Creative Thinking

Evnen til at tænke kreativt, anderledes og skævt er noget, alle kan lære. På Creative thinking uddannelsen er der fuldt blus på kreativiteten, du får en grundig indføring i at arbejde med idéudvikling
Tilbage til kurset

På uddannelsen lærer du om

Du lærer, hvordan du sætter innovation og kreativ tænkning i system, så du fortsat udvikler dig og formår at skabe en innovativ hverdag og kreative løsninger i virksomheden.
Du får nye måder at tænke på og masser af konkrete værktøjer til at udvikle ideer. Du bliver desuden trænet i at bruge værktøjerne for dig selv og sammen med andre, så du er klar til at eksekvere dem, når du kommer hjem efter endt kursus.

På en involverende, sjov, eksperimenterende og praktisk tilgang får du altså:

  • konkrete værktøjer til idéudvikling
  • sparring på dine udfordringer
  • et kreativitets boost
  • sat kreativitet og innovation i system.

Vi tør godt love, at du med Creative thinking uddannelsen får et boost af innovative processer, kreativitet og energi.

Dit og virksomhedens udbytte

Kreativitet er nøglen til mere effektivitet, mere værdi, bedre arbejdsmiljø, større arbejdsglæde og bedre bundlinje.

Få derfor:

  • konkrete værktøjer til at skabe nye ideer, når virksomheden har brug for dem.
  • metoder til ”passende forstyrrelser” af mønstre og vaner, så du bliver i stand til at se nye muligheder i forhold virksomhedens fastkørte udfordringer.
  • værktøjer til idéudvikling, der skaber en kreativ og innovativ kultur i virksomheden.

 

Uddannelsesplanen


Modul 1: Idéudvikling
Lær at facilitere udviklingen af en idé. Hvordan udvikler, præsenterer og markedsfører du fx den gode idé? Du arbejder med ideer, der kan bruges direkte i virksomheden efter endt kursus.

Modul 2: Workshop
Workshop med cases fra deltagernes virksomheder. Du lærer her om ombygningen af en case, samt får ideer til look, stil og tone på din egen case.

Modul 3 + 4: Kreativ formidling
Her arbejder du med den kreative formidling. Du lærer alt fra opbygningen af din præsentation og koordinering af aktiviteter til den grafiske formidling, SoMe-opslag og kropssprog.

Modul 5: Kreativt event.
På dette modul får du hele tjeklisten til, hvordan du opstiller en aktivitet/event, fx den røde tråd, før-under-efter, det effektive dagsmøde, en festlig succes og meget mere.

Modul 6: Corporate identity
Virksomhedens værdier og kerneydelser kommunikeres gennem indretning, udsmykning og funktion i lokalerne. Du får derfor her et strategisk værktøj til at kommunikere og brande, så du kan skabe en corporate identity i virksomheden.

Modul 7 + 8: Storytelling og gæsteoplæg
På de sidste to moduler bliver du introduceret til forskellige kommunikationsmodeller – herunder grundprincipperne i storytelling, du får tips til fysiske elevatortaler, du skal deltage i netværksøvelser, og du afprøver metoder til konceptanvendelse samt refleksionerne af disse.
Der vil desuden være et gæsteoplæg fra erhvervslivet, ligesom du får en rundvisning på IBC Innovationsfabrikken, der er blevet transformeret fra en træbeskyttelsesfabrik til i dag at fungere som en moderne uddannelsesinstitution.

Dine undervisere

Vibeke Valter Wulff

Kommunikationsrådgiver og indehaver af Skaberkraft.dk

Jeg har en brændende passion for kommunikation, udsmykning, rumlig branding, idé og konceptudvikling. Jeg har været i reklamebranchen altid, og elsker at give viden, værktøjer og værdi videre i undervisningen.

Målgruppe

 

Kurset er for dig, der gerne vil have boostet din kreativitet og lære at finde nye løsninger på velkendte opgaver, fx inden for markedsføring, kundearrangementer, salg, præsentation, netværksmøder, foreningsarbejde, undervisning, åbent hus-arrangementer, messer eller HR.

 

Pris

DKK 4650,- ekskl. moms

Faglærte og ufaglærte får tilskud.
Pris fra DKK 864,-

Reserver din plads gratis og uforpligtende

Praktisk info

Creative Thinking strækker sig over 8 undervisningsdag(e), og udbydes i Kolding

Creative Thinking, Kolding - 09/04/2018

Der er undervisning følgende dage kl. 9.00 - 16.25:

9. og 10. april
30. april og 1. maj
28. og 29. maj
18. og 19. juni

Creative Thinking, Kolding - 22/10/2018

Der er undervisning følgende dage kl. 9.00 - 16.25:

22. og 23. oktober
12. og 13. november
3. og 4. december
17. og 18. december

For virksomheden

Er du ledig?

Tilskud

Denne erhvervsrettede arbejdsmarkedsuddannelse er officielt anerkendt og delvist finansieret af Undervisningsministeriet. Har du en videregående uddannelse fra fx seminariet eller universitet skal du betale det fulde deltagergebyr: DKK 4650,- eksl. moms. Faglærte og ufaglærte kan få tilskud til arbejdsmarkedsuddannelser, og der kan være mulighed for at søge tilskud til transport, kost og logi og tilskud for tabt løn.
Er du selvstændig, kan du også søge om refusion, såfremt du tilhører AMU’s målgruppe, dvs. du er faglært eller ufaglært. Læs mere om Voksen- og Efteruddannelsesgodtgørelse. Prisen med tilskud er fra DKK 864,- ekskl. moms.

Følgende AMU-fag indgår i kurset:

47845 Innovation og kreativ idégenerering DKK 216
40425 Facilitering af udvikling af en eventidé DKK 108
40426 Valg af eventtype i forhold til kundebehov DKK 108
40430 Storytelling ifm kommunikation af events DKK 216
48368 Branding og optimeret salg DKK 216

Samlet pris for deltagere i AMU-målgruppen
inkl. lån af bøger, materialer og pc 
DKK 864



Vi tager forbehold for prisændringer som følge af ministerielle tiltag.

 

Uddannelse skal være en oplevelse

I Kolding kan du opleve IBC Innovationsfabrikkens prisbelønnede arkitektur.

Andre lokationer

IBC Esbjerg
Stormgade 200
6700 Esbjerg

Vis adresse på Google maps

 

IBC Sønderborg
Hilmar Finsens Gade 18
6400 Sønderborg

Vis adresse på Google maps

 

IBC Kurser - Tønder
Plantagevej 35
6270 Tønder

Vis adresse på Google maps

 

Creative Thinking strækker sig over 8 undervisningsdag(e), og udbydes i Kolding

Creative Thinking, Kolding - 09/04/2018

Der er undervisning følgende dage kl. 9.00 - 16.25:

9. og 10. april
30. april og 1. maj
28. og 29. maj
18. og 19. juni

Creative Thinking, Kolding - 22/10/2018

Der er undervisning følgende dage kl. 9.00 - 16.25:

22. og 23. oktober
12. og 13. november
3. og 4. december
17. og 18. december

Denne erhvervsrettede arbejdsmarkedsuddannelse er officielt anerkendt og delvist finansieret af Undervisningsministeriet. Har du en videregående uddannelse fra fx seminariet eller universitet skal du betale det fulde deltagergebyr: DKK 4650,- eksl. moms. Faglærte og ufaglærte kan få tilskud til arbejdsmarkedsuddannelser, og der kan være mulighed for at søge tilskud til transport, kost og logi og tilskud for tabt løn.
Er du selvstændig, kan du også søge om refusion, såfremt du tilhører AMU’s målgruppe, dvs. du er faglært eller ufaglært. Læs mere om Voksen- og Efteruddannelsesgodtgørelse. Prisen med tilskud er fra DKK 864,- ekskl. moms.

Følgende AMU-fag indgår i kurset:

47845 Innovation og kreativ idégenerering DKK 216
40425 Facilitering af udvikling af en eventidé DKK 108
40426 Valg af eventtype i forhold til kundebehov DKK 108
40430 Storytelling ifm kommunikation af events DKK 216
48368 Branding og optimeret salg DKK 216

Samlet pris for deltagere i AMU-målgruppen
inkl. lån af bøger, materialer og pc 
DKK 864



Vi tager forbehold for prisændringer som følge af ministerielle tiltag.

 

Gratis mini e-bøger fra eksperter, tips og tricks, videoer og invitationer til webinarer