskab
Vi stiller skarpt på egen lederrolle og udviklingen af denne. Der arbejdes med værdier, adfærd, kommunikation, mindset og kompetenceudvikling. Derudover ser på, hvilke rolle du som leder påtager dig i dag og hvordan det ideelt bør se ud, evt. gennem prioritering og uddelegering af opgaver.
Modul 2: Ledelse af andre (også på distancen)
Vi ser på ledelse af din omverden, herunder medarbejdere, samarbejdspartnere mv. Hvordan styrker du kommunikationen i hverdagen, så dit budskab går klart igennem og motiverer andre til at yde deres bedste?
Modul 3: Service - den gode kunde- og gæsteoplevelse
Al erfaring viser at service og kundeoplevelser smitter kraftigt af på bundlinjen. Vi ser gennem kundens øjne og arbejder med værktøjer til at forbedre kundeservice og skabe flere og mere loyale kunder. Vi arbejder med salg og mersalg gennem service.
Modul 4: Den digitale forretning
På dette modul sættes fokus på det digitale købmandskab. Hvile processer kan der med fordel sættes strøm på og hvilke nye muligheder kan vi skabe for kunderne? Hvordan bliver vi mere effektive og kommer bredere ud til vores målgruppe?
Modul 5: Forretning i udvikling
Vi ser mod fremtiden og hvilke planer, der giver de bedste muligheder på markedet. Der arbejdes med forretningsplanen, innovationsmodeller til konceptudvikling og forandringsledelse. Dette modul afslutter forløbet og giver mulighed for at inddrage tidligere emner i en ny eller justeret forretningsplan.
Ejerlederen er for dig, der er virksomhedsejer og/eller beslutningstager i en mindre eller mellemstor virksomhed, og som både har lyst til at udvikle sin egen rolle som leder, ligesom du vil være med til at tegne virksomheden udadtil.
DKK 24995,- ekskl. moms
Ejerlederforløbet – et forløb for dig, der har ambitioner for din virksomhed strækker sig over 10 undervisningsdag(e), og udbydes i Kolding